Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
perhe haaveissa
Loistavaa, kiitos Mea83!
En tiennyt pitäiskö ehkäisy aloittaa uudelleen ja lykätä yrittämistä kuurin ajaksi.
Olen päättänyt, että tupakasta on tosiaan päästävä eroon ennen perheen lisäystä. En halua, että lapseni joutuisi katsomaan vanhempiensa tupakointia tai edes yhdistämään tupakanhajun vanhempiin..
 
Mea83
Niin no, toki jos tulet nopeasti raskaaksi voi kuuri jäädä lyhyen puoleiseksi. Siinä tapauksessa hommaappa ihmeessä tuo sähkötupakka ja käytä sitä vieroitukseen! Toimii näppärästi myös ja voi käyttää raskauden aikana siinä missä normiakin tupakkaa. Eli haitat samat.
 
hallansuru
kirjoittelin tuossa aiemmin asioistani, ed sivulla.

no mie tein yhden nega testin labrassa virtsasta.lääkäri määräs uuteen testiin.kannattaako mennä kun minulle tuli vessassa paperiin oranssihkoa vuotoa? eilen tuli usein.mutta tänään ei mitään.

oisko merkki menkkojen alusta vai tuleekohan niitä ensinkään.kauhea epätietoisuus kun ei tiedä onko raskaana vai menkat muuten vain PAHASTI myöhässä :( maanantaina TAAS virtsatesti labrassa....augh..ei jaksas kun uskon et tulee vaan pettymystä niskaan sieltä taas :( mut kun kuitenkin ollaan oltu ilman ehkäisyy ni en mie ihmettele jos tulis raskaaks ja ei ehtis tulla ollenka menkkoja mirenan poiston jälkeen.oisko järkevää ostaa ovis tikkuja?? mitä luulette? jos siis en ole vielä raskaana.

näyttääkö ne milloin tulee helpoiten raskaaks, ne seuraavat päivät? en oo ikinä tehnyt semmosia...

kun haluisin raskautua ja oon niin malttamaton :) mut miun pitää jaksaa painaa koulua 8-14 joka päivä tulin raskaaks tai en.valmistun ensitoukokuun lopussa.....mut on kai muutkin raskaana opiskelleet.oon vaan miettinyt.....kun mie oon artemian kovilla materiaaleilla.siel käsitellään kaikkia aineita :( maaleja, lakkoja, maalinpoisto aineita, hitsataan, juotetaan, käsitellään myrkyllisiä aineita.miten sit niiden kans vai pitääkö tehdä semmosii töitä mitkä ei haittaa raskautta? voi ne kai niinkin järjestää.osaan tehdä lopputyön ja tiedän siin ei tuu olee myrkkyjä käsittelyssä...nää on mietittyneet. mutten aio kouluun kertoo suunnitelmistani. kerron sit jos tuun raskaaks.odotan todellakin et vaavi tulee masuun :) :) kuten rakas mieheni :)

mitä ois nyt järkevintä tehdä kun menkkoja ei kuulu? kannattaako silti vaikke kuulukaan niitä niin tässä jatkaa samalla mallilla et yritettän vaavii pyöräyttää :) menkat voi olla pois myös stressin tai sitten hormonikierukka sotkenut elimistöö.

mutta jos se elimistö alkaa pyörii niinku pitää niin tuleehan se oviskin sieltä....ja ois mahdollista saada se masuasukas,ilman et välis tulee ollenka menkkoja.oon kuullut näin :) toisaalta helpottas jos tulis menkat.mutta kannattaisko tässä tilanteessa ostaa ovistikut?kyl ne kai näyttää seuraavan oviksen vaik on ollu hormonikierukka? Piinaan teitä piinallani.anteeksi.
 
