Onko mitään ruokaa mikä kestäis pakastamisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
oon tehnyt laatikkoruokia pakkaseen pahan päivän varalle. Tänään otin yhden ja ajattelin että sitä syötäis kun en olis jaksanu keitellä. Maku oli kyllä niin huono,että en kyllä kehdannut lapsille antaa. Ei siis maistunut pilaantuneelta,mutta niinku pakastimelta ehkä? Onko mitään ruokaa mikä olis hyvää pakastamisen jälkeenkin vai kantsiiko jatkossa pakastaa puolivalmiina?

Olen pakastanut vaikka minkälaista ruokaa, oikeastaan hankala keksiä mikä ei sopisi pakastettavaksi. Jos pakasterasia on tiivis, niin kyllä se säilyy. Ei tietenkään ihan mahdottomia aikoja.

Perunaa en itse pakasta.
Kastikkeet voi pakastaa.
Paistettu jauheliha on yksi suosikeistani. Siitä saa äkkiä ruokaa.
Lihapullat ja pihvit pakkaseen.

Makkarakastike sopii myös.

Lähestulkoon mitä vain voi pakastaa.

En osaa sanoa mikä sinulla meni pieleen. Kuinka kauan ruoka oli pakkasessa?
Jos ruuan pinnalle on tullut sellainen jää-/hilekerros, niin ehkä se sai ruuan maistumaan pahalta?

Pakastin on pesty ja sulatettu 3kk sitten ja tuo ruoka oli kyllä jo kuukauden vanhaa,mielestäni tiiviisti laitoin rasiaan. Jotain lienee kuitenkin mennyt pilalle,koska maku oli tosiaan huono.

Kannattaa kuumentaa kunnolla (= kiehuvaksi) ja esim. kastikkeisiin voi lisätä kermaa/tuorejuustoa/ranskankermaa tms. nestettä ja mausteita sulatuksen jälkeen. Kana ottaa jostain syystä tosi nopeasti pakastimen aromin itseensä, joten sitä en nykyään enää pakasta. Ja taas esim. perus-pastakastike (bolognese) ei mene pakastuksesta miksikään.

Itse pakastan oikeastaan kaikkea muuta paitsi perunaruokia.

kastikkeita, lihapullia, jauhelihapihvejä, makaronilaatikkoa, lasagnea, spagettipaistosta, keittoja (pinaattikeitto, kasvissosekeitto, tomaattikeitto). Helppo ja nopea sulattaa silloin kun on tarve saada nopeaa ja helppoa ruokaa (kiire, sairaana ollessa tms)

Yhteistyössä