Onko muilla samaa, pihan lapset käyvät kylässä, mutta omat ei pääse koskaan minnekään kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Tai ainakin hemmetinn harvoin? Meillä ala-asteikäiset lapset ja heillä käy kavereita lähes päivittäin samasta pihasta. Olen työttömänä kotona ja minulle on ilmeisen helppo lykätä lapsiaan kyläilemään. Muut vanhemmat ovat töissä tai kotona pienempien kanssa. Aina kun lapseni yrittävät johonkin kylään niin kaikenlaisia selityksiä tulee; "meillä nukkuu nyt pienet" "meille ei nyt pääse kun äiti väsynyt töistä". Alkaa kismittämään, silloin kun olin itse töissä niin meillä kävi kyllä lapsivieraita iltaisin.

Meillä on kyllä tapana että lapset leikkii mahdollisimman paljon ulkona, ja niin tuntuu olevan monella muullakin sama idea. Sisälle tullaan silloin jos sää ei salli, eikä heti töistä tulon jälkeen kyllä tuu kukaan kun on perhe pitää ruokkia ja syödään koko perhe yhdessä.

täällä kans ravaa porukkaa mutta aina vaan pitäs olla meillä. ok, on iso talo ja iso piha ja moni asuu kerrostalokämpässä mutta ei tämä ole mikään päiväkoti tai viihdekerho....

Sivuaa aihetta mutta helppohan se on omat lykätä muille hoitoon.
Meidän pihapiirissä asuu yksi perhe jotka ensin soittelee kaikki kaverit läpi jos joku voisi olla jos kukaan ei nyt voi olla niin muksu pihalle.
Huvittavan tästä tekee se että sen jälkeen aletaan omaa kotia siivoamaan, matot ulos jne.

No minun lapsi, välillä molemmat käyvät naapurissa kylässä huomattavasti useammin kuin meille pääsee. Olen ajatellut, että voihan sen perheen äiti kieltää, jos häiritsee, ja toivonkin, että laittaisi lapset säännöllisesti ulos sieltä.

Meille ei tosiaan usein pääse, ja syyt viikolla on se, että en ole paljoa kotona, viikonloppuisin juurikin se, että pienin nukkuu ja silloin haluan itsekin rauhoittua, tai on järkky sekasotku, jonne ei viitsi ketään päästää, tai olen itse juuri menossa suihkuun/lähdössä jonnekin jne.