Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
kolmas toiveissa
Nyt olis kiertopäivä 36/28-30 ja tänään viimeks tein negatiivisen testin. :(
Ei oo ikinä menkat ollut myöhässä aina on kierto ollut sen 28-30

Mut onneks löysin tän ketjun, antaa toivoa niin kauan kunnes ne menkat alkaa tai toivottavasti ennemminkin plussa pärähtää.

Sais se plussa vaan sit jo tulla.
 
Ellu
Olin todella iloinen löytäessäni tämän ketjun! :) luin ensimmäiset 15 sivua, mutta kun ihan samanlaista tapausta ei tullut vastaan, niin ajattelin että hyppään loppuun ja kyselen itse asiasta. :)

Minulla tilanne on siis se, että ollaan 1,5 vuotta yritetty lasta ja vuosi sitten sain keskenmenon. Nyt olo on todella omituinen. Viime menkat tuli ajallaan ja oli ihan samanlaiset kuin aikaisemmatkin.

Pari päivää menkkojen jälkeen minulle tuli käsittämättömän huono olo, kaikki yököttää ruoka, hajut jne. Vessassa joudun hypätä koko ajan. Mahaa vihloo ja rinnat ovat arat.

Ovis kivun tunsin menkoista 13 päivää eteenpäin. Kaikki oireet ovat kuitenkin jatkuneet ovikseen asti ja sen jälkeen. sitten kyllästyin ja tein testi kp16, ihan vain sen mitä tavallisesta marketista saa. Ensimmäisen testin tein illalla ja siihen ilmestyi kaksi viivaa!! Kuvittelin, että minulla vain oli kunnon menkat raskauden aluksi.

No päätin sitten kuitenkin testata seuraavana aamuna uudestaan, kun niin kehoitetaan.
Mutta aamulla testi olikin negatiivinen! Toisaalta olen ajatuksissani niin sekaisin, että elättelen toiveita, mutta toisaalta tuntuu niin typerältä, kun edes on niitä toiveita, kerta minulla oli kunnon menkat ja tunnistin vielä ovis kivutkin. :(

terveyskeskukseen en ole vielä soittanut, kun ajattelin odottaa vielä reilun viikon kun seuraavat menkat pitäisi alkaa. Ja sen takia olen niin hämmästynyt olostani, kun minulla ei ole koskaan tällaisia oireita ollut menkkojen välissä.

Olisi todella mukavaa, jos voisitte jotenkin helpottaa mielen myrskyäni :)
 
-mummotautiko?-
Kiitos hienosta ketjusta :) Olen juuri kahlannut läpi kaikki kirjoitukset.

Itselläni sellainen tilanne että menkat on myöhässä jo 11 pv. Negan testasin kun olivat myöhässä 8 pv. (K-kaupan edullinen liuskatesti)

Mieheni totesi että eikö sulla pitäisi olla jo täti kylässä, johon sanoin että nojoo, johon mieheni sitten totesi että menopaussiksi tämä vauvahaave sitten muuttui - ja ihanuus, siihen päälle vielä - ei haittaa mä rakastan sinua niin paljon ja pääasia on että minulla on sinut!

Kummastuttaa vaan että noinko ne vaan jäävät pois, kuukautiset siis, kun menopaussiin mennään. Ikäni puolesta voisin kyllä tietty olla jo aikas lähellä :)

Olen kahden vaiheilla - marssiako apteekkiin ostoksille (kiusallista kun asutaan pienellä paikkakunnalla) tai jatkanko vaan odottamista että nämä PMS-oireet (?) poistuvat. Ennemmin tai myöhemmin kait sitä pitää tohtorille mennä.

Oireina on siis ihan jumalattoman kipeät nännit / nänninpihat sekä runsas kirkas valkovuoto (väritön) ja menkkamaiset kouristukset mahassa. Näitä oireita on jatkunut jo yli viikon....

