Onko muita, jotka ei käsitä miten ihmiset kitisee siitä, että toimeentulotuessa lasketaan lapsilisät mukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme valitusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme valitusta

Vieras
Summassahan on laskettu osuus lasta kohden. Mä en voi käsittää, miten joku voi ajatella, että lapsilisät on "otettu pois" toimeentulotuella eläviltä! Ja kyllä minä olen elänyt toimeentulotuella ja elänyt vuosia jopa alle sen hakematta sitä kuitenkaan ja siltikään en tajua miten joku voi noin ajatella!

Tavallaanhan lapset jo lisäävät toimeentulotukea niin miksi ihmeessä se lapsilisä pitäisi siihen sitten vielä lisätä? Ok voitaisiinhan tehdä niin, että lapsilisää ei laskettaisi mukaan toimeentulotukeen, mutta tällöin mun mielestä se lapsen osuus pitäisi poistua kokonaan?

Aatellaan esim 3 lapsen yksinhuoltajaa. Oma osuus 400 euroa, lapsista saa yli 200 euroa (jotenkin näin eikös?). Siihen sitten kolmen lapsen lapsilisät yh-korotuksineen eli 450 euroa lisäksi. Eli tommonen 1500 euroa (asumis+ muiden hyväksyttyjen kulujen jälkeen) ihan vaan elämiseen! Kuinkas monella työssäkäyvällä yksinhuoltajalla jää noin paljon?

Tajuan, mitä ajat takaa..Itse elän tällä hetkellä pakon sanelemana toimeentulotuella ja mulle se on itsestäänselvyys, että kaikki tulot lasketaan siihen... Enpä oo kyllä vastaavaan törmännyt, että joku olis asiaa ihmetellyt..Ruokaanhan se lapsilisä köyhällä väkisin menee, tai elämiseen..ei sitä säästöön laitella..Eikä olis varaa laittaa silloinkaan,jos sitä ei toimeentulotukeen laskettais..Omituinen ajattelutapa niillä, jotka noin ajattelee :O

Siis tottakai se lasketaan mukaan toimeentulotukeen! Elämiseenhän se lapsilisä on tarkoitettu, ja lapsen elättämiseen. Pitäisikö jonkun mielestä muka oikeasti olla niin, että esim. 5-lapsiselle perheelle sossu makselisi vuokrat sun muut tuet, ja se yli 500 euroa olisi jotain YLIMÄÄRÄISTÄ käyttörahaa, jonka saisi hassata miten lystäisi???

kyllähän työssäkäyvilläkin (siis pieni- ja keskituloisilla) ne lapsilisät menee elämiseen eikä millekään korkeekorkosille lapsen ajokorttia odottelemaan...

Yhteistyössä