Onko muita jotka todellakin katsoo tarkkaan esim. maitolitran hinnan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh-äiti

Vieras
...kaupassa ja ostaa sitä halvinta maitoa ja muutenkin valitsee lähestulkoon joka asiassa ruokakaupassa sen halvimman vaihtoehdon?
Minä täällä ainakin olen sellainen. Kaupasta aina ostan halvinta maitoa, ei mitään merkitystä minkä puljun maitoa meillä juodaan. Ja koska tässä yhtenä päivänä s-marketissa ei ollut kuin kallista valion maitoa ja muut oli loppu, niin kävelin toiseen kauppaan ja ostin maidot sieltä.

Minä olen!
Tuijotan hirveästi hintoja ja tarkistan tuotteiden kilo/kappalehinnat myös ja teen valinnan niiden mukaan. En osaa ostaa muuta maitoa kuin suomalaista ja niistä valitsen halvimman. Minäkin voin vaihtaa kauppaa ja hakea halvempaa toisesta.
Katson todella, todella tarkkaan hintoja ja siksi haluankin käydä aina itse kaupassa... Harmittaa kun mies on ostanut jotain kalliimpaa :D

En katso. Ostan itselleni mieluisia ruokia ja tuotteita, esim. ostan kananmunat aina vapaiden kanojen munina vaikka maksaakin vähän enemmän. Maito on lähituottajan tekemää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen!
Tuijotan hirveästi hintoja ja tarkistan tuotteiden kilo/kappalehinnat myös ja teen valinnan niiden mukaan. En osaa ostaa muuta maitoa kuin suomalaista ja niistä valitsen halvimman. Minäkin voin vaihtaa kauppaa ja hakea halvempaa toisesta.
Katson todella, todella tarkkaan hintoja ja siksi haluankin käydä aina itse kaupassa... Harmittaa kun mies on ostanut jotain kalliimpaa :D

No hyvä että löytyy muitakin. Minun ei kannata ostaa esim. juustoa s-marketista jos saan saman juuston euronkin halvemmalla muualta. Senpä tähden en kerääkään s-bonuksia vaan otan mielummin ruokatarvikkeet suoraan halvemmalla.

Minäkin katson. Mut on tiettyjä juttuja joissa tykkään vain tietystä merkistä; esim. tietty leipä, leikkele. Halvimmasta päästä nekin on kyllä. Äsken kävin kaupassa ja tarvitsin ruokaan koskenlaskijajuustoa; siitä valitsin sen "palasen", oli kilohinnalta edullisempaa kuin se levite. Ja lapsen viileistä ostin halvinta. Sitten mies vaatii activia-jogurttia joka oli tooosi kallista, mut mainoksen uhri kun on, niin ostin sitten. Hedelmistä ei voinut valita halvinta, omenat oli edullisia mut lapsi niille allerginen.

Niin ja siis kyllä mullakin on joitain juttuja jotka ostan jollain muulla perusteella kuin hinnan, esim just kananmunat. Lisäksi pyrin valkkaamaan lisäaineettoman vaihtoehdon. Ja joka kohdassa tarkkailen hintaa.

Mun kauppareissut kestää yleensä aika kauan :D

Kyllä mä hintoja kattelen, mutta koska en voi juoda tavis-maitoa niin ostan aina Valion laktoositonta maitojuomaa luomuna. Ingmanin vastaavaa olen kerran ostanut, mutta siinä erottui selvästi makeahko maku, samoin kuin HYLA-maidossa, joten mieluummin maksan muutaman sentin enemmän maidon makuisesta maidosta. :D

Minä taas olen alkanut katsoa, että maito olis kotimaista, en katso maidon hintaa niinkään.
Katson terveellisyyttä ja hintaa, jonkin verran myös kotimaisuutta. Mutt esim. juustossa ostan välillä rasvaisempaa edullisemman kilohinnan vuoksi, syödään sitten vähän vähemmän. Margariineissa syynään millaista rasvaa, samoin öljyissä, mutta niistä katselen sit halvimmat. Jauhoista katselen edullisimmat jne.
Katson usein tarjoukset ja sen mukaan suunnittelen mitä syödään. Hedelmissä ostan sesongin mukaan edullisimmat. Jotain jogurtteja tai muroja ostan harvoin, nekin tarjousten mukaan.
Pastan ja riisin ostan tummana, vaikka hinta on kalliimpi.

