Onko migreeni mielestänne syy olla pois töistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On todellakin.
Mulla saattaa "halvaantua" toinen puoli silloin, puhe puuroutuu , tasapainossa vispaa.
Näköhäiriöt ja ykäämiset tietty päälle (ääni ja valoherkkyys) , kiristävä panta päässä ja "silmän takana" , kropan puutuminen.

Ja valitettavasti on kokemusta pomosta joka ei ymmärtänyt migreenin päälle :(

Ihan sanasta samaan sama.

Todellakin! Itse en pysty migreenissä tekemään mitään, jopa sängyssä maatessa päähän koskettava tyyny sattuu.

Offtopicina itseäni ärsyttää, kun tavallista pientä päänsärkyä kutsutaan puheissa migreeniksi tyyliin "voi kun mulla on paha migreeni nyt päällä, mutta teenpä tässä silti töitä täysillä". Tuollaiset "migreenit" tekevät oikeat migreenikärsijät joidenkin mielissä lusmuaviksi tekosairaiksi ja vähättelevät migreenin kokonaisvaltaisuutta.
Saahan sitä muiden migreeneistä ärsyyntyä, mutta migreeni ei aina ole toimintakyvyn vievää, ja silti se voi olla ääneen matkailun arvoinen riesa. Minulla kohtaukset ovat nykyään yleensä hitaasti kehittyviä, voimakkuudeltaan lieviä ja lääkitsemättöminä vuorokausia kestäviä, kuitenkin selkeästi migreeniä ja migreenikohtauslääkkeen vaativia, kun taas tavallinen särky menee ohi ilman triptaaneja. Niitä on 2-6 kuukaudessa ja vain kerran tänä vuonna olen joutunut jättämään työnteon. Tiedän kyllä pääseväni nykyään todella vähällä (suvun "kaikilla" naisilla on migreeniä joten monenlaista on nähty ja omakin migreeni oli nuorena pahempi), mutta koska en voi ottaa lääkettä töissä ajokyvyn vuoksi niin kyllä sekin jurppii että käytännössä viikottain joutuu tekemään töitä vihlova, rasittava vaikka ei lamaannuttaa kipu ja lievä pahoinvointi seuranaan.

Yhteistyössä