Onko moraalintonta tehdä lapsi ns. yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen 4v lapsen yh-äiti ja haluaisin niin paljon toisen lapsen.. Olen ajatellut, että tekisin lapsen eksäni kanssa, sillä jotenkin haluaisin lapsilla olevan yhteinen isä... Eksäni ei varmastikaan pistäisi pahakseen, harrastamme muutenkin seksiä silloin tällöin :D Mietin vain onko hirveän itsekästä tehdä lapsi, jolla ei olisi isää? Vaikkei eksäni suuttuisi, jos tulisin raskaaksi, ehkä jopa itsekin tahtoisi lapsellemme sisaruksen niin emme me yhteen palaisi... eikä hän ottaisi lasta hoitoon, kuten ei ota esikkoammekaan. Tämä ei silti ole ongelma minulle....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen 4v lapsen yh-äiti ja haluaisin niin paljon toisen lapsen.. Olen ajatellut, että tekisin lapsen eksäni kanssa, sillä jotenkin haluaisin lapsilla olevan yhteinen isä... Eksäni ei varmastikaan pistäisi pahakseen, harrastamme muutenkin seksiä silloin tällöin :D Mietin vain onko hirveän itsekästä tehdä lapsi, jolla ei olisi isää? Vaikkei eksäni suuttuisi, jos tulisin raskaaksi, ehkä jopa itsekin tahtoisi lapsellemme sisaruksen niin emme me yhteen palaisi... eikä hän ottaisi lasta hoitoon, kuten ei ota esikkoammekaan. Tämä ei silti ole ongelma minulle....

eikö kannattaisi kuitenkin odottaa että löydät elämääsi miehen. ja sitten esim yhteinen lapsi.

mutta siis kuitenkin varmasti teet kuten parhaaksi näet :)

Mielestäni ei ole moraalitonta, ainoastaan tekijälle raskaampaa. Lapselle on mielestäni yksinäisintä, jos hänellä on vain yksi vanhempi eikä sisaruksiakaan. Toisen lapsen tekemistä yksin en paheksu.

Mun mielestä ei oo moraalitonta, jokainen elää sellaisen elämän kuin haluaa. Ja olisihan siinä sit lapsista seuraa/iloa toisilleen kun olisi edes sisarus, jos ei isää.

Kirjotin epäselvästi, eksä tapaa siis lastamme, muttei ota yökylään tms eli mitään hoitoapua en häneltä saa. Ei ollut vahinko :D Eksä on monessakin suhteessa tosi kypsymätön jne, mutta jotenkin silti haluaisin toisenkin lapsen... en mä halua tehdä lasta ventovieraan ihmisen kanssa :(

Ihanteellisinta olisi tietenkin odottaa, että löydän elämäni rakkauden ja perustan hänen kanssaan perheen... Jotenkin en vaan näe sellaista vaihtoehtoa, en osaa ajatella elämääni niin... Joko olen yksin tai sitten eksän kanssa :laugh: Eli tässä tilanteessa yksin, sillä elämästä eksän kanssa ei tule mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja mmmmmm:
hyi hemmetti.
en ikinä tekis noin pellen lapsen kans toista lasta.
painaako ikä vai mikä kiire? oota nyt hetki että löydät miehen elämääs ja tee sen kans.

Juu ikä painaa ja jo 3v olen halunnnut toista lasta :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Olen aivan samassa tilanteessa kuin sinä, siinä mielessä että haluisin toisen lapsen! Olen yh eikä ole miesystävää. exän kanssa en tosin voi ajatellakaan enää yhteistä lasta.. Mulla on se huono puoli että ikä tulee kohta vastaan niin alkaa tulla kiire sen asian kanssa. Menisin varmaan hedelmöitysklinikalle jos olisi rahaa, voisin yksinkin lapsen kasvattaa..

Yhteistyössä