Onko muita, joilla empatiakyvyttömiä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Meillä 8v lapsi, joka on mekoisen empatiakyvytön. Osoittaa empatiaa vain rajallisesti ja ei tajua yleensä kun tekee väärin eikä tunne katumusta kuin minua kohtaan tekemissään vääryyksissä. Lapsella myös kielellisen kehityksen viive, add ja sekä asbergerpiirteitä. Arki on aika raskasta välillä kun on raivareita ja riitelee melkein päivittäin jonkun kanssa kunnolla. Meillä on myös toinen lapsi joka täysin normaalisti kehittynyt.En ole tupakoinut tai käyttänyt päihteitä odotusaikana eli ei siitä ainakaan ole tullut mitän vaurioita. Lapsella on ollut täysin normaali varhaislapsuus. Olen ihmetellyt tuota empatiakyvyttömyyttä ja en ole saanut oikein vastausta psykologiltakaan että mistä johtuu. Nyt lapsi on menossa neurologille tutkimuksiin.
Onko kokemuksia?

varmasti rankkaa sinulle,voimia.

meillä on kohta 7vuotias poika omaehtoinen,uhmakas, ja usein hän näyttää siltä että on empatiakyvytön. mutta sitten tulee kyllä joskus niitä mistä taas voisi nähdä empatiaa.

esimerkki.hän saattaa satuttaa pienenpää sisarustaan(2.5vuotias) ihan vaan kiusallaan, saattaa vielä jopa nauraa päälle. mutta sitten esim. jos vaikka pikkuiselta loppuu sipsit ja hänelle tulee itku, niin isompi antaa omistaan hänelle pyytämättä. isompi ei syö lihaa,koska ei halua syödä eläimiä,siinä olikin sitten visainen paikka äidille kun piti selittää miksi ihmiset syö eläimiä(ja kyllä keksi ihan itse että kanakastike=kanalinnusta jokin osa,liha=eläimestä peräisin).

mut sit hän tosiaan satuttaa siskoaan,eikä koskaan tunnu katuvan asiaa. en tiedä mitä tää on,ei teidä ammatti ihmisetkään.

meilläkin on normaali varhaislapsuus takana, tosin 3v-> tuli monta muutosta lapsen elämään, päiväkodin aloitus,äidin työhönmeno,aloin seurustelee, mies muutti samaan asuntoon, biologinen isä hylkäsi hänet(mutta ei kyllä ollutkaan kun 6kk lapsen elämässä ollut,epäsäännöllisesti).ja sitten tuli vauva meille.

mutta en usko että nuo muutoksetkaan asiaa selittäisi koska kyllähän niitä nyt monen lapsen elämässä tapahtuu eikä silti lapsi käyttäydy näin.

no ei tästä mun kirjoituksesta mitään hyötyä sulle ole mutta jos nyt vähän jeesais ajatus siitä että et ole yksin

Yhteistyössä