Onko muilla tällaista, mies on ainoa lapsi ja itsellä on sisaruksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaa

Vieras
Mies on ainoa lapsi, lellitty ja saanut kaiken aina periksi. Mulla taas on 4 siskoa, olemme pienillä ikäeroilla, tottuneet jakamaan asioita ja ettei aina saa kaikkea periksi.

Miehen kanssa olemme olleet yhdessä 3v ja meillä on 1kk lapsi. Mieskin haluaa lisää lapsia eikä halua samaa ainoan lapsen kohtaloa meidän lapselle.

Mutta joskus rasittaa miehen käytös, kun kaikki pitäisi saada heti periksi jne.

No mun mies sai sisaruksia vasta 12v iässä, kun äiti löysi miehen. Mun miehellä ei ole koskaan ollut isää, ei tietoa edes isän nimestä joten alusta 20v ikään äiti on lellinyt ja hemmotellut HC tyylillä ukkoa, siis oikeesti enemmän kuin sanoin voi kuvailla. Äiti yritti kovasti miehestäni peräkammarin poikaa, vieläkin, 7v jälkeen itku silmässä kertoo miten pahalta tuntui kun mun mies muutti pois... Mun on pakko sanoa että mun miehestä on kasvanut huippu hyvä ihminen äidistään huolimatta, ilkeältä voi kuullostaa niistä jotka ei tapausta tunne... Mun mies tykkää juuri siksi pitää rajat kaikella, myös hemmottelulla koska itse näkee huonot puolet äitinsä käytöksessä.

Meillä juuri noin, miehellä ei sisaruksia, mutta minulla on. Ja mies on meistä se epäitsekkäämpi. En ole mielestäni huono jakamaan asioita, mutta hän on kyllä ihan ylivoimainen tuossa mielessä. Enemmänkin sanoisin, että olen itse tottunut pitämään puoleni, että saan oman osani, kun taas mies ei pidä itsellään hirveästi väliä, kun on varmaan tottunut, että saa omansa joka tapauksessa. Tai sitten se on vaan luonnejuttu.

Parhaiten toi meillä näkyy siinä, et miehelle ei tuu mieleenkään kysyä, haluaisko joku muukin palan suklaalevystä yms. Itelle on ihan itsestäänselvyys, et ei herkkuja mässätä yksin jos sellasia kaapista/pöydältä löytää. Yleensäkin kaikenlainen toisen huomioon ottaminen tollasissa pikkujutuissa on sille ihan vierasta.

Yhteistyössä