Olemme kahden lapsen onnelllinen pariskunta (nainen 36 mies 35), nyt toiveissa olisi vielä kolmas lapsi. Kaksi ensimmäistä raskautta on tärpännyt heti ensimmäisellä ja toinen toiselle kierroksella, eli todella helposti. Nyt kolmatta ollaankin sitten "tehty" vuoden ajan...koska ikää alkaa jo olemaan, menimme lapsettomuustutkimuksiin. Minun arvoni olivat kaikki kohdallaan ja kaikki siltä osin kunnossa, mutta mieheni siemennesteanalyysin tulos olikin yllättävä: vain 2% normaaleja siittiöitä!!Muut arvot analyysissä olivat ihan ok, määrä, tilavuus jne. Miehellä ilmeisesti ollut aina tämä ongelma sanoi lääkäri. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että koska meillä on jo kaksi lasta tullut, kyllä kolmaskin kaikella todennäköisyydellä vielä tulee, miehen huonosta siemennesteestä huolimatta..eli ei suostunut edes harkitsemaan mitään hoitoja..onko kellään muulla kokemusta tällaisesta, oletteko tulleet raskaaksi vaikka tällainen tulos..tai olenhan itse esimerkki siitä, että todellakin se on mahdollista, mutta jotenkin olen nyt hämmentynyt tällaisesta tiedosta..en tiedä olisiko ollut parempi olla tietämättä vai helpottaako tämä tieto nyt asian käsittelemistä kun ei kerran heti tärppää...