Minulla on (edellisestä avioliitosta) kolme lasta, joiden kaikkien odotusaika on ollut tosi helppo. Viimeisin raskaus selvisi edellisen jälkitarkastuksessa, jolloin neuvolatäti tokas että raskauden keskeytystäkö tulit samalla kinumaan? Minä kun ällikällä päähän lyöty - mitä? synnytyksen jälkitarkastukseenhan minä.
No täti tokas että sä olet raskaana, luoja ties mistä se sen bongas - mutta totta puhu - ja meille syntyii tytär vajaa 10 kk pojan jälkeen....eli summasumarum: en ole koskaan tuntenut mitään "enteitä" ja raskaus on edennyt ihan arkena - ainoa oire on ollut massun kasvu :D
Tämä puhuu myös ehkä sen puolesta että menopaussissa ollaan....byäääää :)
 
Mea_83
Ellu, ellei ihan täys susi tuo testi ollut, niin en heittäisi kirvestä kaivoon vaan uusi testi kehiin!!! Todennäköisemmin se toinen oli toimimaton testi :)

Ja mummotautiko?, eipä ne vaihdevuodet ihan tolleen ala, että ei hätää :D


Itellä tänään kp 37 ja aamulla plussa. Eli mulla näköjään meni se viikko menkkojen myöhästymisestä ennen kuin näkyi. Toissapvänä vielä ihan selkeä nega.
 
-mummotautiko?-
Onnea plussasta Mea_83!

Täällä sama pattitilanne, nyt älysin laskea noi mun kuukautisten välitkin - olin aina kuvitellut että ne on säännölliset :D No kaukana siitä!

Eli tänään 38 / 26 - 32. Eilen menin ostamaan K-kaupasta uuden testipaketin ja aamulla testasin negan...yksi tikku vielä jäljellä.

Iltasin yököttää joka on mulle ihan uutta :D Varmaan vatsaflunssa tulossa.
No näppäränä tyttönä päätin sitten kokeilla kohdunnipukkaa - seisten en sitä meinannut löytää - normisti se on aikas alhalla koko ajan. Muisitkuvani mukaan siinä on normisti sellainen "hymynaama" mutta nyt siinä tuntui vain sellainen piste.

Tietty se herätti toiveita - mutta - tuo nega...

Päätin että nyt vietän joulun ja sitten meen tohtorille jos ei ole menkat alkaneet. Tuo viimeinen testitikkuu polttaa tuolla - mutta nyt saa polttaa ihan rauhassa.
 
Ellu
Onnittelut mea_83 :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Täällä samat oireet vielä jatkuvat, mutta nyt lupasin itselleni, etten tee testiä, ennen kuin jos kk eivät ala.. :) Luulenpa että oireeni johtuvat kovasta vauvakuumeesta.. ? Tympäsee vain kun aina joutuu odottelemaan. Olisi kiva saada tietää heti, vaikka en olisikaan raskaana.

Mummotautiko- Kyllä se plussa sieltä vielä tulee! :) ilmoittele kuinka käy.
 
-mummotautiko?-
Halvattu, aamulla juoksin raput alas ja äkkiä pissalle - kun olin päättänyt olla käyttämättä sitä viimoista.
No se poltteli niin että aamukahvin jälkeen oli ihan pakko (?) käyttää.

Testiajan sisällä siihen piirtyi viivan paikka - tähän astiset on ollut ihan 100 % valkoiset....
nyt taitaa sitten mulla olla toinen testeistä viallinen... harmittaa...
 
