Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
-H-
Sama tilanne, ei tätiä eikä plussaa, kp 34/28. Uutta testiä en tee, koska eilisaamuinen oli myös ihan selkeä nega. Parempi elää hatarassa toivossa. Tänään oksettaa ja etoo kaikki hajut ja ruoan ajattelukin ja maha on yhä ihan piukea pallo. Olen varmaan hyvä kehittelemään itselleni näitä kohtuoireita.

Mummotautiko: Sullahan on kierto hurjasti myöhässä. Ja pari haamuakin tullut - pidä meidät ajan tasalla!

Kaikkea en jaksanut selata - Tiuhti: missä vaiheessa mennään?

Plussaonnea kaikille!
 
-H-
Hui Tiuhti, pitkällä ollaan sielläkin. Tiedätkö mitään noista ovuloimattomista kierroista? Itsellä epäilen lähinnä sitä, kun en muuta uskalla negojen jälkeen toivoa. Millaisia oireita sulla on? Tsemppiä!

Hups, edellisessä viestissä pitäisi lukea "kehittelemään lohtuoreita" eikä "kohtuoireita", hih, misääköhän ajatukset on :)
 
Tiuhti
Ei kuulosta ollenkaan tutulta. Vahvin oire on ehdottomasti väsymys ja sitä on ollu jo jokusen viikon ajan. Pari kertaa on vihlaissut alavatsaan, mutta se kai voi johtua monestakin asiasta? Olen myös huomannut, että itku on ollu aika herkässä. Tuntuu, että sano mies mitä tahansa niin minä alan vollottaa :D
 
-H-
Täälläkin väsyttää, mutta olen muutenkin talviuninen. Eikä mitään uutta täälläkään. Meinaatko Tiuhti testailla vielä jossain välissä? Olisin niin iloinen, jos kaikki täällä olijat plussaisivat!
 
-mummotautiko?-
...vieläkään....

nyt jo kp 49 laskeskelin tässä että jos on välistä jäännyt niin sitten olisi vielä 7 päivää niin oltaisiin normi rytmissä.

Testasin iltapissasta jälleen hienon hienon negan....
 
Tiuhti
Laitoin Kaksplussan keskustelupalstalle tuon saman ekan viestin minkä tännekin. Siellä ei oltu kovin kannustavia. Siellä viesti oli se, että tuskinpa olet raskaana, kyllä testi tietää.
Olen kyllä alkanut kyseenalaistaa testien luotettavuutta tämän palstan ansiosta ja ystäväni, joka sanoi tehneensä esikoista odottaessaan kaksi negaa!

Ai niin, kp52 eikä vieläkään mitään.
 
-H-
Tsemppiä Tiuhti ja mummotautiko, toivossa on hyvä elää!

Millä Tiuhti testasitkaan? Mun käyttämä Predictor ei ole kait kaikkein herkin ja on joskus palstoilla haukuttu, mutten nyt kauheasti jaksa uskoa mihinkään. Tilanne siis tismalleen sama: uutta testiä en uskalla tehdä.

Tosin siskolla näkyi raskaus myöhään, yhden negan jälkeen - josko sitten hcg:n nousu olisi perinnöllistä. Mulla esikoinen testattiin labrassa verestä, joten en tiedä miten olisi kotitestiin putkahtanut.

Muutaman läheisimmän kanssa olen asiasta jo jutellut, kaksi on ollut kannustavaa ja yksi ei. Se yksikin epäily tuntui niin murskaavalta, ettei huvita asiasta jutella eikä kysellä.

Mummotautiko: olen alkanut myös puoliksi odottaa, että yksi kierto jäisi vaan välistä ja menkat tulisi prikulleen kuukauden myöhässä. Kohta olisi ovis menossa. Mutta mitään en testaile.
 
Tiuhti
Taisi olla apteekin oma testi millä sain negan. Elivon testi ei sillon ensin näyttäny yhtään mitään. Vähän alan kallistua sille kannalle, että toivo on menetetty, vaikka pieni kipinä raskaudesta elää yhä. Että seuraavia menkkoja odotellessa, ilmeisesti.. Ennen niitä tai niiden odotettua alkamispäivää en uskalla kyllä testailla, ettei vaan mene taas itkuksi.
Ovulaatiotestiä en muuten ole koskaan tehnyt.
 
