Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Voihan nega!
Olin viikonlopun reissussa ja eilen tietokone löi hanskat tiskiin. Mutta tosiaan sain eilen verikokeen tuloksen ja negatiivista näytti sekin. Nyt menossa kp 47/30-32 eikä kuukautisia kuulu. Lisäksi matkaan on tullut kummallista heikohkoa kuvotusta (tosin lähinnä iltaisin). Mitä ilmeisimmin siis en ole raskaana, kaipa kroppa keksii raskauden oireita (tai sitten jotain aivan muuta) ihan kiusallaan :) No ei muuta kuin yritystä kehiin, kaipa ne kuukautisetkin jossain vaiheessa palaa... Ja jos ei, niin täytynee käydä gynellä.
 
Pöh..
Voi harmi Voihan nega! Kuulostaa tosin täysin hormonihäiriön oireilta eli siihenkin kuuluu pahaa oloa ja kuvotusta jne. Jos ei menkat palaa, niin ei muuta kuin keltarauhaskuuria avuksi. Pari kiertoa saattaa riittämään hyvinkin palauttamaan elimistön aisoihin. Tsemppiä.
 
Voihan nega!
Vai hormonihäiriö? Se taitaisi selittää ihonikin yhtäkkisen kukkimisen pitkään e-pillereiden lopettamisen jälkeen. En ole tuollaisista häiriöistä tiennytkään mitään, koska hormonitoimitani on tähän asti ollut suurinpiirtein kellontarkkaa :)

Vaikka raskautta toivo(i)nkin, ei tämä kuitenkaan ollut minulle mikään suunnattoman surullinen uutinen. Epävarmuus enemmänkin harmitti, kun pitäisi tässä päättää mahdollisesta työpaikanvaihdoksestakin eikä raskaana tosiaan viitsisi vaihtaa... Olen ajatellut tämän asian niin, että jos minulle on lapsia tarkoitettu, niitä tulee kyllä ennemmin tai myöhemmin. Enkä ainakaan stressaa siitä ennen kuin on vähintään vuosi yritetty - gynenikin sanoi, että ensimmäisen lapsen "tekoon" menee keskimäärin vuosi.
 
Pöh..
No, tuo hormonihäiriö voi olla hyvinkin lievä eli jostain syystä ovulaatio on vain jäänyt puuttumaan. Stressi, fyysinen rasitus, painon nousu/lasku, unihäiriöt.. lähes mitä vaan ;) Ei se, että ovulaatio jää yhdessä kierrossa tulematta tarkoita mitään vakavaa. Ja usein käy niin, että jos on lopettanut pillerit tms hormonaalisen ehkäisyn, niin kierrot voivat olla ok esim 6 kk, mutta sitten alkaa heittelehtimään. Kaipa niitä hormoneja on sen verran elimistössä. Tosin sinun kohdallasi en tiedä onko tästä kyse vai oletko ollut ns. luomuna pitkään? Asenteesi vaikuttaa kuitenkin hienolta, juuri noin se meneekin. Paitsi tietysti jos kierto alkaa karkaamaan usein, kannattaa sitä hieman avustaa :)
 
Pöh..
Ja jos hieman tarkemmin lukee, niin käyhän tuosta viestistä ilmi, että olet ennen käyttänyt pillereitä. En tiedä tarkoititko, että kiertosi on ollut pillereiden aikana tarkka..? Sehän ei sinänsä ole ihme, koska niin pitääkin olla.
 
Voihan nega!
Luomuna olen ollut vuoden alusta. Sitä ennen vuosikausia pillereillä ja toki silloin hormonit pysyivät aika lailla kellontarkkoina, niinhän se menee. Mutta myös tämä vuosi luomuna on mennyt yllättävän tasaisesti. Odotin vähintään kuukautiskipuja, joista kärsin ennen e-pillereitä ajoittain kovastikin. Ja odotin, että ikuinen finniongelmani puhkeaa oikein kukkaansa pillereiden lopetuksen jälkeen, mutta siihen menikin sitten reilusi yli puoli vuotta :) Tai sitten johtui jostain ihan muusta.

Asenteesta piti vielä sanomani, että meillä mies on enemmän se stressaaja ja pohtii ja pähkäilee syitä ja seurauksia enemmän kuin minä. Minusta on vähän hassua, että pari kuukautta yrittäneet itkeskelevät lapsenteon vaikeutta. Ei ihme, ettei tärppää, jos koko ajan asiasta stressaa... Minulle ei olisi katastrofi jäädä lapsettomaksi, vaikka lapsen (tai mahdollisesti kaksi) haluaisinkin. Siitä rento asenteeni "lapsentekoon". Tai varmaan sitä jotenkin uskoo, että mikä on tarkoitettu tapahtuvaksi tapahtuu. Siihen taas ehkä vaikuttaa taustani syöpäpotilaana.
 
