Onko muita, joilla on erilainen nimimaku kuin miehellään? Mua edelleen harmittaa tyttömme nimi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kompromissinimi :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kompromissinimi :(

Vieras
Tai no, nyt taas harmittaa ja kovasti. Välillä olen jo ihan sinut sen nimen suhteen ja tyytyväinenkin siihen, että löysimme nimen joka oli molemmille ok, välillä taas melkein häpeän sanoa tyttöni nimeä kun joku sitä kysyy.

Tyttömme on Sara Maria. (Ja anteeksi nyt kaikki kaimojen äidit)

Välillä onnistun löytämään Sarasta söpöyttä ja ihanuutta, välillä se vaan tuntuu kovalta, tylyltä nimeltä, kuten toinenkin nimi. On se todella paljon parempi kuin miehen ehdotukset, mutta silti harmittaa, kun sain ikioman tyttöni ja maailma olisi ollut ihania nimiä täynnä niin miehen kanssa ei vaan saatu tätä asiaa sutjaantumaan.

Miehen ehdotuksia oli:
Tara (ja tätä yritti vetää läpi viimeiseen asti)
Rita
Armi (hirveeeeee)
Mira, myös Ira olisi käynyt
Pirkko
Katri (josta väännetty Kati oli toinen kompromissivaihtoehto)
yms.

Itse taas olisin haaveillut näistä:
Emilia
Olivia
Sofia
Eveliina
Lilja/Liljaana
Julia/Juliaana
Isabella
Jasmin

Mies tyrmäsi mun ehdotukset heti. Ne on kuulemma nysveröitä hienohelmapulleroiden miehen mielestä todella noloja nimiä :(

Niin joo ja jos poika oltaisiin saatu niin mies olisi tahtonut siitä Petrin, Jeren tai Henrin :( Ja itse taas esim. Joonatan, Elias tms.

Lopulta saatiin toi Sara sovittua ja kumpikaan meistä ei ole oikein tyytyväinen. Plääh. Onko muilla käynyt näin?

Joo, olisin tuosta alemmasta listasta mielummin valinnut nimen. Mutta ei sillä nimellä nyt loppuviimein niin hirveästi ole väliä ja oli se mikä tahansa, niin kyllä siihen tottuu, ja veikkaan että vuoden päästä tuntuisi oudolta kutsua lasta miksikään muuksi kuin sara-mariaksi.... eli älä huoli, aika tekee tehtävänsä.

Sara Maria on kaunis nimi! Ei nimi naista pahenna. Meilläkin väännetään poikien nimistä. tytölle löytyi heti nimi, mutta jos tulokas onkin poika niin voi voi. Nimettömäksi taitaa jäädä :(

Sara Maria on kaunis nimi.

Ja todella kaunis verrattuna noihin miehesi vaihotehtoihin. Ei se nimi sitä lasta mikskään määritä. Sun pitää olla sinut, koska kompromissin teit, ja lapsi oppii sun kautta hyväksymään nimensä :)

Joo, olisin tuosta alemmasta listasta mielummin valinnut nimen. Mutta ei sillä nimellä nyt loppuviimein niin hirveästi ole väliä ja oli se mikä tahansa, niin kyllä siihen tottuu, ja veikkaan että vuoden päästä tuntuisi oudolta kutsua lasta miksikään muuksi kuin sara-mariaksi.... eli älä huoli, aika tekee tehtävänsä.

Joo, kiitos lohdutuksesta, mutta mun mielestä nimellä on ihan mielettömästi väliä! Ja siksipä se jäikin harmittamaan. Mutta turha tietysti harmitella, kun eipä se tästä paremmaksi olisi muuttunut vaikka miten vääntäisi ja kääntäisi. No, mutta yleensä nää mun nimiharmitussurut kestää pari päivää ja päättyy siihen että asiaa taas paljon mielessä pyöritelleenä olen suht tyytyväinen/hyväksyn nimen, kunnes seuraava puuska tulee...

Sara on muuten jo 1v3kk ja nimiasia pinnassa koska tein positiivisen raskaustestin viikonloppuna, joten sama nimiruljanssi alkaa taas...

Mä olisin valinnut miehesi listalta etunumen ja sinun listaltasi toisen. Joukossa oli kivojakin nimiä.

Kyllä tuo nimitaistelu varmasti yleistä on, mekin valittiin kompromissinimi. Tosin molemmat pidimme siitä oikeastikin :)

Juu, mies tykkää moderneista nimistä ja itse tykkään vanhoista. Mutta, onneksi moderneista ja vanhoista nimistä löytyy myös niitä jotka kohtaavat toistensa rajalla.

