Onko muita jotka joutuu joka päivä taaperon kans riitelemään? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi opetteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi opetteleva

Vieras
Mulla on paha mieli koko päivän töissä kun aamut alkaa 2v4kk ikäsen kanssa aina riidalla nykyään :( Riidellään pottailusta(pyttäilystä) mitä voi laittaa päälle, saako tehdä tätä tai sitä tai tuota...
Sitte mua itkettää töissä koko päivän kun aamu menee kurjasti. Luulen aina että lapsi ei hoidosta enää kotiin lähde kun siellä aina tapellaan. Mutta aina se haluaa silti kotiin :)
Mut kotiintultuakin pitää vielä tapella jostain :(
Lapsi osaa hienosti sanan anteeksi ja sitä ahkerasti käyttää ja aina pitää silloin halata ja välillä pussatakkin. mut mä ite mietin näin esikoisen äitinä että jokapäiväinen huudoksi äityvä riitely äitin kanssa, onkohan se ihan normaalia? Jääköhän lapselle aina yhtä paha mieli kun mulle jää? Mä joskus tosissaan ihan karjun melkein :( Kun on ihan pakko, keskusteluyritykset ei mene läheskään aina perille. Mut äärimmäisen rakas hän mulle on, kaikesta tästä iän tuomasta huolimatta :)

Miksi ihmeessä sorrut riitelemään noin pienen kanssa? Noloa.

Homma menee näin: otat kaksi puseroa, joista lapsi saa valita mieleisensä. Jos ei ole sillä tuulella että haluaa valita vaatteensa, otat loput vaatteet esille kyselemättä.

Samalla tavalla etenet kaikissa vaiheissa. Kaksi vaihtoehtoa, ota tai jätä. Jos osaa sanoa niistä kahdesta paidasta ei kelpaa kumpikaan vaan tahtoo sinisen, annat sen. Pääasia on, että rajaat vaihtoehtojen määrän.

Potalla käynnistä ei tehdä numeroa. Potalla käydään kun herätään, ja aina ennen lähtöä jonnekin. Sinne tulee jotain tai ei tule. Jos lapsi käyttää aina vaippaa, on turha alkaa riitelemään potalle menosta, koska varsinaista haittaa ei tule, jos pissi meneekin housuun. Tulee pian se vaihe, että lapsi haluaa mieluummin potalle kuin tehdä vaippaan.

Sä kulutat itseäs tuolla riitelyllä ihan liikaa. Pysy johdonmukaisesti uudessa taktiikassa ja huomaat että lapsi tottuu siihen pian. Ei se huutaminen lapsestakaan mukavaa ole. Ei se että itse huutaa, eikä se että äiti huutaa.

Meillä toimii hyvin myös lause "Hei äiti tässä, ei tarvitse kiukutella. Hoidetaan homma yhdessä niin päästään leikkimään."

Pppp: loistavia neuvoja sulla, aion itsekkin kokeilla noita meidän 2v tahtopojalle :). Meillä kans tapellaan tällä hetkellä monesta asiasta ja mun keinot ei toimi joten otan sinun keinosi käyttöön jos tulosta syntyisi, Kiitos paljon :)

Joo, mulla on nelivuotias lapsi, joka riitelee riitelynsä isänsä kanssa, kuten minäkin. Olen ottanut alusta lähtien totaalilinjan ja käännän tylysti selkäni, jos alkaa turhista rähistä. Mutta reilu pitää olla: jos lasta selvästi harmittaa joku minun tekemä valinta, pitää pystyä sanomaan että nään kyllä että nyt sinulle tuli pahamieli ja harmittaa - ja keksiä joku kompromissi tai ehdottaa jotain kivaa tehtävää tai suunnittelua seuraavaksi hommaksi.

Uusimmat

Yhteistyössä