epävarma
Hei, minulla on jotenkin niin hermostunut olo että vaikka tämä ketju tarjosikin jo monia vastauksia niin tekee mieli kirjoittaa omasta tilanteestani.. Jätimme ehkäisyn pois pari kuukautta sitten, ennen sitä käytimme kondomia ja kerran jouduin turvautumaan jälkiehkäisyyn. Raskaus olisi hämmentävä mutta iloinen uutinen. Nyt kuukautiseni ovat myöhässä reilun viikon, joskin ne ovat minulla aina aika epäsäännölliset. Normaalisti kuukautisoireeni ovat selkeät, minulla on hyvin pahoja kipuja alavatsassa sekä reisissä. Nyt kipuja ei ole ollut lainkaan, kuukautisista ei merkkiäkään, valkovuoto ollut epätavallisen runsasta ja minulla on ollut aaltoilevaa pahoinvointia muutaman päivän ajan. Tänään sitten päätin tehdä testin, ja yllätin itseni hermoilemalla tuloksesta aivan tolkuttomasti. Tein Predictor-merkkisen testin, ja koska en paniikissa malttanut odottaa edes kotiin saakka, tein sen yleisessä wc:ssä. Testi näytti negatiivista, mutta tajusin että hermostuksissani en ollut noudattanut ohjeita kovinkaan tarkasti. Paniikkini yllätti minut täysin ja jäin miettimään sekä sitä, miksi reagoin sillä tavala, sekä negatiivisen tuloksen luotettavuutta. Tekisittekö minun tilanteessani uuden testin vai luottaisitteko tähän?
 
-mummotautiko?-
Hei "epävarma"

Sinuna minä tekisin uuden testin :) Mutta minä taidankin olla koukussa näihin testeihin :D
Jos vaan millään maltat niin tee se aamupissasta.

Tulethan kertomaan miten kävi?

Itse tuskastelen täällä että mihin ne menkat mulla on jäännyt. Niinkun totesin aikaisemmin minulla ei ole koskaan ollut raskausoireita ja nyt niitä on kaikkien kolmen raskauden edestä :) mutta testit näyttää negaa.
 
Ellu
Minäkin olen testien suur-kuluttaja! :) mutta onhan sitä jo niin kauan yritettykkin, että saisi plussa jo tulla! :) Enkä minäkään malttanut olla tekemättä uutta testiä. Ei tietysti olisi pitänyt tehdä, sillä se näytti negaa.. mutta oireet vaan jatkuu. Ens vkl:na pitäisi kk:set alkaa, saas nähdä mitä tästä tulee.

Ja epävarma- minäkin tekisin sinun tilanteessasi uuden testin :) Äläkä jännitä, jos se plussa tulee, niin se on tullakseen. olitko hermostunut odottaessasi plussaa vai negaa? vaikka tuollaisessa tilanteessa sitä on hermostunut pelkästään ajatuksienkin takia..

Mites -Mummotautiko?- :) Nyt vaan jätät ne testit kauppaan ( niinkuin minäkin yritän :)
ja odotellaan mihin suuntaan ollaan menossa :)
 
-mummotautiko?-
Piti ihan vartavasten mennä hakemaan uudet "ihan vaan varoiksi"-testit.

Yksityisyyttäni uhmaten marssin ihan paikalliseen apteekkiin ja ostin ClearBlue testin.

Aamulla otan - jos uskallan :D Tuntuu nyt kun tämä tietämättömyys (lue: toivo) olisi muka parempi olotila kun neg. :D

Mä pidän täällä paukkuja molemmille jotta plussa tulisi.

Itse en usko sisimmässäni omaan plussaan - minun olisi varmaan aika alkaa uskomaan että se mun biologinen kello ei enää tikitä - se jätättää :D
 
Ellu
Kyllä se kello vielä -mummotautiko?- tikittää, ja edellisiä tarinoita lukiessa huomaa, ettei ne testit aina pidä paikkaansa. :) ja tilanne voi olla ihan parin päivän päästä. ...odotellaan..

Mutta en minäkään suoranaisesti usko plussaani. Toivo on vain kenties niin kova, että "teen" itselleni oireita..?

Ajattelin kuitenkin että joulun yli mennään ja odotellaan menkkojen alkamista aattopäivänä :D

Tiedän kuinka tympeää on mennä apteekkiin, ostamaan testejä ( vaikka se ei olekkaan häpeä)
Mutta asun itsekkin todella pienellä paikkakunnalla ja täällä se on sama vaikka menet neuvolan puolelle vastaanotolle, kuin kirjoittaisit paikalliseen lehteen, että en ole raskaana. :)

Ihmiset juoruilevat keskenään toisten asioista ja tekevät typeriä johtopäätöksiä, jota sitten kertovat muille. Mutta niistä ei saa välittää.

