Onko muillakin ollut nuo ä-pakkauksen joudut näin reilua mitoitusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maaru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maaru"

Vieras
Vai onko vain eksynyt väärä kokolappu housuihin. Poitsu käyttää muuten 68 cm housuja ja nyt ovat vihdoin sopivat käytettäväksi/ vähän reilun kokoiset nuo pakkauksen 50 cm housut.

Ärsyttävää kun muutenkin pakkauksessa olevat vaatteet eivät kyllä vastanneet yhtään sitä mitä kokolapussa luki. Varsinkin näin esikoisen äitinä oli hankala miettiä mitä kokoa pitäisi hankkia valmiiksi ja minkäverran kun koot olivat mitä sattuu. Toki kauppaanhan pääsi vauvan synnyttyäkin mutta oli kuva laittaa valmiiksi kaikki.

Sama homma! Meillä viikko sitten neuvolassa mitattiin tytön pituudeksi 56cm ja nyt alkaa äitiyspakkauksen 50senttiset olla sopivampia. Tosin meillä tyttö sen verran kaponen, että osa vaatteista menee pituudesta, mutta muutoin roikkuu päällä. Eniten harmittaa nuo haalarit kun on ovat niin isoja, että ei pääse varmaan tänä talvena käyttämään ja seuraavana ovat varmaan aika epäkäytännöllisiä tai pieniä. Haalarit on meinaan mun mielestä kivat ja hyvälaatuiset, joten harmittaa jos ja varmaan kun jää käyttämättä hassujen kokojen vuoksi..

Mulla 13.8.13 syntynyt poitsu ja se vanuhaalari jäi jo pieneksi, samoin pakkauksen potkarit ja puolipotkarit yms. Aika nopeasti kasvoi vaatteista ohi, harmi kun ne oranssisävyiset ois muuten olleet kivoja. Toppapuku mahtunee ainakin osan talvea.

Mulla 13.8.13 syntynyt poitsu ja se vanuhaalari jäi jo pieneksi, samoin pakkauksen potkarit ja puolipotkarit yms. Aika nopeasti kasvoi vaatteista ohi, harmi kun ne oranssisävyiset ois muuten olleet kivoja. Toppapuku mahtunee ainakin osan talvea.

No sun poika on sit vauhdilla kasvanu. Se vanuhaalari on suht sopiva tosin isohko meidän 26.5 synt tytölle. :D ne kasvaa niin erivauhtia.

Mun mielestä se äitiyspakkauksen toppahaalari on ollut tosi hyvän mallinen: ekana talvena se meni heinäkuussa syntyneelle lapselle tosi hyvin, kun siitä sai aukaistua molempia vetoketjuja ja taitettua. Tällöin toki huppu oli kovin ylhäällä, mutta eipä se haitannut. Pitkät hihat ja lahkeet olivat vaan mukavan lämpöiset, vaikka vähän hassun näköiset.

Nyt tänä syksynä puku mahtuu vielä kivasti tuolle 76cm pitkälle taaperolle (automatkoilla tai vaunussa). Pihalla rymyämiseen on sitten toinen haalari, joka pitää kosteutta paremmin.

Mä oon kyllä käyttäny sitä äp haalaria jo kuukaudn ikäiselle, hihat ja lahkeet saa käännettyä niin se on niin helppo pukea pienlle. Ja on hengittävä mutta silti lämmin. Ja alle mahtuu tarvittaessa vaatetta.
Autoistuimeen toki pitää olla sopivamman kokoinen haalari että vuot saa kiinni.

meillä jäi äp-toppahaalari kokonaan käyttämättä, kun oli marraskuun vauva enkä tykännyt niin isoa haalaria pitää. Seuraavana vuonna se ei sitten enää mahtunut. Vanuhaalari kyllä ehti olla käytössä, se oli ihan kiva.

Juu, aika paljon heittää ne kokomerkinnät, silmämääräisesti pitäis osata lajitella. Joku vaate jäi meillä kokonaan myös käyttämättä, kun olikin huomattavan pieni kokomerkintään nähden. Mutta sama juttu se on usein kaupasta ostaessa, silmä onneksi harjaantuu sitten, koska eri merkkien vaatteet on todella eri kokoisia.

Olen sitä mieltä, että noita äp:n pakkauksen vaatteiden kokoja pitäisi saada valita lapsikohtaisesti esim. meillä jäi kevytvanupuku käyttämättä kokonaan kevätvauvalla, kun oli liian iso ja eihän sitä kesällä tarvittu, sitten syksyllä se oli jo puolivuotiaalle pieni.Toppapuvun kanssa oli sama ongelma, autolla liikuttaessa ei tarvittu enää toppapukua, vaikka kevättalvi olikin ja sitten seuraavana syksynä puku oli melko nafti, meni hätäisesti 3kuukautta.Vuonna 2012 ainakin peräkkäistä kokoa olevat ruskeat ja harmaat trikoohousut olivat käytännössä samaa kokoa:D

olen ap kanssasi täysin samaa mieltä!! tein aiheesta viime viikolla aloituksen ja kohtalotovereita oli useampi :) ne 50 senttiset on ihan jättiläisiä. ja monet muutkin niin leveitä ja kauheita rättejä että en tykänny pitää. astrolabella on ihan oma käsitys vaatteiden koosta ja sen vauva on käyttää ihan ihme koon vaatteita jo nyt, ei kannata välittää. minä ymmärrän harmituksesi! en olisi itse ottanut koko pakkausta jos olisin tiennyt miten huono laatuisia vaatteet siinä nykyisin on.

Veneilijä: petyin myös vaatteiden laatuun. Osa löpsähti jo käyttöönottopesussa ja käyttämättä jäivät vaikka säästin varavaatteiksi. Noista kokopotkareista en tykännyt kun ovat mielestäni niin epäkäytännöllisiä ja niitä taisi olla pljon. Olisiko kaksi bodya ollut enemmän käytössä ja nyt nuo housut. Vanupuku on ollut ahkerassa käytössä ja varmaan kohta kun ilmat kylmenee tulee pakkauksen toppapuku käyttöön. Makuupussi, pyyhe ja kynsisakset myös hyvät. Muu "pikkusälä" on tainnut jäädä käyttämättä. Kestovaippoja käytetään mutta pakkaukseen oli valittu kyllä todella huono imse vimsen vaippa on mielestöni todella tönkköä mallia eikä sovi liikumaan opettelevalle vauvalle. Liivinsuojat taas hyvät. Eli ehkä rahallisesti arvioituna puolet pakkauksen tavaroista tuli käyttöön mutta todella paljon tarpeetonta.

Maaru: meilläkin m.pussi, sakset, harja eniten käytössä. Pyyhkeitäkin on muita parempi laatuisia, mut on totakin käytetty. Vanupukua nyt jonkun verran pidetty. Toppapuku ok ja pipo vaikuttaa ok:lta. Lakana ja pussilakana mökillä. Vaatteet oli enimmäkseen vara/mökkivaatteena eikä paljon pidetty kun ei mikään istunut hyvin. Ja totta, jo käyttöönotto pesussa lörpähti moni vaate.

Meillä vuoden 2010 äitiyspakkauksen tavarat edelleen käytössä kuopuksella. Istuvuus ei ole ihan paras mahdollinen. Eilen puin 69-senttiselle vauvalle koon 70 puolipotkarit. Kaveri konttasi vähän aikaa ja palasi äidin luo vaippasillaan :)

Yhteistyössä