Onko muilla tällaista oksutautia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Kolmisen viikkoa sitten pojalla oli oksutauti, okseni yöllä kaksi kertaa ja meni sillä ohi. Viime yönä oksensi taas kaksi kertaa ja nyt näyttäs olevan taas ok, söi aamupalaa yms. Normaalia oksutautia vai jotain muuta??

Tuskin on samasta oksutaudista kyse, ei ne noin kauaa kestä. Todennäkösesti saanu jonku uuden pöpön jo. Jos se nyt toistuu lyhyen ajan sisällä uudestaan, kannattaa käydä lääkärin juttusilla.

kyllä mä taas olen kuullut, että noroviruksen saaneet kärsivät pitkään mahaoireista taudin jälkeen, että vatsa ei ole ihan normaalin tuntuinen. On etovaa oloa ja ruoat voi tökkiä viikkojakin ja maha voi tuntua kummalliselta. Saattaa sitten oksettaa tai tulla ripulinan parinkin viikon päästä vielä jos tulee syödyki väärin tai liikaa, tarkoitan että oksennus on herkemmässä kuin normaalisti, vaikkei oksennus enää johdukaan viruksesta. Maha on vaan jäänyt vähän sekavaan tilaan ja tuntuu kummalta. meillä mies ainakin valitteli tällaista. Ja lapsillakin oli mahataudit 2 viikkoa sitten oksennuksineen, sen jälkeen ihan ok, vähän ruokahaluttomia ovat olleet , ja tällä viikolla parit ripulikakat molemmilla.

Mitäs söi illalla? Oisko joku voinut aiheutaa pahaa oloa? Tai onko samoja juttuja syönyt molemmilla kerroilla?
Meillä jossain vaiheessa karkit aiheuttivat tuon reaktion...

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs tästä tuumit;23680847:
Mitäs söi illalla? Oisko joku voinut aiheutaa pahaa oloa? Tai onko samoja juttuja syönyt molemmilla kerroilla?
Meillä jossain vaiheessa karkit aiheuttivat tuon reaktion...

Ihan illalla ei syönyt mitään, joskus kello 18.00 söi mummulassa paisettua kananmunaa ja munkin.

Pääsiäisenä alko, toinen oksensi kerran, toinen 3x ja hälle ripuli, ripulia 2 pv, sit normaali ja taas ripulia, ja eilen oksensi 3x ja toinen alko tänään. Mua kuvottanut viikon ja maha kipee, mies oksensi 3 pv sit kerran ja siitä asti ripulia. Semmosta. Iloista wappua vaan. Huoh.

Yhteistyössä