Toivottavasti saisit sen plussan.! :)
 
-mummotautiko?-
Pidetään toisiamme ajantasalla - vaikka sitten se olisi tädin visiitti :)

Mä olen ylpeä itsestäni - en ostanut eilen uutta testiä, joten tämä päivä menee sitten testaamatta :D

Yöllä kun en saannut unta aloin miettiä mitä on tapahtunut ja sitten tuli mieleen että olisiko se ovis myöhässä? (Ainakin vielä ovuloin 6 kk sitten ihan joka kuukausi kun Donna testillä tiirailin).
Donna-testi on roskiksessa jotta lopettaisin hysteroimisen ;D

Oireet noin bauttirallaa 10 päivää sitten viittasi ovikseen - tuttu finni ilmestyi, seksi maistui ( :D) tosi herkästi, rinnat kipeytyi (on siis edelleen kovasti arat), alavatsaa kivisti (kivistää vieläkin) joten olisikohan sitten niin että ne menkat vaan on viivästyneet sen takia - tämä siis tarkoittaa että ne alkaisi about jouluaattona . heh.

Minäkin toivon sinulle, Ellu (ja kaikille muillekkin palstan lukijoille) plussaa.

Nyt jouluruokia valmistamaan :D
 
Ellu
Olen tässä miettinyt että nyt on jotakin erikoista, kun väsyttää ihan jatkuvasti, ei auta vaikka kuinka nukkuisin. Sen lisäksi multa on hävinnyt mielenkiinto kaikkeen. Tämä ei voi johtua liikunnan puutteesta, koska lenkkeilen paljon. Ruoka kyllä maistuu, mutta aluksi se ällöttää.
Yleensä alan laittaa joulua hyvissä ajoin ja nautin siitä, nyt en ole jaksanut tehdä mitään.

Kuukautis kipujakaan en ole tuntenut, vaikka nekin yleensä alkavat viikkoa ennen ja nyt ne pitäisi alkaa perjantaina. Olo ei ole koskaan ollut tällainen. Olenko sairas? :)

Minäkään en ole tehnyt testejä ja olen siitä erittäin yllättynyt. :D Normaalisti kun menkkani ovat myöhässä, saatan tehdä niitä useamman.. :)

Olen myös miettinyt sitä yhtä plussaani, luin siitä paketista, että naisilla on muutamia syitä miksi hcg-pitoisuus voi olla korkeampi. Mitäköhän ne ovat?

Toinen mitä olen miettinyt, että niitäkin naisia on, joilla menkat eivät lopu kokonaan koko raskauden aikana, näyttääkö niillä testit silloin ollenkaan plussaa? En nyt tarkoita sitä, että itse olisin sellainen :) Tuli vain mieleen, kun olo on ollut tämmönen ovis-kivusta asti.. (jos se nyt edes oli ovis-kipuja)

No kuinka -mummotautiko?- sujui jouluruokien laitto? ;)
 
Mea_83
Kyllä se testi plussaa näyttää, vaikka menkat tulis ja on raskaana. En kyllä keksi ihmeemmin syitä sille, miksi testi näyttäisi plussaa, mutta ei olisi raskaana (jos unohdetaan tuulimunaraskaudet jne) ellei niinkin harvinaisia syitä mietitä kuin aivolisäkekasvain, joka tuottaa hcg:ta.
 
-mummotautiko?-
Täällä jatkuu aivan sama tilanne, ainoa muutos on että alavatsaa väntää tasan siihen malliin että nyt ne kadoksissa olevat menkat varmaan alkavat - tavallaan se olisi helpotus...

Jouluruuat kohta tehty ja sitten joulu odottelemaan. Jos vaan olen koneen kimpussa niin pistän päivityksiä tänne mitä kuuluu.

Jos olisi kyse jostain aivokasvaimesta niin kait se erittäisi sitä HCG-hormoonia jatkuvasti? Näin sanoo mun järki :)

Haleja kaikille ja pidetään toisiamme ajantasalla
 
-mummotautiko?-
Testiajan aikana hyvin hailakka haamu - todella laimeasta iltapissasta - mä nyt en kyllä usko siihen haamuun - oli varmaan taas vaan viivanpaikka - mutta menkat ei ole vielä alkanut...