Mea83
Hallansuru, todennäköisimmin ovis tulee vasta ekojen kunnon menkkojen jälkeen. MUTTA... Jos todella olet koulussa tollaisella alalla ja joudut olemaan maalien, liuottimien yms kanssa tekemisissä, jää koulu todennäköisesti kesken. Meinaan raskaana et voi olla kyseisten aineiden lähellä.
 
hallansuru
luultavasti jäis kesken mutta siellä opiskeli raskaana oleva nainen ja se teki hommia joissa ei tarvinnu käyttää myrkkyjä :O sille annettiin semmoisia tehtäviä.niin siel toimitaan raskaana olevan opiskelijan kanssa....

lääkärit pakottaa raskaustesti kierteeseen.en tiiä näistä ovulaatioista et voiko ne tulla ennenku menkat on alkaneet.ainakin oon kuullut et voi tulla sillä monet tulleet raskaaksi kierukan jälkeen ilman niitten menkkojen ilmeytymistä välissä.sitä kun toivoo lasta niin sitä vaan toivoo!
mahdollisimman pian.vauvakuumetta meillä täällä :) mutta en aio ravata testissä joka hemmetin viikko vaan siks ettei menkat oo tullut.lääkärin idea! :( en jaksa rampata siel jatkuvasti.menkat voi puuttuu muistakin syistä.mut silti lääkäri sanoo et mee testiin uusiks jne.
 
humppakuutio
Mä olen toisaalta samassa tilanteessa kuin te muutkin, mutta toisaalta taas täysin päinvastaisessa. Menkat on myöhässä nyt viikon, mutta minä toivon täydestä sydämestäni, etten ole raskaana. Vauva on kyllä ollut tilauksessa, mutta sitä ei vuoteen kuulunut. Nyt sitten pari kk on ollut sellainen tilanne, ettei vauva olisi kovin tervetullut. Meillä on häät ensi kesänä, ja jos nyt tulisin raskaaksi, täytyisi ne perua. Kuulostaa teidän kuumeilijoiden korvaan varmaan hirveältä, mutta häiden siirtäminen tuntuisi pahalta ja työläältä. Niin paljon ollaan niiden eteen jo tehty. Suurempi syy on kuitenkin se, että minä yritän nyt päästä työelämään kiinni opiskeluiden jälkeen, enkä haluaisi heti jäädä pois ensimmäisestä työpaikastani, kun tällaisen olen monien vaikeuksien jälkeen onnistunut saamaan. Olen äitiyslomasijainen, joten jos itse raskautuisin, se olisi varmasti soronoo. Mitä kohtalon ivaa, jos ne kaksi viivaa paukahtaisivat testiin nyt! En ole uskaltanut vielä kokeilla.. Tilasin tänään netistä puikkoja ja toivon, että ne huomenna olisivat jo kotona. En kestä tätä epätietoisuutta, apua!! Kyllä ottaa päähän!
 
emmi
Näy testissä mitään, ehkä vähän tänään näkyi jotain viivaa, mutta ei jaksa enää uskoa siihen että siinä oikeasti olisi viivaa, koska olen tehnyt niin monta testiä jo, kuukautiset myöhässä nyt 10 pv. Kysyin mieheltäni tänään että näkyykö sinun mielestä tuossa viivaa, hän vastasi että noh..ehkä vähän!! Sit hän vaan tokas että jos oikeasti on raskaana niin eikö sen viivan pitäis näkyä niin siinä että ei tarvitse suurennuslasin läpi sitä etsiä:) juu no ehkä.. heh. No mut alamaha kipu on kyl koko ajan, vähän kuin täti sieltä tupsahtais, mut odotellaan vielä.
 
mimmukka
vai että sellasia tappauksia. itellä viimesimmät menkat alako syyskuun lopussa ja ne ol ihan normaalit, mutta sen jäläkeen ei oo mittään tapahtunna. eiku, alustaviikkoo ol pikkusen punasta paperissa vessas käynnin yhteydes. ei oo ollu mitään oireita mihinkään suuntaan, en oo ajatellukkaan koko asiaa. must kyl tuntuu että jos toivot raskautta niin ajatuksilla on iso osa "oireiluun".

no mutta en tiijjä, näil mennään. yrittäkkeehä löytee kadotetut menkkaset :)
 
mimmukka
nii ja nuist ovistesteistä. en mä kyl mittää niistä ymmärrä, mutta silti oon testaillu monella tikulla eikä koskaan näy ovista. eikö mulla sitte tapahu moista vai mikäs siinä mättää?
 
