Onko muita joille ei sopivaa hormoniehkäisyä tunnu vaan löytyvän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mie vaan

Vieras
tuosta cerazette pinosta tuli tää mieleen. eli itellä se tilanne et oon vaikka kuinka monet pillerit kokeillu. myös tämän edellä mainitun. sekä nuvaringin oon kans kokeillu. joko perse vuotaa koko ajan tai oon kun perseelle ammuttu karhu. alkaa turhauttaa kun ei sopivaa löydy. neuvolassa ehdottivat kierrukkaa mut en uskalla edes kokeilla kun ei kerta pilleritkään passaa. Kumin kanssa ei vaan jaksa touhuta. olis niin paljon helpompi joku hormoni juttu mut ei.. onko muilla tällaista??

Mulle ei myös koskaan löytynyt mulle täysin sopivaa hormonivalmistetta.Vuosiin en ole enää sellaisia kyllä ajatellutkaan saatuani pohkeeseen veritulpan parikymppisenä(en halua ottaa mitään riskiä enää hormonien kanssa!).Kumien kanssa pelaaminen on todella tylsää mutta minkäs teet...

Ei löydy enkä ikinä enää mitään hormonaalista ehkäisyä tule käyttämäänkään. Musta tulee niin kaamee ämmä hormonaalisen ehkäisyn kanssa ettei sitä kestä kukaan

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ei löydy enkä ikinä enää mitään hormonaalista ehkäisyä tule käyttämäänkään. Musta tulee niin kaamee ämmä hormonaalisen ehkäisyn kanssa ettei sitä kestä kukaan

:wave: Sama täällä! :D

Juu ei..
Mulla kokeiltiin about kaikki tabletit mitä on..
Laastari ei käynyt painon vuoksi, kierukat eivät sopineet, se rengas yöks ei kiinnostanut.
Ainuaks on jäänyt tää injektio eli ruiske. Ja se on ollut hemmetin hyvä vaikka hormooni valmiste onkin.
Mulla ei nimittäin mikään mahan kautta kulkeva sopinut kun raivareiden ja muiden lisäksi pisti pakin sekaisin aina.
4krt vuodessa iskevät ton injetion käteen..koska se on määrätty runsaisiin kuukautisiin niin saan siitä vielä alennuksen eli maksaa vaan 4e normaalisti 7,41e.
eli kuukausi annoksen hinnaksi tulee 2,47e (niin ja mulla ei ole ollut menkkoja sitten 2005ollenkaan ja sitä ennen oli helvetilliset).

unohtakaa ne kuparikierukat, ne on ihan kivikautisia.

Mirenassa on niin käsittämättömän vähän sitä hormoonia, ettei se vaikuta lainkaan samoin kuin pillerit. Ja se on siellä "paikan päällä". Pillerin kun nielaiset, se menee mahaan ja suolistoon ja imeytyy sieltä elimistöön ja sitä täytyy olla niin paljon, että sitä riittää koko kehoon. Sekä sinne minne pitää mutta myös "aivoihin", eli onko se nyt joku ihme jos nuppi sekoaa?
Mirena ei ole kallis. Se tekee noin 2,70 euroa kuussa. JA vuodot vähenee todella paljon.
Kokeile, ap, mutta älä luovuta heti jos alkuun tuhruttaa. Mulla jäi vuodot kokonaan pois 2 vuoden käytön jälkeen.

Mulle ei sovi mikään enkä aio mitään enää kokeillakaan. Ikää on nyt 28 vuotta ja lapsia kaksi. Me mennään silleen, että jos ei varsinaisesti vauvaa haluta niin yritetään kattoa päiviä/käytetään keskeytettyä yhdyntää, mutta ollaan aina varauduttu siihen, että 100 prosenttinen se ehkäisy ei ole eli asenteella "jos luoja suo". Molemmat lapsista on tullut "ekalla yrittämällä" ja yhtään "vahinkolaukausta" ei ole tullut. Yhden lapsen vielä haluaisin ja sit piuhat poikki. Selkeästi varmaan selitetty :)

:wave: Ei sovi mullekaan ei, vaikka minkälaisia tullu kokeilta. Ja se on aika ovela juttu et vaikka lääkärille sanoo et ei ne käy ja kertoo millasta oireilua ollu, niin aina aina ne sanoo et joo mut kokeillaanpa tätä kun tää on niin hyvä :kieh: on tullu kokeilutua jos jotaki.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:

Peesi.

Kohta lähden kyllä piuhojen katkaisuun, kunpa sais kk:tisetkin poies samalla, mut ei... :headwall: :snotty:

Minulle ei sopinut ja äitikin sanoi ettei hänelle ole koskaan sopineet hormonit. Olemme molemmat kuin eri ihmisiä hormonien kanssa olleet. Lienee myös siis geneettinen ominaisuus.

Taitaa olla niin ettei mullekaan :/ Siskolla sama juttu ja aikoinaan sitten piuhat katkaistiin, sehän kadutti myöhemmin...
Ite kokeilen seuraavaksi vielä hormonikierukkaa mutta jos ei sekään sovi niin piuhat poikki ja asia on vaan hyväksyttävä. Ei tän jatkuvan vuodon kanssa voi elää, saati sitten muiden oireiden...tuntuu että on kuin eri ihminen, täysi raivopää joka parkuu ja kiukkuaa joka asiasta |O

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
unohtakaa ne kuparikierukat, ne on ihan kivikautisia.

Mirenassa on niin käsittämättömän vähän sitä hormoonia, ettei se vaikuta lainkaan samoin kuin pillerit. Ja se on siellä "paikan päällä". Pillerin kun nielaiset, se menee mahaan ja suolistoon ja imeytyy sieltä elimistöön ja sitä täytyy olla niin paljon, että sitä riittää koko kehoon. Sekä sinne minne pitää mutta myös "aivoihin", eli onko se nyt joku ihme jos nuppi sekoaa?
Mirena ei ole kallis. Se tekee noin 2,70 euroa kuussa. JA vuodot vähenee todella paljon.
Kokeile, ap, mutta älä luovuta heti jos alkuun tuhruttaa. Mulla jäi vuodot kokonaan pois 2 vuoden käytön jälkeen.

MirenaKAAN ei sovi kaikille. Olen koittanut ja reilut kolme kuukautta sinnittelin hormoniraivareiden ja muiden -vaivojen kanssa. Ei enää ikinä!

Alkuperäinen kirjoittaja janita:
mulle kokeiltii kuparikierukkaa kun mikään muu ei sopinut. 2kk oli paikoillaan kunnes iski kauhee kipu ja ambulanssilla keskussairaalaan, kierukka meinas puhkasta kohdun...

Ja saman olisi yhtä hyvin voinut hormonikierukakin tehdä...

Yhteistyössä