Onko muita joille on ihan sama mikä vaatetyyli/värit ovat muotia?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä ainakin ostan sellaisia vaatteita jotka sopii mulle, niin tyylillisesti kuin värillisesti. Mä en koskaan voisi ostaa esim. pillifarkkuja vain sen takia, että ne ovat muotia, koska sen tyyliset housut ei yksinkertaisesti sovi mulle.

Yksi valintakriteeri vaatteiden suhteen on myös se, että viihdyn vaatteissa. Tässä tulee taas esille kapealahkeiset housut, niissä mä en viihtyisi yhtään. Mä käytän mielummin leveämpilahkeisia housuja, koska ne sopii mulle paremmin ja niissä mä viihdyn.

Kyllä mä saatan jostain lehdestä katsoa mikä nyt on muotia, mutta enhän mä edes muista niitä juttuja hetken päästä. Ostan sitä mistä mä tykkään (silloin kun on rahaa :laugh: :whistle: )

Sanotaanko että ostan kaupan antimista sen mikä itselle sopii. Tuskin kaupassa ellei nyt ihan sellasia vaatteita löytyykään jotka ei ole muodikkaita. Pintamuoti mielestäni kuuluu näkyvine napoineen ja pillifarkkuineen nuorille, joilla on kroppa sitä mukaa myös. Vaatteet iän mukaan. Terveisin immeinen jonka sisko ja siskon tyttö käyttää samanlaisia vaatteita, ei kiitos.

.. sitä paitsi mun mielestä nykypäivän muoti on aivan hirveää suurimmaksi osaksi! Täytyis olla vähintään mallinmitoissa, että voisi kuvitellakaan laittavansa niitä päälle (siis ei tämmöiselle raskaudesta +5kg sopivia..). Mutta onneksi on kanttia pukeutua niin kuin haluaa, just silleen niin kuin ap. sanoi, että missä itse viihtyy :)

Noh, mä ostan vuodessa ehkä yhden uuden puseron, yhdet uudet farkut.. Ja niissäkin kyllä kriteerinä enemmän se, että ne tuntuu hyvältä päällä kuin "se-on-nyt-in".

Että siinä on muotitietoisuus :)

(Tooosin, jos ei oltaisi näin köyhiä, niin ehkä mä sitten enemmän seuraisin muotioikkuija. Saattaisin ostaa jopa toisenkin paidan :) )

kyllä sitä ostaa mikä sopii itselle.Miksi pitäisi ostaa vaikka liilaa vaikka se olisi muodissa?Siis jos ei tykkää sitä ja se ei sovi.Monesti muoti on kyllä nuorille sopivaa niinkuin pillifarkut.Vedä nyt niitä melkein nelikymppisenä jalkaa.Harakatkin nauraisi....

En koskaan ole orjallisesti muotia seurannut. Toki jotain juttuja tulee seurattua muttei pahemmin. Silti miehen sisko aina kehuu, kun olen niin muodikas :D eli olen päätynyt siihen, ettei tarvi ees seurata muotia ollakseen muodikas - vaatekaupoissa kun myydään aina muotivaatteita. Ostan vaatteeni nuortenliikkeistä siis.

Alkuperäinen kirjoittaja läskiperse:
Varmaan suurin osa täällä...aika karun näköstä jengiä. Haukkukaa nyt hoikkia, tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä että vähän on parempi mieli.

Ööö, siis kuka on haukkunut ja ketä? Mähän kirjoitin, että pukeudun niin kuin musta tuntuu hyvältä enkä muodin mukaan. Orjallisesti muodin mukaan pukeutuminen vaikka kaikki vaatteet ei sopisi, on melkoisen säälittävää. Kyllä ihminen näyttää paremmalta hänelle sopivissa vaatteissa ja niissä vaatteissa joissa hän tuntee olonsa hyväksi. Se nimittäin näkyy ulospäin jos ihminen ei viihdy jossain vaatteessa.

