Onko muiden lapset tällaisia leikkiessään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Meidän 3v. on hyvin tarkka siitä miten leikitään, eli minkälainen kuorma laitetaan mihinkin kuormuriin (tietyt leikkikivet tiettyyn autoon toiset toiseen jne.) ja hermostuu jos toinen leikkii eri tavalla kuin mihin hän on itse tottunut. Leikkinyt paljon itsekseen ja tottunut siihen, että itse saa määrätä miten leikki menee.

Lapsi ei ole hirveästi tottunut leikkimään muiden lasten kanssa, lähinnä kerhossa ja ulkona. Kotona oikeastaan vain vanhempien kanssa leikkinyt, todella harvoin käy lapsivieraita/kyläillään. Olen yrittänyt "siedättää" lasta siihen, ettei voi määrätä miten toinen leikkii, vaan jokainen saa leikkiä omalla tavallaan.

Meil 3v ei piittaa muiden leikkityyleistä mut omaleikki pitää mennä just niinkun hän haluaa. Eli on tarkka siitä että rekka lastataan just oikein. Jos leikki on yhteinen niin sietää toisen tapoja. Kaksi poikaa voi leikkiä samaa kahdella autolla ja molemmat lastaavat kuten haluavat, samaa rekkaakin voidaan lastata yhdessä.
On pienestä asti ollut ihmistenilmoilla ja tottunut leikkimään toisten kanssa.

Meillä 3v saa "halavauksen" jos leikki ei mene just niinkö hän sen haluais.
Onneksi on nuita isompia muksuja, jotka pistää väliin hanttiin, joten hieman on alkanut tämä vaihe helpottamaan. Ja alkaa tämä 3v muuttua joustavammaksi hepuksi =)

Yhteistyössä