Onko muita jotka nukahtaa heti kun vaan istahtaa paikalleen? Onko tämä aivan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nukkumaija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nukkumaija"

Vieras
Vaikka yrittäisin lukea tai katsoa tv:tä niin nukahdan istumisasennossa. Ei tarvii kuin 5-15min istua niin nukahdan. Ensin pieniä mikrounia jotka huomaan ja sitten nukahdan kokonaan jos en nouse ylös ja tee jotain. Olen koko elämäni kärsinyt tästä, ja opiskeluaikana oli vaikeaa kun en meinannut millään pysyä oppitunteja hereillä. Kun piirsin ja kirjoitin jne jotta pysyin vähän paremmin hereillä. Jos olisin vain istunut, niin olisin nukahtanut heti. Kahvi ei auta. Vaikka joisin kahvia 3kuppia putkeen niin silti nukahdan.
Kotona lasten kanssa minun pitää kaiken aikaa pysyä liikkeessä ja tehdä jotain jotta en nukahtaisi
Olisko jollain diagnoosia?

[QUOTE="nukkumaija";22143181]Vaikka yrittäisin lukea tai katsoa tv:tä niin nukahdan istumisasennossa. Ei tarvii kuin 5-15min istua niin nukahdan. [/QUOTE]

Ei kuulosta erityisen normaalilta; lääkärissä käynti lienee paikallaan.

Uniapnea (Uniapnea – Wikipedia) voisi olla yksi mahdollisuus, johon sisältyy nukahtelutaipumus.

Olipas kiva löytää toinen samanlainen! Itse kärsin samasta vaivasta. Töissä kyllä pärjään, kun on tekemistä, mutta palaverit ja koulutuspäivät - voi kauhistus.
Minulla tuo on tullut vasta aikuisiällä enkä minäkään tiedä, miten siitä pääsisi eroon.
Enpä muuta osaa nyt sanoa kuin "otan osaa".

[QUOTE="vieras";22143201]Olipas kiva löytää toinen samanlainen! Itse kärsin samasta vaivasta. Töissä kyllä pärjään, kun on tekemistä, mutta palaverit ja koulutuspäivät - voi kauhistus.
Minulla tuo on tullut vasta aikuisiällä enkä minäkään tiedä, miten siitä pääsisi eroon.
Enpä muuta osaa nyt sanoa kuin "otan osaa".[/QUOTE]

aivan, se on töissä tosi noloa kun nukahdan palavereissa. Yritän syödä väkeviä pastelleja, juoda kahvia, kirjoitan kaiken piirtoheittimeltä tms muistiin... jotta pysyisin hereillä. Samalla saatan laskea erilaisia näkyviä juttuja huoneesta, kuten seinätiiliä, tai puristelen sormenpäitä niin että sattuu. Oliskos kohtalontoverilla muita vinkkejä kuinka pysyisin hereillä?

Narkolepsia.
Mun anoppi on samanlainen nukahtelija, ollut aina. Ja nyt, kun narkolepsia on ollut julkisuudessa ja etsin siitä tietoa, tajusin, että anopin unitauti on just tuo narkolepsia.
Anopillani on siihen liittyvä katalepsiakin.
Kato googlella, löytyy paljon tietoa!

[QUOTE="nukkumaija";22143227]aivan, se on töissä tosi noloa kun nukahdan palavereissa. Yritän syödä väkeviä pastelleja, juoda kahvia, kirjoitan kaiken piirtoheittimeltä tms muistiin... jotta pysyisin hereillä. Samalla saatan laskea erilaisia näkyviä juttuja huoneesta, kuten seinätiiliä, tai puristelen sormenpäitä niin että sattuu. Oliskos kohtalontoverilla muita vinkkejä kuinka pysyisin hereillä?[/QUOTE]

Se, että nukahtaa palaverissa, ei kuitenkaan ole niin noloa kuin se, että pomo herättää kesken palaverin. Näin kävi viimeksi ja arvaa, hävettikö. Toruin kyllä työkavereita, kun eivät tällä kertaa herättäneet ajoissa.

Olen kyllä aikonut ihan reilusti lähteä vähäksi aikaa huoneesta pois, mutta kun se nukataminen käy niin äkkiä. Just kun olen ajatellut, että hyvin menee kun olen näin virkeä, niin olenkin nukahtanut. Viimeinen keino on, että jätän palaverit väliin.

[QUOTE="vieras";22143339]Se, että nukahtaa palaverissa, ei kuitenkaan ole niin noloa kuin se, että pomo herättää kesken palaverin. Näin kävi viimeksi ja arvaa, hävettikö. Toruin kyllä työkavereita, kun eivät tällä kertaa herättäneet ajoissa.

Olen kyllä aikonut ihan reilusti lähteä vähäksi aikaa huoneesta pois, mutta kun se nukataminen käy niin äkkiä. Just kun olen ajatellut, että hyvin menee kun olen näin virkeä, niin olenkin nukahtanut. Viimeinen keino on, että jätän palaverit väliin.[/QUOTE]

Eikö tollasesta saa loparit? Kannattaa hommata todiste=lääkärintodiste, jos sairastaa narkolepsiaa, ei ainakaan sen takia saa lopareita.

[QUOTE="tytteli";22143388]Eikö tollasesta saa loparit? Kannattaa hommata todiste=lääkärintodiste, jos sairastaa narkolepsiaa, ei ainakaan sen takia saa lopareita.[/QUOTE]

Se nyt puuttuisi, jos loparit tulisi. Alkoholistitkin ohjataan ensin hoitoon.
En todellakaan pysy hereillä, jos ei ole tekemistä. Nukun ihan kunnon yöunet, joten unenpuutteestakaan ei ole kyse.

[QUOTE="vieras";22143423]Se nyt puuttuisi, jos loparit tulisi. Alkoholistitkin ohjataan ensin hoitoon.
[/QUOTE]

Ei muuten ohjata. Mikään ei velvoita työnantajaa ohjaamaan alkkista hoitoon, toisilla työpaikoilla vain on tämä käytäntö. Potkut saa antaa heti.

Yhteistyössä