Miten sulla Ellu ja muilla? Nyt mä meen takas vessaan tuijottamaan - saas nähdä häviääkö kun kuivuu....
 
Tiuhti
Ensinnäkin, kiitos tästä ketjusta. On todella ihana lukea tarinoita vääristä negoista, jotka nyt viipottaa pitkin asuntoa :))

Eli siis, täällä nyt pohditaan ollako vaiko eikö olla raskaana.

Nyt on menossa kp48 ja kierto on tähän asti ollut aina 32-35pv. Kp42 tein testin, joka ei näyttänyt yhtään mitään, oli siis ilmeisesti viallinen tai jotenkin onnistuin sössimään sen. Kaksi päivää myöhemmin testistä tuli nega, mutta menkkoja ei kuulu eikä näy vieläkään. Oireita ei juurikaan ole, väsyttää vaan ihan älyttömästä ja muutamana iltana ollut aika vilu. Muutaman kerran on alavatsaan vihlaissut, mutta siinäpä se.

Soittelenko siis neuvolaan vai mitä pitäisi tehdä?
 
-mummotautiko?-
Tiuhti: voisithan sinä soitella sinne ja pyytää että tekevät vaikka verestä sen testin :) Tosin pitää muistaa että ovulaation ajankohta määrää kuukautiset...eli ne voi helposti siirtyä viivästyneen ovulaation vuoksi - tai sitten raskaus näkyy "tosi myöhään".

Minä olen tänään tiirannut sitä eilistä tikkua - ja kyllä siinä vielä on tosi, tosi haalea (punertava) viiva tallella...joskin aloin jo ajattelemaan onko se optinen harha kun siinä on se tarkistusviiva

Nyt pyrin odottamaan huomisaamuun (yksi tikku vielä jäljellä) ennenkun teen uuden testin, minulla on siis menkat 20 pvä myöhässä.
Tänään alavatsa tuntuu samalta kun olisi salilla käynnyt :) Eli lihaskivun tapaista kipua.

Olen jo hyväksynyt etten ole raskaana - mutta olisi se kiva jos menkat alkaisi tai sitten tietty tulisi kunnon plussa - jotta ei tarvitsisi tässä epätietoudessa elää.

Terkkarille en ole vielä harkinnut meneväni - katson eka hyppäsikö menkat vaan yhden kierron yli, mutta kait sinne oisi kohta aika luunsa raahata :D
 
-R-
Heippa!
Ihanaa lukea näitä juttuja kun itsellä on ihan samanlaisia tuntemuksia ja harmaita hiuksia. Ollaan yritetty lasta 04/11 alkaen ja tuloksena on elokuussa tullut keskenmeno. Yleensä kuukautiset suht säännölliset kp 28-32. Nyt kuitenkin jo kp41 eikä minkäänlaista meininkiä menkkojen alkamisesta. Muutaman täysin selvän negan olen tehnyt joten eipä auta kun odotella jos jotain tapahtuis. Toisaalta toivon menkkojen alkavan koska pelkään että jos raskaus olisikin alkanut niin se päättyisi keskenmenoon taas. Luulisi sen muuten jo testissä näkyvän. Kaikenlaisia raskausoireita kyllä on mutta luulen että ne on vaan oman pään tuotoksia kun sitä lasta niin paljon toivoo. Pidetäänhän toisemme ajan tasalla! :)
 
-H-
Täällä uusi kuumeilija, esikoinen 2003. Nyt menossa kp 32/28, tein äsken Predictorilla negan. Siis päivällä, vessassa käymättä pari tuntia. Onkohan silti mitään toivoa?

Menossa vasta eka kierto ilman kuparikierukkaa, kierto ollut tähän asti tosi säännöllinen. Koviakin alavatsakipuja viime viikon puolivälistä, vähän huippailee kun kovasti kuvittelee ja toivoo:)

Onnea kaikille yritykseen!
 

Yhteistyössä