Onko muita joille tämä kesä on ollut jotakuinkin yhtä tuskaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surusilmänä luokses pompin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surusilmänä luokses pompin

Vieras
Tässä uupuneena katselen ikkunasta ja odotan syyskuuta, jolloin yleensä ilma alkaa viilenemään inhimilliseksi.

Onko täällä muita, joiden toimintakykyyn tämä kuumuus on vaikuttanut negatiivisesti?
Mitään ei jaksa tehdä, pelkkä olemassaolo tuottaa tuskaa ja tekisi mieli itkeä sään jumalille.

Harmittaa kun jo pari kuukautta on joutunut jotakuinkin makaamaan paikallaan.

On. Just eilen ajattelin, että tämä on ehdottomasti elämäni hukkaan mennein kesä. Paljon oli suunnitelmia kesälle, mutta juuri mikään niistä ei ole toteutunut. Osittain johtui siitäkin, etten pystynytkään pitämään lainkaan kesälomaa. Toisaalta loman puuttuminen ei haittaa, sillä eipä kuumuudessa olisi mitään jaksanut tehdäkään. Pidän lomani sitten syksyllä, kun on viileää ja voi jotain tehdäkin.

Ainoa, mikä tässä kesässä on ollut hyvää, on ollut stressin ja pakonomaisen tekemisen katoaminen. Kuumuus on ollut force major olla tekemättä mitään, minkä tekemättä jättäminen ei koidu kuolemaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
On. Just eilen ajattelin, että tämä on ehdottomasti elämäni hukkaan mennein kesä. Paljon oli suunnitelmia kesälle, mutta juuri mikään niistä ei ole toteutunut.

Samat fiilikset. Mulla tosin lisäksi monta viikkoa kestänyt raskauspahoinvointi, väsymys ym, jotka verotti jaksamista...ei ollut ihan suunnitelmien mukainen kesä.

Syksy on kyllä ihanaa aikaa...joulu alkaa lähestyä, tähtikirkkaat illat, se tunnelma... :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Syksy on kyllä ihanaa aikaa...joulu alkaa lähestyä, tähtikirkkaat illat, se tunnelma... :heart:
Mä en kaipaa syksyä, sillä olen kesäihminen. Kaipaan "normaalia" kesää :D Ehkä tämäkin kesä olisi sujunut paremmin, jos olisin osannut etukäteen varautua pitkään ja kuumaan kesään.

Kyllä :wave:
Tuntuu että koko kesä meni aivan hukkaan kun oli niin kuuma että ei saanut mitään tehtyä. Ei menty puuhamaahan, ei eläintarhaan, ei muumimaahan eikä mitään muutakaan kivaa.
Toivottavasti ensi kuussa vielä pääsisi. Pyöräilyn opettelu esikoisellakin jäi kun oli liian kuuma siihen.

Ensi kesä saa sitten olla viileämpi jooko jooko jooko kiitos :flower:

Kyllä! Vauva syntyi heinäkuun alussa, kuumassa kerrostalokaksiossa on kärvistelty helteet! Esikoinen vielä, kaikki rakkaat kesäharrastukset joutui hyvästelemään, kerrankin kun olisi lämmintä riittänyt!!

Te jotka ootte voineet jotakuinkin fyysisesti pahoin tämän kaiken kuumuuden keskellä:

miten reagoitte siihen, kun joku marmattaa ettei saisi valittaa säästä ja pitäisi nauttia kerrankin kun on lämmintä etc?

Mulle on kuumuus ollut yhtä tuskaa, varsinkin autossa missä ei ole ilmastointia. En ole jaksanut juuri mitään tehdä, pakottanut itseni viemään lapset rannalle yms. mutta uupunut itse siitä. Syksyä odotan

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Wc Ankka:
Mä en kaipaa syksyä, sillä olen kesäihminen. Kaipaan "normaalia" kesää :D Ehkä tämäkin kesä olisi sujunut paremmin, jos olisin osannut etukäteen varautua pitkään ja kuumaan kesään.

