Onko muilla "ei niin perinteisiä isovanhempia"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
tuossa toisessa ketjussa puhutaan kuinka isovanhemmat on niiiin myyty lapsesta, ettei muut tunnu miltään..

meillä taas isovanhemmat on ihan iloisia vauvasta, mutta eivät todellakaan lässytä ylimääräisiä tms.. tai ostele kaikkea tai jatkuvasti kysele kuulumisia. tai kuulumisia kyselee, mutta paljon meiltä vanhemmilta. eivät koko ajan touhota lapsenlapsesta kuten toiset mummot. tosin anoppi on muutenkin sellainen "uranainen", ei koskaan ole potenut vauvakuumetta jne, mutta toki tykkää lapsenlapsestaan.

minulle sopii varsin hyvin että anoppi on sellainen kuin on ja en ehkä jaksaisikaan sellaista liikaa intoilua. onko muita joilla samanlaisia isovanhempia?

On, ja voi että olen kateellinen niistä lässyttävistä mummoista. Aivan ahdistaa kun uraäidiltä pitää varata aika kuukausi etukäteen jos haluaa saada pojan hoitoon, aina on niin kiire joka paikkaan ja lapsenlapset on kivoja vain jos niitä ei tarvitse itse hoitaa. Mutta samanlainen "äiti" tuo oli jo minun lapsuudessa, ei koskaan kotona, rahan tienaaminen ja omat harrastukset meni aina lasten edelle :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On, ja voi että olen kateellinen niistä lässyttävistä mummoista. Aivan ahdistaa kun uraäidiltä pitää varata aika kuukausi etukäteen jos haluaa saada pojan hoitoon, aina on niin kiire joka paikkaan ja lapsenlapset on kivoja vain jos niitä ei tarvitse itse hoitaa. Mutta samanlainen "äiti" tuo oli jo minun lapsuudessa, ei koskaan kotona, rahan tienaaminen ja omat harrastukset meni aina lasten edelle :/

no anoppi on kanssa paljon työmatkoilla eikä oikein "osaa" olla lapsenlapsensa kanssa, tuntuu että parasta on silloin kun lapsi nukkuu. mutta toisaalta hän kyllä tukee meidän perhettä muuten, tuo kaupasta aina ison läjän ruokaa (haluaa auttaa), kyselee vanhempien vointia ja kuulumisia.. ei niinkään ole siis sellainen "lässyttävä mummo, jolle lapsenlapsi on tärkeintä maailmassa". Mutta minua se ei henk.koht. haittaa.

Äitini taas on sellainen "lässyttävä", mutta toisaalta välillä tuntuu että hänellä ei muuta annettavaa olekaan kuin se lässytys ja "kultamussukoista" puhuminen... loppujen lopuksi mulla on etäisemmät välit äitiini kuin miehellä anoppiinsa, vaikka mun äiti onkin ollut sellainen "perinteinen äiti". Anoppi on fiksu, syvällisempi, oma äiti kyllä ihana, mutta myös sellainen hössöttäjä.

Yksi isovanhemmista käy ainoastaan ristiäisissä ja synttäreillä. Muuten ei pidä yhteyttä, eikä häntä kiinnosta sen enempää lasten kuin meidän aikuistenkaan kuulumiset. Lapset eivät pidä mummunaan vaan kutsuvat etunimellä. Valokuvien takia tunnistavat, kun isovanhempi ei edes ole kotona silloin kun me käymme isoisän luona.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no tuota... mun äiti on sellainen että se höösää siskon lapsia, ei mun. välillä pistää ketuttamaan.

miksi :-O

ilmeisesti siksi että sisko on yh ja minä en. vaikkakin olen lasten kanssa yksin ainakin yhtä paljon.
sisko saa rahallista apua ja hoitoapua paljon enemmän, en jaksa enää edes suuttua siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
no tuota... mun äiti on sellainen että se höösää siskon lapsia, ei mun. välillä pistää ketuttamaan.

Sama täällä. Tosin ei se mua haittaa. Ihana että siskon muksuilla on joku jolle ne muksut on kaikki kaikessa.

Joo on. Tosin ei mitään urajuttuja, mutta ei mitään lässytystä. Appiukko ei osaa olla lasten kanssa yhtään, ei ole omiensakaan kanssa touhunnut. Anoppi touhuaa ja tekee kaikenlaista ,mutta ei hössötä ja tohota tms. mitä ap kuvailee. Mitään lahjoja on turha odottaa, koska mitään turhaa ei osteta. Antavat kyllä aina rahaa lahjaksi, mutta kateellinen olen silti niistä joiden isovanhemmat aina toisinaan (toiset useinkin) ostaa jotain kun löytävät jotain kivaa tai tahtovat ilahduttaa lasta.

Oma isäni on ehkä suht perinteinen pappa. Äidilläni taas niin paljon lapsia ja vielä yläasteikäisiä nuorimmat, että ei häntä enää kiinnosta. Ja jotenkin onnistuu pitämään itsensä lapsille kovin vieraana ja sitten valittaa, että miksi ne vierastaa häntä.