Meillä taas annettiin minun haluamani nimi (Lilja, mies olisi halunnut Aliisa) ja kun vauva oli 9kk, pälkähti yhtäkkiä päähän nimi joka olisi ollut täydellinen lapselle myös miehenkin mielestä(Vilma). Tavallaan harmittaa mutta Lilja on kuitenkin tosi kaunis nimi joten enköhän pääse tästä yli. :D

Mä suostuin kompromissiin pojan nimen suhteen, nyt poika on aikuinen ja kysyi, suutunko jos vaihtaa nimensä. Ei itsekään pidä siitä.
Saahan sen vaihtaa.
Meillä meni välit poikki miehen sukuun, koska ei tehty meidän tytöstä Saraa kuten he olisivat halunneet, vaan annoin lapselle nimen, jonka itse halusin antaa. Nimi on tosi tärkeä ja sen pitää sopia lapselle molempien vanhempien mielestä.

Aika kammotuksia nuo miehesi ehdotukset minunkin mielestäni. Ikävää ettei nykyinen nimi oikein miellytä teitä kumpaakaan.:/ Meillä oli hankaluuksia keksiä pojalle sellainen nimi joka miellyttää kumpaakin, mutta lopulta saimme sen päätettyä. Minun ehdotukseni tuli ensimmäiseksi nimeksi ja miehen ehdotus toiseksi. Ja nyt kun olen hetken, (nimi päätettiin viikko sitten) saanut tuota nimeä "makusteltua" niin se alkaa tuntua paremmalta koko ajan. Toivottavasti tekin vielä tykästytte tuohon tyttönne nimeen. Ja voihan sen muuttaa jos oikein alkaa häiritä.:)

Ei auta vaihtaakaan nimeä. Luulen että mies ei enää taipuisi edes tuohon Saraan jos saisi uudestaan valita... on huomannut että on aika yleinen mikä on entisestään ärsyttänyt miestä. Yksin tuskin voin nimeä vaihtaa, kun me ollaan kuitenkin naimisissa.

Lapsesi nimi on kaunis.

Mutta selvästi huomaa, että miehesi tykkää ihan erilaisista nimistä kuin sä. Miehes nimet ovat perusnimiä, kovia sellaisia, r-painotteisia. Sun taas enimmäkseen pehmeitä, "prinsessamaisia" nimiä", joten ymmärrän että on vaikea ollut löytää kompromissia. Jos nimimaku on kovin erilainen, on tietenkin hankalaa löytää hyvä nimi. Kurjaa kuitenkin, jos et ole tyytyväinen oman lapsesi nimeen. Ajattele asiaa niin, että Sara on kaunis, selkeä, suosittu nimi, jolla on myös vahva kansainvälisyys. Joten ei ollenkaan huono nimi. Ja se on myös nimi, josta ei ihan ensimmäiseksi saa väännettyä kaikenlaisia lempinimiä, ja nimi, joka istuu nykykansan suuhun niin lasten kuin aikuistenkin keskuudessa.

Meillä on myös erilainen nimimaku. Olimme päättäneet valmiiksi tytölle 2 vaihtoehtoa ja pojalle 2 vaihtoehtoa ennen syntymää. Tyttö tuli ja synnytyssalissa sitten tinkasin nimeksi sen oman vaihtoehtoni. Ei mies kehdannut/ tajunnut enää siinä vaiheessa vastustaa ja nyt sitten ollaan molemmat tyytyväisiä nimeen.

No tässä tapauksessa tuo kompromissi on parempi kuin mikään teidän listoilta!
Kaameat nimiehdotukset miehelläsi, ja sinun aika ällöjä suoraan sanoen.
Eli onni onnettomuudessa, tyttärenne sai kauniin nimen!

Tykkäät siis prinsessanimistä? Sara on mun mielestä ihan prinsessanimi. Maria taas ajaton, tyylikäs klassikko, prinsessalle kanssa sopiva.
Mun lapsuudenkaveri oli Sarah, ihailin aina sen nimeä, se oli jotenkin niin ylisuloinen.

Meillä taas meni todella helposti. Yksi ilta istuttiin sohvalla miehen kanssa ja ihailtiin meidän vauvaa. Sanoin miehelle, että pitäisi varmaan alkaa miettiä nimiä. Sitten sanoin, että mun mielestä xxxxx olisi kaunis nimi. Mies sanoi miettineensä sitä samaa nimeä! Näinkin voi käydä.

Nuo nimet ovat seuraavan sukupolven hittinimiä... Eli valitsemalla nimen miehen listalta, niin on vähän kuin muodista etuajassa.
Tämä oli jonkun nimitutkijan kirjoittamasta tekstistä.

Yhteistyössä