Onko muiden eskari-ikäisellä oma kännykkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä päätettiin nyt pojalle 6v antaa tuollainen meidän vanha känny, ja ottaa liittymä.
Helpompi saada poika kiinni, kun leikkivät naapurin poikien kanssa tuolla toisen pihassa. Ja päätin että opetan kunnolla pojan soittamaan mm. hätänumeroon, jos joskus on sellainen tilanne että sitä tarvii.
Katsotaan nyt, miten homma lähtee toimimaan, kun liittymä aukeaa ensi viikolla...

Liittymä aukeaa ensi viikolla? Meillä aukesi kyllä heti... Sai muutama viikko sitten tuon kännykän, myös minun vanha (tosin ostettu tammikuussa, ettei kovin vanha). Hyvin on pelannut. Eskariin ei ota kännykkää mukaan, mutta ulos jne. Ajattelin, että tarvis enemmin aikaa oppia ennen kouluunlähtöä, mutta lapsilta tuo tekniikka näköjään sujuu vaivattomasti.

Lapset lähtevät tänään mummin kanssa mökille, voi sitten esikoinen soitella sieltäkin, jos jotain asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Liittymä aukeaa ensi viikolla? Meillä aukesi kyllä heti... Sai muutama viikko sitten tuon kännykän, myös minun vanha (tosin ostettu tammikuussa, ettei kovin vanha). Hyvin on pelannut. Eskariin ei ota kännykkää mukaan, mutta ulos jne. Ajattelin, että tarvis enemmin aikaa oppia ennen kouluunlähtöä, mutta lapsilta tuo tekniikka näköjään sujuu vaivattomasti.

Lapset lähtevät tänään mummin kanssa mökille, voi sitten esikoinen soitella sieltäkin, jos jotain asiaa.

Joo, kun mä soitin tonne saunalahteen ja lähettävät kortin sieltä. Meillä kun ei tässä lähistöllä ole mitään paikkaa mistä hakea se liittymä...

kyllä on.Meilläkään ei ole lankapuhelinta ja haluttiin, että esikko oppii hyvissä ajoin kännykkää käyttämään.Meillä käytössä prepaid, ainakin toistaiseksi.Mikäli känny häviää, niin ei kukaan ulkopuolinen voi soitella ihan määrättömiä määriä sillä, kun määrätty määrä vaan puheaikaa

meillä ei ole eikä tule ainakaan vielä.
Kouluun on matkaa max 200metriä.
Jos haluaa sopia tapaamiset kavereiden kanssa(koulussa) niin tehköön sen koulussa tai sitten jomman kumman vanhemman kännykällä. Omaa ei vielä tarvitse..

(osana myöskin se että kännykkä kiusaamista on niin paljon niin en pidä tarpeellisena antaa noin pienelle kouluun)

Meidän neiti sai eskariin mennessä kännykän. Hyvin on mennyt :) Suurimmalla osalla eskarikavereista ja tytön muilla saman ikäisistä kavereista on kans kännykkä.

Prepaid liittymä on meidänkin neidillä. Eikä meilläkään himassa ole lankapuhelinta.

meillä on MUTTA liittymänä on prepaid sillä tuossa iässä ne tuppaa unohtumaan vielä jonnekkin ja sen takia ei kannata kunnon liittymää sellaiseen laittaa.prepaid on halpa ja helppo ensiliittymä lapsella.,meidän eskarilaisella on mennyt tosi hyvin ja halvat puhelut on.

poitsu sai vuosi sitten, keväällä ennen eskariin menoa. ei osaa lukea, mutta erottaa sanat isi, äiti, mummo, äitin työ jne. prepaid liittymä, niin ei haittaa jos katoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mb:
poitsu sai vuosi sitten, keväällä ennen eskariin menoa. ei osaa lukea, mutta erottaa sanat isi, äiti, mummo, äitin työ jne. prepaid liittymä, niin ei haittaa jos katoaa.

Meidän poika on nyt siis samanikäinen kuin tuo teidän poika silloin. Ei osaa kans vielä lukea, mutta erottaa sanoja juuri kuten. äiti, isä jne.

on ollu vuoden oma kännykkä mutta sitä ei pidetä mukana ja syksyllä alottaa ekan luokan niin en anna sitä kouluun mukaan, puhelimella soittaa lähinnä isälleen ja kun on isänsä luona soittaa mulle.

Mäki olin ennen sitä mieltä ettei mitään kännyä niin pienelle, mut nyt on joutunu vähän punnitteen asiaa uudelleen. Lähinnä miettiny sellasta perheen "ylimäärästä" puhelinta joka annettas sille joka sitä kulloinkin tarvii. Esim eilen olin sellasessa tilanteessa et mietin miks meil ei vielä sitä ylimäärästä halkoo oo...ois voinu esikon jättää autoon vauvan kans kauppareissulla ja se ois sit voinu soittaa jos tulee hätä. Nyt rahtasin sit kaikki mukaan ku en uskalla yksin jättää..(meiän vauva siis pian vuoden, ettei ihan pikkuressusta oo kysymys :))

No, tuo oli nyt vähän hassu esimerkki tapaus mut tällasia sattuu monestikin.

Yhteistyössä