Nea
No,mullakin on menkat nyt 5 paivaa myohassa.Nega testin tein kai joskus kp28/31.Eli aika aikasin.Nyt menkkoja odotellaan tulevaksi.Mullakaan ei oo mitaan oireita suuntaan tai toiseen.Mietin kanssa etta onkohan mullakin joku oviloimaton kuukausi tassa kuussa.Vahan on ollut vihlasuja kummaltakin puolelta alavatsaa ja iho on sietamattoman kuivaMutta siina se. Hirveesti tekis mieli testata uudestaan mutta ajattelin odottaa viikonlopun yli a sitten testata ,jos nyt menkat jo siihen mennessa saavu.
 
plääh....
Heippa. Mulla on nyt kp 36/28-34. Aamulla tein testin (ostin supermarketista) ja puhdas nega. Mutta kyllä nämä oireet ihmetyttää. Nännin päät pikkasen arat, mutta ne on kyllä aina ennen menkkoja. Mutta se, mikä mietityttää, niin se, että pari kertaa on tuntunut siltä, kun tissejä vihlois sisältäpäin, aivan niinkuin maitoa nousis rintoihin. Ja tuntuu, kuin olis koko ajan nälkä. Just aamupalan söin ja silti tuntuu siltä kuin olis nälkä vieläkin. Pikkasen aaltomaista kuvottavaa oloa (voi tietty olla kuviteltuakin) ja vatsa väliin on semmoinen kuin menkat alkais. Niin ja täsä joku aika sitten olin seksuaalisesti erittäin aktiivinen, minkä mieskin huomas. Liekö ovis oli myöhässä vai mitä, mutta sitä jatkui viikon verran ja oli kyllä mulle jotain uutta. En tiedä, miten asian kuvais, mutta ennen en ole ollut näin aktiivinen seksin suhteen ja valmiina jopa pariin otteeseen/päivä ;)

Mutta täytynee odotella vielä menkkoja alkavaksi tai sitten tehdä testi taas viikon päästä.....
 
SyysNeito
Kirjoittelin tänne 19.10.. ja ajattelin nyt jatkaa kirjoitustani..
Edelleen samalla tavalla mietiskelen raskauden mahdollisuuttaa kuin viime kuussa..Normaalisti pillereiden aikaan ja ennen niiden käyttöä menkat kestivät n. 5-6 päivää. Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli"menkka viikolla" vain yhtenä päivänä vuotoa... ja nyt ei ole menkkoja näkynyt menkka viikolla eli ne ovat jo 8 päivää myöhässä. Olen tehnyt molempien menkkaviikkojen aikaan kaksi testiä ja kaikki näyttäneet negaa.. paitsi se yksi testi joka näytti heti testin tehtyä selvää plussaa ja muuttui 5min päästä negaksi?!.. Isompia oireita ei ole ollut. Pientä vatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta.. aikaisemmin oli huimausta ja lievää pahoinvointia mutta ne oireet ovat jo hävinneet.
Kovaa vauvakuumetta on minulla ja miehelläni, mutta ei mitään pakko yrittämistä vielä.. vastahan jätin pillerit pois, joten maltamme kyllä vielä odottaa jos tarvis on : ) Kirjoitelkaa ihmiset kokemuksia tällaisista tilanteista.. voiko olla raskaana vaikka on tehnyt monta nega -testiä? Vai ovatko kuukautiset vain paljon myöhässä.. Ja mitä tarkoittaa se yksi testi jossa n.1min päästä näkyi selvä positiivinen tulos, mutta muuttui 5min päästä negatiiviseksi.. ja testissä luki, että tulos valmis 5min päästä.
 
pohdiskelia...
Samaa tässä mietin nyt menkat 8 päivää myöhässä eikä mitään oireita suuntaan eikä toiseen...mitä nyt pieniä vihlaisuja alamahassa ja rinnat vähä arat... testi näytti eilen negaa! jotenkin outoa kun kierto yleensä melkein tunnilleen tarkka...28 päivää! oisko mitään tieto iskua mulle! :) plussaa toivoen...
 
