Onko muilla ongelmana miehen ja kotiäidin erilaiset vk-"huvit"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja arg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

arg

Vieras
Siis meillä toki mies tykkää olla lapsen kanssa viikonloput mutta odottaa, että minä olen yhtä onnesta soikea (esim. katsomaan rölliä tms). Ei mies ymmärrä, että minä olen 10h päivästä lapsen kanssa kahden ja kun hän on kotona halua vaikka lähteä lenkille tai esim. ommella tai olla vaikka täällä vähän aikaa.

Nyt mies katsonut lapsen kanssa rölliä 30min ja jatkuvasti pyytää viereen, mutta kun mua ei nyt just kiinnosta todellakaan! Miten hänet saa tajuamaan, että mäkin tarvitsen muuta kuin lapsen seuraa. Mies itse matkustaa ja tekee mielenkiintoisia työtehtäviä jne viikot, enkä minä omasta arjestani valita mutta oikeasti vaihtelu virkistää, itse kutakin, enkä aio tuntea huonoa omaatuntoa tästä!

Keskustelemalla aiheesta, eli sanomalla selvällä suomenkielellä, että kaipaisit hiukkasen aikaa itsellesi, että isähän voisi välillä viettää aikaa keskenään lasten kanssa. Muista sanoa, ettet tarkoita sitä, ettet haluaisi ollenkaan olla miehesi ja lastesi kanssa, vaan että välillä vaan haluaa olla hetken aivan itsekseenkin, jotta sitten taas jaksaa olla hyvä äiti ja vaimo.

ihan samoista asioista meillä välillä keskustellaan.mies kyllä lopulta aina ymmärtää mua.asioista täytyy vaan puhua riittävän usein...toistoa toistoa, vähä niinku lastenki kanssa.

Miehestä taitaa olla Röllin katsominen kivempaa sun seurassa... Itse myönnän, että kyllä se lapsen kanssa leikkiminen miehen kanssa yhdessä on usein mukavempaa. Sitä huolimatta, sanot nyt vaan, että tarvitset ihan omaa aikaa.

lapsikin on jo 3v.. Äsken kävi ottamassa itselleen oluen ja meni takasin sohvalle ja huusi minulle, että laita "matille" iltapala. Sanoin, että et sitten voinut samalla sitä laittaa kun kävit kaapilla, niin kuulemma unohti..
Olen tosi kypsä.. ja jep, miehellä ikää 40v..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapsikin on jo 3v.. Äsken kävi ottamassa itselleen oluen ja meni takasin sohvalle ja huusi minulle, että laita "matille" iltapala. Sanoin, että et sitten voinut samalla sitä laittaa kun kävit kaapilla, niin kuulemma unohti..
Olen tosi kypsä.. ja jep, miehellä ikää 40v..

Sit sanot vaan, että laitat nyt itse ja et anna periksi ;)

"matille" sen iltapalan, ei meillä miehelle vastaan herkästi sanota. Ottaa niin päähän vaan, ettei mies näköjään yhtään arvosta mun panosta. meidän lapsi on lievästi vammainen ja tavallista vaikeampi hoidettava, joten mun jaksaminen olisi myös aika tärkeää, mutta ei tuo ymmärrä : (

No todellakin. Mä olen yhdistetty kotiäiti ja yrittäjä (teen töitä kotona SAMALLA kun hoidan lapsia) mies tekee työtä kodin ulkopuolella. Ja harrastaa kaiken viikonloppua- mä häviän kirkkaasti pystykorvalle ja haulikolle. Taitaa se hirvikin tulla ennemmin.

Mä käyn ratsastamassa kertaviikkoon ja aikaa menee semmonen reilu kaks tuntia matkoineen. Niin ja tuo hirvimettä vie kyllä maanantai ehtoonkin siinä lihanjaossa.

Yhteistyössä