Onko minulla oikeus suuttua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun oli sovittu että miehen ja minun yhteinen tuttu tulee meille esittelemään heilaansa ja aloittelemaan illan viettoa meidän kanssa. Minä olin jäämässä kotiin ja he tiesivät sen (meillä on pieni tyttö), mieheni oli tarkoitus lähteä mukaan. Puolta tuntia ennen sovittua tuloa, he soittavat etteivät voi tulla koska minä en juo. Ja pyytävät että mieheni lähtee sinne. No mieheni lähti samoin tein ja minulle tuli kurja mieli. Olin laittanut kynttilät palaamaan ja siivonnut ja järjestänyt tarjottavat, nyt saan vain viettää iltaa nukkuvan tyttöni kanssa. Olenko epäreilu kun näin pienestä suutun??

Vähän outo reaktio, että tuossa vaiheessa perutaan. Olisihan tuon voinut sanoa aiemminkin. Oli ehkä myös vähän tökeröä mieheltäsi, että hän lähti.

Meillä on ollut kyllä joskus vieraita kylässä ja ovat ottaneet myös alkoa hieman. En näe tässä mitään pahaa, koska meno on ollut tosi hillittyä ja minä olen ollut ihan selvistäpäin ja lapsi nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan järkevää. Olis ollut tosi typerää ottaa kotiin porukkaa juomaan, jos kerta on lapsi kotona. Kaikkee sitä ihmiset keksiikin.

no näin minäkin asian ajattelisin enkä kyllä suuttuisi vaan olisin helpottunut ettei tarvii katsella vieressä

Alkuperäinen kirjoittaja erf:
Ihan järkevää. Olis ollut tosi typerää ottaa kotiin porukkaa juomaan, jos kerta on lapsi kotona. Kaikkee sitä ihmiset keksiikin.

no näin minäkin asian ajattelisin enkä kyllä suuttuisi vaan olisin helpottunut ettei tarvii katsella vieressä

Ei mitään kännejä olisikaan kukaan täällä vetänyt, aikuisiahan tässä ollaan. Jatkot olisivat olleet muualla. Olisi ollut mukava nähdä uusi heila, mutta aina ei voi voittaa..

mielestäni oli aika väärin tehty sua kohtaan. Kerroitko että olet laittanut tarjottavaa ja odotit että ovat teillä edes hetken?

Kun joskus asiat täytyy vääntää rautalangasta. Ja jos et sanonut mitään vaan hyväksyit asian noin, niin he eivät voi tietää että loukkaannuit.

Alkuperäinen kirjoittaja hippimamma:
mielestäni oli aika väärin tehty sua kohtaan. Kerroitko että olet laittanut tarjottavaa ja odotit että ovat teillä edes hetken?

Kun joskus asiat täytyy vääntää rautalangasta. Ja jos et sanonut mitään vaan hyväksyit asian noin, niin he eivät voi tietää että loukkaannuit.

Miehelle soittivat, en puhunut heidän kanssaan. Mies vain ilmoitti että he eivät tule tänne koska minä en juo. Ja sanoi lähtevänsä sinne ja siinä samassa katosi.

Itseasiassa mä olisin saattanut myös pienen pienen pikkiriikkisen palkokasvin hengitystiehyeeseeni vetästä.Ihan jo sen takia,että kyseessä olisi ollut se tapaaminen uuden heilan kanssa ja olit jo järjestänyt pientä purtavaa yms.Eli koko homman idea ei ollut se,että muut lähtevät siitä kunnolla viihteelle vaan se,että istutte hetken aikuisten kesken kun lapsi (oletettavasti) jo nukkuu.Harmittaisi muakin siis jonkun verran.

En kuitenkaan kysyisi oikeudesta suuttua kenellekään..Mielipaha on eriasia kuin suuttumus..

Itseasiassa mä olisin saattanut myös pienen pienen pikkiriikkisen palkokasvin hengitystiehyeeseeni vetästä.Ihan jo sen takia,että kyseessä olisi ollut se tapaaminen uuden heilan kanssa ja olit jo järjestänyt pientä purtavaa yms.Eli koko homman idea ei ollut se,että muut lähtevät siitä kunnolla viihteelle vaan se,että istutte hetken aikuisten kesken kun lapsi (oletettavasti) jo nukkuu.Harmittaisi muakin siis jonkun verran.

En kuitenkaan kysyisi oikeudesta suuttua kenellekään..Mielipaha on eriasia kuin suuttumus..

Mitä tää viimeinen kipale tarkoittaa? Että mielipahaan ei tarvi lupaa mutta suuttumukseen kyllä? Miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ahma:

Mitä tää viimeinen kipale tarkoittaa? Että mielipahaan ei tarvi lupaa mutta suuttumukseen kyllä? Miksi?