minä myös..! Kun ostaa kuudelle hengelle ruokaa niin kyllä minusta perusduunari saakin/"kuuluukin" vähän hintoja seurailla..
tuosta maito jutusta.. Vähän otti pattiin tämä pääministerinkin kannanotto, helppohan se niillä tuloilla on "äänestää jaloillaan kauppaa/tuotetta" kun taas perus kotihoidontuella hetken vielä perhettään elättävä tosiaan ostaa halvimman mukaan kun haluaa perheensä ruoassa pitää.. No jo meni ohi mut silti.. ;)

Joitain tuotteita kyllä on mitä ostan tiettynä tuotteena, esim. levitteen, kahvin, kaurahiutaleet, pesuaineet.. Tietyissä tuotteissa sen eron halvimman ja vähän kalliimman välillä kyllä huomaa. Monesti silti ei, esim. juustot ja just maito.

Siis totta kai mä katson hinnat mitä ostan. Hölmöläisten hommaa olla katsomatta. Ei tarvitse rahan takia kytätä ja ostetaan mitä halutaan mutta ilman muuta hinnat katsotaan. Ja tosiaan kalassa ja lihassa voi olla tosi isoja eroja kilohinnassa. Mutta niinhän se menee, että ei se tyhmä joka pyytää...

Tutkin ja vertailen, kuten joku jo sanoikin; meilläkin kauppareissut ovat pitkiä.. Nyt kun tuloina ainoastaan miehen palkka ja oma kht ja ruokittavia ihmissuita 7 ja karvaisia kamuja 3, niin on oltava hintatietoinen. Eilen teimme kauppareissun prismaan ja kotimatkalla haimme 10kpl tarjous nauta-sika jauhelihaa k kaupasta. Jos rahaa olis kuin roskaa, jota siis kertyy säkeittäin niin en katsoisi hintoja vaan ostaisin ympäristöystävällisiä yms luomuja tuotteita.

Kyllä mä katson hinnan ja valmistusmaan lähestulkoon jokaisesta tuotteesta. Sitten harkitsen maksanko kotimaisuudesta, aika usein suostun maksamaan siitä, että tuote on tehty suomessa. Ei siksi, että uskoisin sen olevan parempi, vaan siksi että haluan jatkossakin pitää edes jotain töitä kotimaassa.

Maidon pidän periaatteesta kotimaisena. En siksi että epäilisin sen jotenkin paremmalta maistuvan, vaan siksi että edes joskus näkisin auton ikkunasta lehmän ja voisin sanoa pojalle "kato tuolla on lehmiä laitumella"...

Eikö ne ketkä ostavat ruotsalaista maitoa sen muutaman sentin vuoksi välitä ollenkaan siitä onko meillä kotimaisia juustoja yms tuotteita, ja lehmiä edes joskus katseltavana auton ikkunasta?

Kyllä halvinta yleensä tulee valittua, mutta kotimaista kannatan niin pitkään kuin kipuraja ylittyy...vielä ei ole ylittynyt. Maatilallisen tyttärenä en voi käsittää ulkomaisen maidon rahtaamista meille kauppoihin, kun sitä täälläkin tuotetaan...mutta en kyllä myöskään voi käsittää miten se voi olla halvempaa...vielä kun se on rahdattu tänne meren yli...Jokuhan tässä välissä mättää. Siltikin kotimaista suosin, koska en halua että joudumme tilanteeseen missä olisimme esim kriisitilanteessa tuontiruuan varassa, ja ainakin vihannekset sun muut on kasvatettu puhtaissa olosuhteissa...

Yhteistyössä