mii
Kirjoittelin tänne 19.10.. ja ajattelin nyt jatkaa kirjoitustani..
Edelleen samalla tavalla mietiskelen raskauden mahdollisuuttaa kuin viime kuussa..Normaalisti pillereiden aikaan ja ennen niiden käyttöä menkat kestivät n. 5-6 päivää. Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli"menkka viikolla" vain yhtenä päivänä vuotoa... ja nyt ei ole menkkoja näkynyt menkka viikolla eli ne ovat jo 8 päivää myöhässä. Olen tehnyt molempien menkkaviikkojen aikaan kaksi testiä ja kaikki näyttäneet negaa.. paitsi se yksi testi joka näytti heti testin tehtyä selvää plussaa ja muuttui 5min päästä negaksi?!.. Isompia oireita ei ole ollut. Pientä vatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta.. aikaisemmin oli huimausta ja lievää pahoinvointia mutta ne oireet ovat jo hävinneet.
Kovaa vauvakuumetta on minulla ja miehelläni, mutta ei mitään pakko yrittämistä vielä.. vastahan jätin pillerit pois, joten maltamme kyllä vielä odottaa jos tarvis on : ) Kirjoitelkaa ihmiset kokemuksia tällaisista tilanteista.. voiko olla raskaana vaikka on tehnyt monta nega -testiä? Vai ovatko kuukautiset vain paljon myöhässä.. Ja mitä tarkoittaa se yksi testi jossa n.1min päästä näkyi selvä positiivinen tulos, mutta muuttui 5min päästä negatiiviseksi.. ja testissä luki, että tulos valmis 5min päästä.
testihän ei näytä plussaa jos ei oo paksuna! mut positiivinen tulos yleensä jää näkyviin...
 
Viimeksi muokattu:
SyysNeito
testihän ei näytä plussaa jos ei oo paksuna! mut positiivinen tulos yleensä jää näkyviin...

Niin, sitä minäkin ihmettelen!.. siis sitä, että testin ei pitäisi näyttää plussaa jos ei ole paksuna ja että positiivisen tuloksen pitäisi jäädä näkymään testiin.
Kun tein testin ja laitoin sen "tekeytymään" niin minuutin ajan testissä näkyi todella selvä plussa. Tarkistin testin monesti, koska en uskonut silmiäni! Kävin hakemassa puhelimen ja ajattelin että pakko soittaa miehelleni. Sitten menin n.5min päästä katsomaan testiä uudelleen, niin toinen viivoista oli hävinnyt. Eikä näkynyt edes "haamuviivaa". Tämän testin tein sen jälkeen kun ensimmäiset menkat olivat todella niukat.. vain yhden päivän, kun normaalisti on 5-7 päivää.
Nyt toiset menkat on jäänyt kokonaan pois (tai sitten ne ovat kaksi viikkoa myöhässä). Tein tänään taas testin tuli nega(?).. todella himmeä plussa haamuviiva, mutta itse tulkitsin sen kuitenkin negaksi. Haamu kuitenkin näkyi normaalissa wc:n valossa eli ei tarvinnut tihrustaa millään kirkkaalla valolla haamua. Muissa testeissä ei ole näkynyt ollenkaan haamua.
Ihmeellisiä nuo testit : ) mutta asia selvinnee ajan kanssa... kai se alkaa kohta näkymään ja tuntumaan jos raskaana olen.. jos olen niin olisin jo raskausviikolla 11. Luulisi että nuo testit alkais jo näyttämään plussaa jos oikeasti olisin raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
SyysNeito
Tänään tein taas testin.. kuudennen kerran. Ja plussa tuli! :) Näköjään kaikki on mahdollista! Nyt menossa rv12, joten aika myöhään testi näytti plussaa. Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ilmankos on ollut sellainen olo että maha on ollut hieman turvoksissa ;)
 
caddy
menkat myöhässä 5-6 päivää. Raskausoireita tullut kuten rinnat aristavat hyvin paljon, nännit vielä enemmän ja nännien väri muuttunut tummemmaksi, sekä rintojen muoto muuttunut. Nälkä tuntuu olevan vähän väliä, ja vessassa ravaaminen on jatkuvaa. Alaselkä on kipeä ja huonovointisuutta ilmenee satunnaisesti.

5 testiä oon nyt tehnyt, joista 4 negoja ja yksi joku haamuplussa tai muuten vaan joku hämy... Huomenna pitäis viedä virtsanäyte kouluterveydenhoitajalle, joka tekee testin siellä sitten.

Jänskättää kyllä toooosi paljon, vaavi olis enemmän ku tervetullut.ja vauvakuume on isompi kun laki sallii, nyt kun veljen vauva syntyy tammikuulla. Eikun jännittämään!! :)
 

Yhteistyössä