Hei. Tsemppiä hirveästi sinulle. Kukaan ei ole vastannut sinulle, varmasti johtuu siitä kun edellinen teksti on kirjoitettu puolitoista vuotta sitten. Eli kukaan ei ilmeiseti tänne kirjoita jos noin vanhoja juttuja on alla?
Ota ihmeessä yhteys neuvolaan ja puhu suoraan negatiivisista tunteista. Antavat varmasti keskusteluapua esim psykologille. Ei nuo sun tunteet ihmeellisiä ole. Unohda myytti onnellisesta äitiydestä. Jos yrität tuntea muuta kuin tunnet niin tulevaisuushan sulla tulee olla aivan kauheaa. Saat siis kokea negatiivisia tunteita, mutta sun kannattaa ehdottomasti hakea apua. Ei kukaan jaksa yksin. Itellä kaksi lasta, kolme ja neljävuotiaat ja viimeiset kaksi vuotta ollut siarauslomalla selkäongelmien ja masennuksen takia. Nyt tuli odottamaton raskaus, menossa 8+ viikkoja ja olo on aivan kauhea. En jaksa mitään. Lapset ovat päiväkodissa onneksi ja hyvin ne voivat. Tuntuu että aloin toipua masennuksesta mutta nyt tuli totaalipudotus todella alas. Päivittäin mietin että keskeytän, kuitnkin aina miettinyt että keskeytys on väärin. Siltä olen todella miettinyt asiaa tosi paljon, ja vaikka jos siihen ryhtyisinkin, niin edelleen jatkossa varmaan ajattelen että se on väärin. En tiiä tuntisinko yyllisyyttä siitä sitten. Toisaalta ajattelun , että en voi väsyneenä jatkaa tätä ja hermo-oireet toiseen jalkaan on sietämättömiä välillä. Oli kuntoutus menossa parhaillaan leikkauksesta, mutta tässä olllaan. Läkärit on sanonut, että saattaa raskaus ollakin oireeton selän kannalta, sitä on viakea sanoa tässä vaiheessa.
Niin sullakin terveydellisä ongelmia takana ja edessä ehkä? Kannaattaa selvittää jo senkin takia raskauden vaikutukset asiaan ja miten syöpä vaikuttaa raskauteen. Sit sun oma jaksaminen ja tukiverkosto raskauden aikana ja synnytyksen jälkeen. Hirveesti onnea miten elämä sinua kuljettaakin eteempäin. ELä kuitenkaan luovu täyvin toivosta. On sinullakin varmasti ollut vaikeaa, mutta saat varmasti apua. Hae sitä, yritä jaksaa hakea jos et ole vielä hakenut. Itse syön masennuslääkkeitä, olen syönyt reilu 1,5vuotta ja käyn säännöllisesti psykoterapiassa 2krt vk. Ilman niitä olisin tuskin jaksanut. Tilanne tällä hetkellä on kuitnekin tosi epätoivoinen ja odotan koko ajan, että luonnollinen keskeytys tapahtuis. Tosi raju pahoinvointi on vielä päällä, oksentelen vain ja makaan sängyssä. Voimia sulle !