Musta Suomen kesä on kyllä kaunis, mutten ole siitä koskaan osannut nauttia :/ Ja tosiaan nyt kun suunnitelmat jäivät toteutumatta ja olo oli mikä oli, tuntui että meni todella hukkaan tämä aika.
Syksy, edelleen :D :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja te joille marmatetaan marmatuksesta:
Te jotka ootte voineet jotakuinkin fyysisesti pahoin tämän kaiken kuumuuden keskellä:

miten reagoitte siihen, kun joku marmattaa ettei saisi valittaa säästä ja pitäisi nauttia kerrankin kun on lämmintä etc?
Ajattelen, että tottahan toinen puhuu. Kohta kahlataan taas nilkkoja myöten loskassa ja autot heittävät saavillisen jäistä kuravettä jalankulkijoiden päälle. Kohta on taas pimeää, kun lähtee töihin ja pimeää, kun tulee töistä. Päivänvaloa näkee ruokatauon verran vuorokaudessa. Pimeää, märkää, jäistä viimaa, liukasta. Ja sitä kestää monta kuukautta :/

Mä olen kokenut tämän kesän täysin päinvastoin.
Aikaisemmin olen tuntenut itseni yksinäiseksi ja möllöttänyt kotona ilman mitään tekemistä.
Mutta nyt on ollut ihana tavata kavereita ulkona, pyöräillä, käydä torilla, uimassa jne.
Mä heräsin eloon!

No sanon että saan silloin marmattaa jos joudu istumaan 4vko sisällä kun taju lähtee heti ulkona ja perheeni kärsii tästä.
Ja sanon että saan marmattaa koska en ole kanarialla matkalla vaan ihan suomessa missä ei kuuluisi olla näin kuuma.

Musta on niin outoa olettaa että automaattisesti kaikki rakastaa kuumuutta ja sitten ei saisi marmattaa. Marmattaahan jotkut talvella kylmyydestäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja surusilmänä luokses pompin:
Tässä uupuneena katselen ikkunasta ja odotan syyskuuta, jolloin yleensä ilma alkaa viilenemään inhimilliseksi.

Onko täällä muita, joiden toimintakykyyn tämä kuumuus on vaikuttanut negatiivisesti?
Mitään ei jaksa tehdä, pelkkä olemassaolo tuottaa tuskaa ja tekisi mieli itkeä sään jumalille.

Harmittaa kun jo pari kuukautta on joutunut jotakuinkin makaamaan paikallaan.

PEESI!!! EI JAKSA SIIS MITÄÄN. EN OLE URHEILLUT TIE MILLON.

Mullakin kesä on mennyt ihan hukkaan. Keväällä kun ensimmäiset auringonsäteet tuli esiin, tein posiivisen raskaustestin ja ajattelin että vauvarakas kasvaa ja vahvistuu samalla kuin ihana kesä saapuu luoksemme.
Sitten jäin työttömäksi yllättäen, ja alkoi aivan jumalaton raskauspahoinvointi.
Seuraavaksi alkoi selkävaivat, en pysty enää töihin menemäänkään, jäi kesäsuunnitelmat.
Sitten alkoi helle ja kaatoi sänkyyn. Ikinä en näin surkeaa kesää ole viettänyt, ja odotan kovasti syksyä, ja talvea että saan tämän vauvan maailmaan, ja oloni taas normaaliksi.
Viileässä on hieman helpompi olla... :/

Jos joku on tullut (ja on tullut) sanomaan noin päin naamaa, niin olen ihan pokkana haistattanut v*tut :kieh: En mä oikeasti kaipaa mitään tuollaista sen jälkeen, kun olen oksentanut itseni tiputukseen asti helteiden takia |O

Ottaahan se päähän, tuskin ovat niitä joiden on ollut pakko tehdä TÖITÄ p*skamasissa olosuhteissa.

Mua lohduttaa kun en ilmeisesti ihan yksin ole tuskani kanssa.

Tälläinen pitkäaikainen paikallaan koomaaminen saa ihmisen tuntemaan itsensä saamattomaksi, laiskaksi ja kaikkea muuta kivaa

Tännekin olisi vähempikin helle riittänyt. Mulla tuppaa pää tulemaan herkästi kipeäksi helteillä, ja heikottaa. Ei helpota se että pitää juosta lasten perässä pihalla ja tehdä töitä noin +32 asteen lämpötilassa (sisällä ). syksyä odotellessa siis...

kelien puoleen ei valittamista, talo luonnostaan viileänä kuusten ansiosta.
Mutta äiteen infarkti ja vajaakuntoiseksi toipuminen,(nyt meillä asuminen kunnes ratkaisu löytyy) ja ero olis saanu jäähä kokematta :(

Yhteistyössä