Onko muilla kokemuksia yhdessä tehdystä eropäätöksestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eroava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eroava

Vieras
Eli siis, olen pohtinut eroa reilun vuoden ja miehelle vähän vihjaillut siitä (pelännyt sanoa suoraan) ja n. puoli vuotta sitten lopettanut yrittämisen parisuhteen parantamiseksi. Nyt viimein otin eron puheeksi ja mies yllättäen oli samaa mieltä. Aiemmin on vastustanut voimakkaasti. Pystyimme keskustelemaan asiasta tyynemmin kuin ikinä mistään parisuhdeasiasta. Olin ihan hämmästynyt. Nyt meillä on paremmat välit, kuin ennen keskustelua. Tämä on ihan ihmeellistä, voiko olla näin helppoa?? Koska ne ongelmat ja riitelyt alkavat? Voiko tämä ero tosiaan sujua näin helposti? Onko muilla kokemuksia?

Juu, mä jätin exän ja sovittiin että kerrotaan sen olleen yhteinen päätös. Mun päätös se nyt lopulta oli kuitenkin, mutta hyvin se homma sujui. Ei todellakaan ollut riitoja tai muita sen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Juu, mä jätin exän ja sovittiin että kerrotaan sen olleen yhteinen päätös. Mun päätös se nyt lopulta oli kuitenkin, mutta hyvin se homma sujui. Ei todellakaan ollut riitoja tai muita sen jälkeen.

eikös se ollu sun mies kuka jätti eropaperit pöudälle ja lähti menee?

Me päätettiin asiasta yhdessä silloin kun erottiin, se oli vain ajan kysymys
milloinka se tapahtuisi. Eli suht hyvin meni kaikki, olihan siinä ne omat jutut, eli
sen oman uuden elon järjestely ym. mutta sanoisin että selvittiin ilman isompia riitoja.
Eli kyllä se on mahdollista että kaikki menee ok.

Juu, yhteisestä päätöksestä erottiin 8v sitten ja hyvin on mennyt, ei riitoja.. Eropäätöksen jälkeen tulimme toimeen keskenämme paremmin kuin koskaan, kävimme jopa yhdessä ostamassa miehen uuteen asuntoon huonekaluja ja tarvikkeita :) Meillä myös yksi yhteinen lapsi, jota mies tapaa säännöllisesti ja hoitaa elatukset ajallaan, eli kaikki sujuu hyvin.

En olisi ikinä uskonut, että tämä menee näin hyvin! Ihan turhaan pelkäsin kertoa miehelle, kun pelkäsin hänen reaktiotaan ja mies ilmeisesti on ajatellut samoin jo jonkin aikaa. :D Kiva kuulla, että tämä voi jatkuakin näin hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja ajattelin vaan:

Öö..Ei.

Kyseinen mies olisi tuskin koskaan jättänyt minua, mutta suhteemme tila oli sellainen ettei sitä vaan voinut jatkaa. Minä en rakastanut häntä.

Öö..Ei.

Kyseinen mies olisi tuskin koskaan jättänyt minua, mutta suhteemme tila oli sellainen ettei sitä vaan voinut jatkaa. Minä en rakastanut häntä.

ai no sori, mun erehdys. se oli sit joku toinen nikillä -84

Me erosimme ihan rehellisesti yhteisestä päätöksestä, ja molemmat ovat edelleen tyytyväisiä siihen päätökseen (erosta aikaa 4kk). Oli niin helpottavaa huomata että mieskin on samoilla linjoilla eron suhteen. Meillä on hyvät välit edelleen, ja olemmekin ihmetelleet että voiko tämä olla näin helppoa. Ilmeisesti voi, kun molemmat olemme kuitenkin joustavia ja järkeviä ihmisiä. Saa nähdä miten tilanne muuttuu kun uusia puolisoita tulee mukaan kuvioihin.

Öö..Ei.

ai no sori, mun erehdys. se oli sit joku toinen nikillä -84

Juu, no big deal :D

Yhteistyössä