Olen kamalan nirso vaatteita kohtaan ja vihaan niiden ostelua.. Oikeastaan keskitän vaateostokset kertaan-kahteen vuodessa (keväällä kesäjuttuja, syksyllä talvijuttuja) ja ostan vaatteita vasta sitten kun entiset on täysin kulahtaneet tai eivät enää istu syystä tai toisesta ( :whistle: ). Tämä koskee etenkin housuja, takkeja ja kenkiä.. Nytkin pitäisi hankkia vaikka mitä, ainoiden lenkkareiden kannat on puhki eikä kaapissa ole yhtään järkeviä housuja, mutta ei vaan innostais lähtee koluamaan hikisiä kauppoja ja tanko kaupalla itselleni sopimattomia vaatteita, vaikka tykkäänkin näyttää hyvältä ja sillä todellakin on väliä miltä näytän. Mutta vain omiin silmiini, sillä väliä mitä lehdet, katumuoti tai naapurit sanoo :D

- Sinirastas, joka näköjään alkoi kummittelemaan..

Varmaan suurin osa täällä...aika karun näköstä jengiä. Haukkukaa nyt hoikkia, tyylikkäitä, itsestään huoltapitäviä että vähän on parempi mieli.

heh, mistäs sä tiedät miltä täällä kaikki näyttää? Veikkaisin melkoisen sekalaiseksi ryhmäksi...

Mä käytän sellaisia vaatteita joista tykkään. Myös muodissa olevia, jos ne sattuu miellyttämään. En jätä ostamatta kivaa vaatetta siksi, että se on muotia, kuten moni tuntuu tekevän vain siksi, ettei leimautuisi ihmiseksi joka seuraa orjallisesti muotia :D. Mutta en myöskään lopeta kivan vaatteen käyttämistä siihen, että se muotilehtien mielestä on out.

Eli ne, jotka ei seuraa muotia, ei myöskään pidä itestään huolta, on lihavia ja rumia? OK...

Mä oon ainaki tosi muodikas, ku mulla on kasoittain tunikoita. Sääli vaan, että niitä mulla on ollu viimesen 10v ja on varmaan seuraavatki. ;) Kuulemma näytän ihan hipiltä/kettutytöltä. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Mä käytän sellaisia vaatteita joista tykkään. Myös muodissa olevia, jos ne sattuu miellyttämään. En jätä ostamatta kivaa vaatetta siksi, että se on muotia, kuten moni tuntuu tekevän vain siksi, ettei leimautuisi ihmiseksi joka seuraa orjallisesti muotia :D. Mutta en myöskään lopeta kivan vaatteen käyttämistä siihen, että se muotilehtien mielestä on out.

Siis en mä jätä kivaa vaatetta ostamatta vain sen takia, että sattuu olemaan muodissa. Mä ostan sellaista mikä miellyttää mua. Mutta mitään en osta vain sen takia, että se on muodissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:

Siis en mä jätä kivaa vaatetta ostamatta vain sen takia, että sattuu olemaan muodissa. Mä ostan sellaista mikä miellyttää mua. Mutta mitään en osta vain sen takia, että se on muodissa.

Joo, ymmärsin, eli ajattelet kuten minä.
Mutta joskus näkee näitä kirjoituksia, missä joku ei esim. kehtaa pitää pillifarkkuja vaikka tykkää niistä ja ne on (oli?) muotia. Se on hassua =)

Kyllä mua muoti kiinnostaa mutta harvoin ostan mitään "muodikasta" itselleni. Mun tyylini on rock ja jos joku muotijuttu siihen sopii niin kiva. Yleensä käy niin että joku juttu josta tykkään tulee muotiin. Joskus asia ahistaa, mutta yritän päästä irti siitäkin asenteesta etten voi jotain muodikasta käyttää :whistle:
Mutta juu, muoti ei saa mua ostamaan, joskus vaan kivat ja itelle sopivat jutut tulee muotiin :D

Sitäpaitsi, muotihan on valtava käsite! Jos pillifarkut on in niin eihän se meinaa ettäkö ne ois ainoa in-farkkumalli :whistle: Muodista mun mielestä pitääkin poimia ne omat jutut, eikä noudattaa oletettuja sääntöjä pilkulleen. :)

Yhteistyössä