Onko muiden ekaluokkalaiset kovinkin muotitietoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kun meillä tuo esikoinen on ihan mahdoton. Housujen lahkeet pitää sulloa sukan sisälle, kenkinä pitäis olla adidaksen lenkkarit, lippis on silleen sivuttain ja senkin täytyis olla sellainen kuin skeittareilla. Housut pitää olla mahdollisimman alhaalla ja paitoina pitäis vallan olla huppareita.

Tänään oltiin kaupassa ja poika sai mielestään tosi upean collegehupparin ja sellaisen pipon jossa lippa.

Se on NIIN tarkkaa mitä ja miten pitää olla päällä. Niin ja keväällä mä tilasin henkkamaukalta tarjouksesta farkut joissa oli sellainen feikki "kalsarireuna", eli mukamas kalsarivyötärö näkyi. Poika häpesi niitä silloin keväällä tosi paljon...ja nyt sama kaveri pitäis niitä housuja vallan tai sitten repii muut housunsa ihan alas :o .

On tuo aina ollut tarkka pukeutumisestaan, mutta nyt kyllä TOSI tarkka. Onko muille käynyt samoin kun lapsi aloittanut koulutien?

Meillä neidille oli jo 3-vuotiaana tärkeää olla "dendikäs" (lue: trendikäs) Eskarissa hoito-ja kasvatussuunnitelmassa lukee: iloinen tyttö, joslle vaatteiden trendikkyys on edelleen erittäin tärkeää... Pari eka luokkaa meni samoin, mutta nyt 4. luokalla välillä haahuilee "Räsy-Marjattana", hepat on ohittaneet trendikkyyden.

niin se menee, ole iloinen, että tahtoo olla siisti :)

Pikkunen on tosi tarkka siitä, millaisia vaatteita suostuu käyttämään ja uusienkin vaatteiden kanssa saattaa mennä kauan aikaa ennenkuin päälle eksyvät. Ihan noin tarkka ei kuitenkaan ole, tai siis muotitietoinen. :D
Meidän kunnassa taitaa olla aika koulukohtaista tuo tapa, että sullotaan lahkeet sukkien varsiin. Itse en tykkää tuosta lökäpöksy-alkkarit pilkottaa-muodista ollenkaan :x onneksi esikoinen on rokkarityyppinen, kakkonen urheilutyyppinen ja pikkunen -no pikkunen on pikkunen. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja liippa:
Meillä neidille oli jo 3-vuotiaana tärkeää olla "dendikäs" (lue: trendikäs) Eskarissa hoito-ja kasvatussuunnitelmassa lukee: iloinen tyttö, joslle vaatteiden trendikkyys on edelleen erittäin tärkeää... Pari eka luokkaa meni samoin, mutta nyt 4. luokalla välillä haahuilee "Räsy-Marjattana", hepat on ohittaneet trendikkyyden.

niin se menee, ole iloinen, että tahtoo olla siisti :)

Mutta olis edes siisti. Arvaa miten hassulta näyttää kun lahkeet on sukan sisällä, housut roikkuu ja lippa vinossa |O |O . Mutta juu, meilläkin poika kysyi aina pienempänä että "äiti oonko mä nyt tyylikäs mies". Ja aina ylpeänä esitteli uudet vaatteensa päiväkodissa :D.

Ihana, "dendikäs" :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Pikkunen on tosi tarkka siitä, millaisia vaatteita suostuu käyttämään ja uusienkin vaatteiden kanssa saattaa mennä kauan aikaa ennenkuin päälle eksyvät. Ihan noin tarkka ei kuitenkaan ole, tai siis muotitietoinen. :D
Meidän kunnassa taitaa olla aika koulukohtaista tuo tapa, että sullotaan lahkeet sukkien varsiin. Itse en tykkää tuosta lökäpöksy-alkkarit pilkottaa-muodista ollenkaan :x onneksi esikoinen on rokkarityyppinen, kakkonen urheilutyyppinen ja pikkunen -no pikkunen on pikkunen. :saint:

Mä luulen että meidän poitsulla on vielä oma tyyli vahvasti hakusessa ja peilaa nyt ihailemiinsa isompiin poikiin. Kun siis koko kesän jätkä taas kulki jalkkisvaatteissa. Aina oli Italia-paita (hällä niitä 3) paita päällä tai sitten joku muu pelipaita ja jalkkissortsit.

