Onko muita äitejä jotka..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "himpula"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"himpula"

Vieras
..olisivat samanlaisia kuin minä?

Siis kotona viihtyvä, elämän sisältö lähinnä kotitöitä ja lapsen kanssa oloa, koiran kanssa touhuamista, ulkoilemista.

Itselläni siis on vain pari kaveria joilla on myös saman ikäisiä lapsia, mutta heitäkin tulee nähtyä tosi harvoin minusta riippumattomista syistä.
Meillä siis menee päivät kotiaskareissa, tytön kanssa leikkiessä (kohta 2v.) ja ulkoillessa. Askarrellaan ja leivotaan paljon. Illalla käyn yksin pitkällä lenkillä koiran kanssa, aamupäivällä käydään pitkällä vaunulenkillä koiran kanssa. Laitetaan ruokaa ja käydään kaupassa, kuunnellaan musiikkia ja tanssitaan :)

Tämmöisiä meillä siis on päivät, vaihtelevasti ohjelmaa, mutta harvoin jaksan shoppailla, vaikka se kivaa onkin :) Enkä valita, päin vastoin, nyt kun on lunta ja mieli oikeen virkeä, niin on ihanaa olla kotona, touhuilla ja ulkoilla, samoin kesällä!

Meillä on tyttö vielä harvoin missään hoidossa, koska olen hieman huono jättämään häntä, mutta silti odotan jo kovasti, että kolmen viikon päästä tyttö menee mummin luo yöksi ja itse menen siskolle ja messukeskuksen koiranäyttelyihin kahdeksi päiväksi katsomaan :)

Taidan siis olla melko nou life, mutta onko täällä paljon muita kotiäitejä jotka viettävät lähinnä aikaa kotosalla ja lasten kanssa puuhaillen?
Hassua tästä vielä tekee se, että olen nuori ja näin kotiin jämähtänyt. Silti sanoisin että tämä 2v. kotona esikoisen kanssa on ollut ihanaa ja parasta mitä on koskaan tapahtunut, koska nautin lapsen seurasta todella! Meille on myös tulossa kesällä toinen vauva, joten ajatukset pyörii myös kovin sillä suunnalla <3

täällä on, itse sain esikoisen 18vuotiaana ja kuopuksen 20vuotiaana, kotona olin yhtämenoo 5vuotta lasten kanssa. nyt jo työelämässä muutaman vuoden olleena ja esikoinenkin jo koulussa, silti viihdyn pääasiassa töiden jälkeen kotona ja perheen parissa. lenkkeilen myös paljon koiran kanssa yksikseni ja kavereita tulee tapailtua harvemmin, useamminkin voisi, mutta tuntuu, että on niin paljon kaikkea tekemistä, baareissa en juurikaan viihdy, pari kertaa vuoteen sinnekkin kyllä menen kavereiden kanssa.

Kuulostaapa tutulta! Ja vielä koiranäyttelytkin matsaavat! :) Ikä taas ei matsaa yksiin ap:n iän kanssa mutta muuten sopii kuin nenä päähän vanhemmallekin äidille tuo elämäntyyli.

Mikään ei voita äitiyttä! Näin se on. Omat lapsenikin alle kouluikäisiä vielä, eikä äitinä voi oikein menestyksellisesti uraa tehdä muuten kuin kotona.

Ap:lle, nauti täysin siemauksin ja mahdollisimman pitkään kotiäitiydestä! :) Ja koiratkin tykkää kun mami on kotona :D

Kiitos äiti 44v. Ehdottomasti nautin kotona olosta joka hetki!
Koira tosiaan nauttii myös kun olen kotona ja on aikaa!