Ajatukset meni nyt ristiin.Tarkoitan sitä,että on mun mielestä ylipäätään turha kysyä lupaa omiin tunteisiinsa ja muistutan myös siitä,että nämä kaksi tunnetta ovat eri asioita.Nykyään viljellään liikaa tuota suuttumusta ja vihaa ja inhoa ihan jo sanana,että halusin huomauttaa tästä.Mutta en siis tarkoittanut,että toiseen pitää lupa kysyä.Pahoittelen huonoa ilmaisua.Omat ajatukset juoksi liian vikkelään. :D

minun mieleeni tulisi se että kuka muu siellä on? niitten kaverien lisäks joiden piti kotiisi tulla? onko siellä esim jotain sinkkutyttöjä tyrkyllä jne... hölmöhän olen, mutta tollaista miettisin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
minun mieleeni tulisi se että kuka muu siellä on? niitten kaverien lisäks joiden piti kotiisi tulla? onko siellä esim jotain sinkkutyttöjä tyrkyllä jne... hölmöhän olen, mutta tollaista miettisin.

En tiedä ketä siellä on, enkä tiedä missä ovat mutta ei kai se minulle kuulukaan. En tiedä tuleeko mies yöksi kotiin, näen sitten aamulla. Luotan mieheeni kuin kallioon.

Nyt kyllä vieraskandidaatit oli möllejä, mutta toisaalta eivät varmaankaan - toivottavasti - tienneet että valmisteluja oli tehty? Eli nyt meni moka miehen piikkiin, ja jos mies onkin luotettava, niin en haluaisi luottaa jatkossa siihen, että oma mieheni ei ota minun vaivannäköäni ja tarpeitani huomioon. Pientenlastenäidit tuskin pääsevät liikaa sosialisoimaan muutenkaan.

Ison metelin paikka, tykkään minä. Tai siis, ehkä paremminkin sitkeän, riippuu tapauksesta. Kaikkien edun tähden, miehen on opittava arvostamaan vaimoaan hiukan toisella tapaa.

Nyt kyllä vieraskandidaatit oli möllejä, mutta toisaalta eivät varmaankaan - toivottavasti - tienneet että valmisteluja oli tehty? Eli nyt meni moka miehen piikkiin, ja jos mies onkin luotettava, niin en haluaisi luottaa jatkossa siihen, että oma mieheni ei ota minun vaivannäköäni ja tarpeitani huomioon. Pientenlastenäidit tuskin pääsevät liikaa sosialisoimaan muutenkaan.

Ison metelin paikka, tykkään minä. Tai siis, ehkä paremminkin sitkeän, riippuu tapauksesta. Kaikkien edun tähden, miehen on opittava arvostamaan vaimoaan hiukan toisella tapaa.

Mun mies ei osaa sellaista arvostaa.
Hän tietää että olen yksinäinen ja en ole käynyt 2,5 vuoteen missään. Mutta kun sitä lastenhoitajaa ei ole saatavilla niin tämä mamma istuu toistaiseksi kotona murehtimassa turhista..

Todella ymmärrän sinua... Olit varmasti odottanut iltaa kovasti, jotain vaihtelua kotiäidin arkeen.. Tunnetko kyseistä miestä hyvin, siis voisitko laittaa hänelle vaikka spostia että ymmärrät ettevät tulleet teille, mutta pahotit mielesi koska olit odottanut kovasti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun mies ei osaa sellaista arvostaa.
Hän tietää että olen yksinäinen ja en ole käynyt 2,5 vuoteen missään. Mutta kun sitä lastenhoitajaa ei ole saatavilla niin tämä mamma istuu toistaiseksi kotona murehtimassa turhista..

Tässä tullaan sitten siihen, että milloin mielipaha on se ainoa tarpeellinen reaktio, ja milloin tarvitaan sitä suuttumusta. Miksi sun mies ei osaa arvostaa? Sehän asia on pitkälti sun vastuulla. Jos vain pahoitat miehesi pettymyksen tähden ja toteat senkin turhuudeksi, mitä parempaa voit silloin pyytää?

Harva mies ottaa opiksi emännän mielipahasta - asian oikeudenmukaisuuspuolta on korostettava, ja jos et suutu, hän ei luultavasti ymmärrä että olet tosissasi. Mutta oletko tosissasi, vaiko kerjäämässä vain myötätuntoa? Kun kysymyksessä on oma elämäsi sosiaalisena olentona, marttyyriuden tuoma tyydytys on liian pieni korvaus. Opeta miehesi olemaan ihminen itseäsi kohtaan, niin voitte molemmat tarjota lapselle tunteen, että kannattaa kasvaa aikuiseksi.

Olisko ne vieraat kuitenkin ajatelleet, etteivät halua juoda paikassa jossa lapsi.

Ja mistäs ap tiedät miten tämä uusi heila käyttää alkoa ja millaiseksi tulee humalassa?

No, minusta tuo oli kyllä ikävästi tehty ap:ta kohtaan. Tosi tahditonta käytöstä. Olisi voinut edes aiemmin ilmoittaa. Tuo syykin kuulostaa ihan typerältä ja tekaistulta - eihän sen pitäisi ketään häiritä, jos yksi ei juo. Itse tämän asian kanssa olen paininut. Aina ei maistu, ja sehän on joillekin vaikea kestää.

Yhteistyössä