Olen kanssasi varsin samaa mieltä: lökäpöksymuoti on :x

Meillä eivät ole olleet tuossa vaiheessa kovinkaan kiinnostuneita =) Nytkin vielä (12 ja 14) kelpaa kaikki mitä ostan heille, erilainen tyyli heillä kyllä on, isommalla konservatiivinen maku, pienemmällä vähän rockimpi :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
:o
Kuulostaa aika hurjalta jos jo 3-v valkkaa vaattensa trendikkyyden mukaan. En itse kannata ns. liiallista ulkonäön korostamisesta kun on lapsi kyseessä.

Mutta mitä sitten tehdä jos lapsi on oikeesti tuollainen? Kun meillä on kyllä tärkeää olla siisteissä ja fiksuissa kuteissa ihmisten ilmoilla, mutta MISSÄÄN nimessä ei olla mitenkään muodin perään tai kauheesti korostettais ulkonäköä. Ja siitäkin huolimatta esikoinen on tuollainen.

Ja yks kaveri just naureskeli miten hänen vanhempi lapsensa on erittäin vähän kiinnostunut vaatteistaan tai trendeistä kun taas nuorempi on TODELLA tarkka mitä päälleen laittaa ja mitä kaupasta ostetaan.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Meillä eivät ole olleet tuossa vaiheessa kovinkaan kiinnostuneita =) Nytkin vielä (12 ja 14) kelpaa kaikki mitä ostan heille, erilainen tyyli heillä kyllä on, isommalla konservatiivinen maku, pienemmällä vähän rockimpi :D

Saas nähdä mimmoinen tuo meidän Peikkis on sitten isompana =) .

Pessi: No kuule, meidän tyttö ei kolmevuotiaana tosiaan tiennyt, mitä trendikäs tarkoittaa :) Päiväkodin tädit nauroivat, kun neiti aina sovitteli vaatteitaan peilin edessä, että "onko xxx trendikäs:" Siitäpä se tuli :)

Sen enempää meillä ei ulkonäköä ole korostettu, vaatteet ovat olleet puhtaita ja siistejä, suurelta osin serkuilta perittyjä, päiväkoti-iässä. Ei minulla opiskelijaäitinä ollut kauheasti rahaa vaatteisiin satsata. Trendikkyys oli ehkä enemmän värien yhteensopimista jne. En siinä silloin mitään pahaa nähnyt :( Enkä näe vieläkään

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Turkilmas, onko teijän pojalla "suoralippa" lippis? meillä on 2, ja ne on molemmat olleet 49.90 |O

No just tuommoista se nyt kärttää. Ja niitä adidas-kenkiä. Luvattiin synttärilahjaksi kun poitsu täyttää keväällä. Ei viitti näin talveksi ostaa.

Meillä muuten mies ei uskonut että ne on noin kalliita kun esikoinen sanoi. Vaan näemmä ne sit on :/

Meidän tällä hetkellä tokaluokkalainen neitonen on ollut ns. MUOTI-TIETOINEN jo kolme-vuotiaana...
Kaksi muuta ei sitten ole olleetkaan niin muoti-tietoisia (paitsi ehkä tuo kohta neljä-vuotias poika, kun tarkemmin miettii)...

B)

Mulla on vain tällainen pieni pojanpalleroinen, joka joutuu mukisematta pitämään niitä vaatteita mitkä mä laitan :xmas: siksi en osaa kuvitella sitä 2 vuoden päästä vaatimaan mitään trendikuteita :D
Ei kait siinä mitään pahaa ole, jos se liiallinen ulkonäön korostaminen ei lähde vanhemmista itsestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Turkilmas, onko teijän pojalla "suoralippa" lippis? meillä on 2, ja ne on molemmat olleet 49.90 |O

No just tuommoista se nyt kärttää. Ja niitä adidas-kenkiä. Luvattiin synttärilahjaksi kun poitsu täyttää keväällä. Ei viitti näin talveksi ostaa.

Meillä muuten mies ei uskonut että ne on noin kalliita kun esikoinen sanoi. Vaan näemmä ne sit on :/

Juu, kyllä ne on |O

Juu, kyllä ne on |O

Eli siis suomeksi sanottuna ens kevään lätsä ja kengät tulee maksamaan lähes 100?. Tosi edullista B)

Juu, kyllä ne on |O

Eli siis suomeksi sanottuna ens kevään lätsä ja kengät tulee maksamaan lähes 100?. Tosi edullista B)

Jep :D Ja silläkin on merkitystä mikä t-paita on päällä.. meillä ei enään pidetä mitään muita kun huppareita |O

Yhteistyössä