Nenna77
mietitään ollakko vaiko eikö olla.
Kp 40/28 tänään,viikko sitten tehty verikoe negaa,kaks viikkoo sit tehty apteekin testi haamua...
Alkaa kyllästyttään.......kun ei tiä....
 
Violina
Onnea Nenna77 :) Näin ne haamut vahvistuu. Minullakin ensimmäinen neuvola pian, ylihuomenna. Pääsisipä vielä jostain näkemään edes sykettä, että varmistuisi kaiken olevan kunnossa.
 
Voihan nega!
Onnea Nenna77:lle. Ja samalla kysymys. Siis saitko ensin verikokeesta negatiivisen ja sitten kuitenkin apteekin testistä plussan? Vai ymmärsinkö väärin?

Mulle annettiin terveyskeskuksessa ymmärtää, että verikoe on 100 prosenttisen varma (tehtiin kp 43/30-32) ja kun se näytti negatiivista, en siis ole raskaana. Kuitenkin kuukautiset vaan antaa odottaa itseään (nyt kp 54/30-32) enkä gynellekään ole saanut aikaa varattua, kun ajattelin hetken vielä odotella, että alkaahan ne kuukautiset sitten kuitenkin kohtapuoliin, kun en kerran raskaana ole.
 
Nenna77
eli ihan ensin tuli testillä haamu,mutta sitten halusin varmistaa ja tein verikokeen joka oli nega,tai ainkain alhaset arvot.Täällä jos arvot on alhaset,sanovat sitä negaksi mahdollisten k.-menojen pettymysten takia.Eilen tein vahvan plussan taas testillä ja neuvola täti sanoi kun tästä verikokeesta kyselin tämän yllämainitun arvo arvion,ja sanoi että verikoe jos on alhaisella arvoilla testattaessa niin se sanotaan silloin negaksi.
Mutta plussaa täällä nyt sit todistettavasti on.
Kiitos vaan onnitteluista.
 
Voihan nega!
Nyt tuli sitten varmuus asiaan. Luonnollista kautta eli kuukautiset muistuttivat olemassaolostaan. No, parempi varma tieto kuin kalvava epävarmuus. Vaikka toisaalta, kyllähän minä terveyskeskuksen negan uskoinkin jo. Harmi sinällään, olisi ollut kiva jo olla raskaana, mutta ei muuta kuin lisää yritystä kehiin :)
 
Pöh..
No sitten oli varmaan vain jäänyt ovis välistä. Toivotaan ettei jatkuisi vaan että ensi kierto olisi taas ok. Jos ei ole, kannattaa kyllä käydä gynellä. Usein menee pitkäkin aika pillereiden jälkeen ok ja sit elimistö putoaa ikään kuin omilleen, eikä toimikaan..
 
mie vaan..
mulla on kaks viikkoo menkat myöhässä ja yleensä ne on ollut säännölliset. Vajaa viikko sitten tein neuvolassa testin ja oli nega, ja täs toissapäivänä tein uudestaan testin, joka oli myös nega? ja oireet viittaavaat kyl raskauteen, kun on ihan kauhia nälkä koko ajan. Lihonnu olen kyllä melko paljon ihan yks kaks, ja vatsassa tuntuu et joku "potkis" siellä ;) kiukkunen olo on koko ajan melkein. Missä vika?
 
Leoni
Kp 33/28, ja testit näyttää negaa, ei edes roskishaamuja. Oireita on jos jonkinlaisia: Aaltomaista pahoinvointia, alavatsan nippailua tai polttelua, ääretön väsymys kaiken aikaa. Ja vaikka mahaa nippailee, ei yhtään tunnu, että ois kuukautiset alkamassa. Neuvolassa käskivät tekemään testin uudestaan viikon päästä, jos ei vielä alkanu. Malttamattomana ei jaksais odotella, ois kiva tietää suuntaan jos toiseenkin...
 
Anmeya
MOi

Mulla normaalisti kierto 26 päivä.
Myöhässä on ne ollu vasta 2 päivä, mutta muuten on mulla aina ollu ihan säännölliset kk:set. Paitsi silllo joskus alussa joo.
En oo ikinä käyttänny mitään ehkäisy pillereitä.
Nyt mahassa nipistää ja se on jotenki turvoksissa, rinnat on sattunnu jotain suunnillen viikon. ja on ollu pahoinvointiakin sekä väsymystä.
Voinko olla raskaana?
:O
 

Yhteistyössä