Jotenkin tämmöiset päivät kun tämä, aamulla kunnon suursiivous, hetki omaa aikaa kun lapsi päikkäreillä, sitten syödään ja ulos, sitten kun tullaan sisälle leivotaan ja laittan kynttilät palamaan, kuunnellaan musiikkia. Nämä on niitä parhaita päiviä ja näitä odotan aina innolla! Ja onhan tänään sentään miehen vuoro viedä tyttö illalla nukkumaan :)

Monet vaan on ihmetelleet mun vapaa-ajan vietto tapoja. Jos tyttö on ollut mummilla yötä, niin olen ollut siskon luona ja ulkoillaan koirien kanssa, katotaan leffaa ja saunotaan. Oma koira on tietysti mukana! Monet siis ihmettelee että eikö ole parempaa tekemistä kun saa vapaata (tarkottaen kai bilettämistä)! Mutta ei kyllä tosiaan ole, tämä on sitä parasta :)
Niin ja ap siis iältään huimat 22v. :)

Mä olen kans 22v ja nyt 1v poika. Kotona olen pojan kanssa ja mukavaa on ollu.
Käydään perhekahvilassa 2krt viikossa. Mä käyn vaunulenkeillä, muuten vain kaupoissa kattelemassa ja hakemassa inspiksiä... Yks hyvä ystävä mulla on jonka kanssa käydään uimassa kun hän töiltään kerkee...

Baarissa oon käyny kerran pojan syntymän jälkeen. Oli ihan kivaa mut en kaipaa sinne. Muutenkaan ikinä ole ollu mikään kova siellä käymään...
Nyt saaki sitten koko ajan olla selittämässä ja keksimässä tekosyitä miks en lähe...
Ärsyttää! Meillä kyllä on toinen lapsi toiveissa niin silläkään baarissa käynti ei nappaa...

Mä kanssa viihdyn hyvin kotona poikien 1v8kk ja 2v7kk kanssa :wave: Ens syksynä olis tarkoitus täihin mennä ja nyt jo ahdistaa koko ajatus... : / Meillä kanssa koira ja elämä hyvin samanlaista. Mä kanssa välillä mietin et eikö mulla oikeasti ole mitään elämää mut tää on sitä mun elämää, mä nautin olla kotona lasten kanssa :heart: Vaikka silti nautin näistä päiväunihetkistä kun saa olla hetken ihan vain itsensä kanssa :D

Baarissa olen käynyt viimeksi kun odotin esikoista pikkujouluja juhlimassa ja luonnollisesti ihan selvin päin =) Ja alkoholia nauttinut viimeksi ennen kun aloin esikoista odottaa. Enkä edes kaipaa mitään tällaista. Pari kertaa ollaan miehen kanssa oltu kaksin yö kylpylässä ja lapset/lapsi ollut mummolassa yötä.

Nyt olen alkanut vähän kaipaamaan poniharrastustani, ihan jo sen takia kun pojat tykkää ratsastaa niin olis kiva saada kohta oma poni takas (on ylläpidossa nyt) niin päästäis harrastaa lasten kanssa.

Ikää 29, kohta 30, ja päivät lasten kanssa kotona. Lapset on 2,5v ja 9kk ikäisiä. Meillä eka aamutouhut, sitten ulos ja vauva vaunuihin unille, tullaan sisälle syömään ja vähän leikkimään. Esikoinen pikku päikkäreille ja vähän ajan päästä taas vauva unille ulos. Silloin on hetki omaa aikaa jonka käytän esim. näin kuin nyt. Sitten välipalaa, ruuanlaittoa, ulkoilua ja sisälle syömään. Iltasella leikitään ja touhutaan. Sitten lapset nukkumaan ja taas on hetki omaa aikaa. Joinain päivinä käydään tuplarattailla lenkillä tai leivotaan tms. mutta yleensä päivät kuluu tuohon tyyliin.

Joskus esikoinen on yökylässä. Silloin kattellaan joku elokuva kotona. Vauva ei vielä yökyläile kun on niin kiinni tississä. Eikä muakaan kiinnosta yhtään päästä mihinkään bilettämään. Ne ajat on jo ohi. Tämä on ihan parasta aikaa kun saa olla kotona lasten kanssa.

Yhteistyössä