Onko muita joiden mies ei ole koskaan mukana huvipuistoissa ym reissuilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Minä olen päätynyt tähän ratkaisuun oikeastaan vasta vuosien sinnikkään yrittämisen jälkeen.. jos ollaan huvipuistoon, eläintarhaan, museoon, oikeastaan yhtään mihinkään "koko perheen juttuun" menossa, niin mies saa jäädä suosiolla kotiin. Vuosikaudet sitä yritettiin hampaat irvessä viettää koko perheen laatuaikaa, mutta meidän iskästä ei vaan siihen ole. =( Mies on siis muuten kaikin puolin ihana, mutta kokee nuo tuollaiset reissut jotenkin äärettömän stressaavina. Hänellä tuntuu aina olevan jotenkin odotukset hirveän korkealla - lapset eivät saisi yhtään kitistä, valittaa mistään, olla väsyneitä. Pienikin mutka matkassa, ja mies menettää hermonsa totaalisesti ja kaikilta on reissu pilalla.

Käytännössä mies siis haluaisi, että lapset (3v ja 5v) olisivat taukoamatta hyvällä tuulella, herttaisia ja kilttejä. Eivät riehaantuisi, eivät mankuisi herkkuja, eivät uhmaisi jne. Tosin vaikka näin olisi, niin mies saattaisi silti ärsyyntyä MUIDEN ihmisten takia, hänen mielestään kun suuret väkijoukot ovat sietämättömiä, aina on joukossa joku liian äänekäs ihminen, joku joka seisoo tiellä, huonosti kasvatettu lapsi tms!

Nyt on sitten tehty niin, että olen lähtenyt nauttimaan kesän riennoista yksin lasten kanssa. Mies jää mukisematta kotiin, oikeastaan ihan mielellään. Reissutkin menevät mukavammin ja rennommin, vaikka myönnän että esim. eilen Korkeasaaressa kokonaisia perheitä katsellessa tuli pieni suru, miksei mekin voida. Olisi niin kiva jos voitaisiin nauttia näistä jutuista koko perhe yhdessä. :(

:wave: meillä oli lähes joka kerta niin..en tiedä mikä siinä oli niin vaikeaa,lähteä koko perheen voimin johonkin :kieh: :kieh: Meillä sitten useimmiten kokoonpano oli/on;minä,tyttö kaveri lapsineen/mummo,mun veli vaimoineen..ja kyllä,ärsytti todella kattoa,kun toisilla oli koko perhe mukana menossa :/

Meillä myös näin.. olen saanut sen pari kertaa kiristettyä mukaan ja onhan se kohtuullisen hyvin mennytkin. Mutta tänä kesänä on hyvä syy jäädä pois reissusta ku tekee kh remppaa. Eilen tultiin lasten kanssa muutaman päivän mummula reissulta. Ei se remontti ollut kauheasti edennyt, koska ei voi tehdä juuri mitään ennen ku putkimies käy, mutta kotona piti silti olla eikä reissuun voinut lähteä... nyt oon suunnitellut Power Parkiin reissua ja mies heti ilmoitti ettei sitten lähde mukaan :( olishan se mukavampaa jos lähtis, tytöt on 4 ja 6, joten sitä ylimääräistä silmäparia kyllä kaivattaisiin kuitenkin... mutta ku ei niin ei

Löytyiskö sulle lähistöltä ketään kohtalotoveria? Mun mies kyllä lähtisi mielellään mukaan mutta on töissä silloin kun muut on vapaalla, joten olen löytänyt itselleni kavereita yksinhuoltajista ja yhdestä jonka mies ei koskaan lähde mihinkään. Ollaan käyty yhdessä huvipuistossa, ulkomailla jne ja hyödynnetty joskus myös perhepakettitarjouksia "lesboperheenä". Paljon kivempi reissata kun pääsee joskus itse vessaan tai hakemaan ruokia tiskiltä muiden odottaessa rattaiden kanssa sivummalla.

Mä olen käynyt mun kaverin kanssa, koska hänen miehensä ei koskaan lähde noihin paikkoihin. Me ollaan menty niinkin, että meillä on isä ollut mukana ja hyvin on mennyt. Esim. ollaan molemmat raskaana, niin isä on käynyt lasten kanssa osassa laitteissa. Ei mitään ongelmia ole ollut. Kaverista on vähän kurjaa, kun mies ei halua lähteä, mutta parempi sellaisen on jäädä kotiin, jolle koko reissu olisi tuskaa (pilaisi sitten vaan muiden riemunkin, jos olisi mukana).

Yhteistyössä