Onko muissa kaupungeissa näin(vuorohoito pk-asiaa)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoA"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoA"

Vieras
Kaverin poika harjoittelee juuri pk:ssa, jää ensi vkolla yksin hoitoon. On vuorohoitopk jossa esikoiseni on aikanaan ollut tosin tästä on jo aikaa pari vuotta.

Lapselle tulee väistämättä 10h pvä ja pk:ssa saa aamiaisen ja lounaan sekä välipalan klo .14.00. Lasta tullaan hakemaan 18 aikaan, ja näille lapsille ei siis tarjota ruokaa jotka haetaan klo 18 mennessä. Saavat katsoa vierestä kun myöhempään olevat syövät ruokaa. Tämä on siis säästökeino jolla kulut pysyvät kurissa... ei pk:n työntekijöidenkään mielestä ollut mtn järkeä. eli siis välipala klo. 14.00, sen jälkeen ulos ja ulkona klo 18 asti tai sittn katsellaan vierestä kun muut syö jos ei mennä ulos... eikö lapset tarvitse muka ruokaa?? Kuitenkin äiti hakee lapsen ja menevät kotiin eli ruokailu menee sitten klo.19 asti.

onko tässä mtn järkeä???

Mietinpä kaksi kertaa milloin vien omat lapset hoitoon, vai vienkö edes :/

onko kaikkialla näin?

Meidän vuoropäiväkodissa tuo kellonaika on muistaakseni klo 17.30 ja lisäksi riippuu lapsen iästä. Eli alle 3v saa ruuan, mutta vanhemmat lapset eivät. Eivät toki istu kuivin suin vaan saavat maitoa ja näkkäriä kun toiset syövät.

Alkuperäinen kirjoittaja Täälä sama;22361578:
Hoitoaika loppumaan klo 18.15 niin tuo ongelma poistuu :)

tässä on se juttu että yli 10h päivistä tulee sitten 2vrk maksu, eli tuplamaksu. Eli ei onnistu. lapsen isä on aamulla töissä ja illalla koulussa ja äiti on ainoa mahdollinen hakija. eli tääkään ei oo vaihtoehto.

Mä tiedän ainakin että meillä (kunnassa) myös lapset jotka haetaan ennen 18.00 saavat ruuan. Onneksi hoitajat ovat sen verran inhimillisä että tillavat kaikkille iltalapsille ruuan.

Kun mun lapset olivat kaupungissa pk:ssa joka oli iltapainotteinen niin ne lapset jotka haettiin liian aikaisin siihen nähden, että olisivat saanneet iltaruuan pk:ssa niin saivat tyyliin näkkäriä.

[QUOTE="outoa";22361598]tässä on se juttu että yli 10h päivistä tulee sitten 2vrk maksu, eli tuplamaksu. Eli ei onnistu. lapsen isä on aamulla töissä ja illalla koulussa ja äiti on ainoa mahdollinen hakija. eli tääkään ei oo vaihtoehto.[/QUOTE]

No onkin sitten outo vuoropäiväkoti. Meillä lasketaan kuukaudessa tulevat tunnit ja sen mukaan laskutetaan. Meillä maksu tulee tällä hetkellä 80-100h/kk mukaan, eli yksittäisen päivän pituudella ei ole merkitystä.

siis koko päivän hoidossa aamu kasista ilta kuuteen. milloin vanhemmat itse ovat lapsen kanssa kun kotona sitten jo iltapalalle ja nukkumaan. No mut asiaan...sanoivatko kenties päikyssä et saako minkäänlaista purtavaa kun muut syö lämmintä ruokaa...kai pitää viedä itse sitten jotain purtavaa banaania tms. mut sekään ei tietty oo sallittua hygieniasyistä : ( aika pitkä väli tulee olla ruuatta, minkäikäinen kyseessä? Ja siis jos viideltä syödään niin ihme juttu jos ei ruokaa saa kun kuudelta haetaan. meilläkin saa välipalan ennen kahta jos kahdelta haetaan, joustoa.

Yhteistyössä