*alma*
Hei!
Täällä menkat 3 päivää myöhässä (joo, tosi vähän), mutta 2 vuoden säännöllinen kierto 28-30pv. 1 lapsi, jonka saamisen jälkeen kierto on ensimmäistä kertaa säännöllinen. Vauvaa yritetään ja nyt ensimmäistä kertaa kuukautiset myöhässä. Malttamattomana tein jo yhden testin kp 28/30, joka nega. Yhtä malttamattomana tein toisen testin eilen eli kp 31/30. Ja muuten en siis raskautta olisi epäillytkään vielä, mutta mun vatsani on kuin potkupallo!ja siis muustakin kuin joulusyömingeistä :) menkkamaista kipuilua on ollut jo pari viikkoa ja alavatsan nippailua sekä tukka rasvoittuu! Ekasta lapsestani testasin vasta rv7 aikoihin kun rinnat kipeytyi, sitä ennen ei ollut hajuakaan et oisin raskaana. Nyt tuntuu toisaalta että saan psyykattua itselleni oireita kun toivon kakkosta niin kovin.Päätin testaa vasta viikonloppuna kp 37/30, ellei menkat ala.....
 
mimmukka
kukkuluuruu ihanaiset naiset :)

voi voi miten kiva oli lukasta uusia juttuja, tämä palsta alako ollakkii jo liian hilijanen yhessä vaiheessa :D

mulla ei kyllä tärppää eikä kyllä muutakkaan, mutta jospa työ olisia onnekkaampia :)
hyvvee uutta vuotta muuten..
 
Smuusi
Nyt on pakko saada avautua omasta tilanteestani. Kuukautiseni ovat (mielestäni) myöhässä. Hävettää tunnustaa, että olen vasta viimeisen puolen vuoden ajan seurannut kiertoni pituutta (kun sitä on aina vaan jotenkin tiennyt milloin ne tulevat). Kierron pituus ollut 34-35, nyt kp 36 menossa ja hätäisesti apteekista haettu testi näytti selvästi negatiivista. Olen kuvitellut itselleni oireita (perus vatsakipuja menkkatyyliin ja juilimisen muodossa). Raskaus on mahdollinen, koska ehkäisyä ei ole juurikaan käytetty. Olen melko varma, että ovulaatio tapahtui joulun aikoihin, eli jos ovulaatio on tapahtunut menkkojen pitäisi alkaa noin 2 viikon kuluttua? Mikäli olen käsittänyt oikein, jos menkat myöhästyvät se johtuu siitä ettei ovulaatio ole tullut ajallaan?

Raastavaksi tämän tilanteen tekee se, että maanantaina olisi varattuna aika lääkärille twinrix rokotteen vahvistusta varten ja keskiviikkona on lähtö kaukoitään pariksi viikoksi. Eikä vuoden takainen alkuraskauden keskenmeno helpota tilannettani ollenkaan.

Onko syytä luottaa tuohon negatiiviseen tulokseen, joka on tehty heti kuukautisten poisjäännin jälkeen?
 
-H-
Tiuhti: Osanottoni. Todella kurjaa.

Mulla alkoi vuoto kp 36/28 eli aatonaattona. Olen ollut niin maassa etten ole jaksanut kirjoitella. En tiedä, oliko km vai vain myöhästynyt ovis tms. Loppuvaiheessa en testaillutkaan. Vuoto oli poikkeuksellisen kivuliasta, muuta erityistä en huomannut. Lähinnä epäilen raskautta sen pahoinvoinnin ja hajuherkkyyden vuoksi, jollaista olen kokenut vain esikoista odottaessa just noilla viikoilla. Täytyy jaksaa vain uuteen vuoteen ja uuteen yritykseen. Onnea ja voimia sinullekin!

Smuusi: En vielä tuossa vaiheessa luottaisi, riippuu testin herkkyydestä ja hcg:n yksilöllisestä noususta. Toisaalta tuossa vaiheessa ei kai oikein voi puhua menkkojen myöhästymisestäkään. Jännää, onnea matkaan ja matkalle!
 
-S
Heippa! Olen nyt tän viikkoa tavaillut tätä ketjua ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kaksi viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen kolmisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Kuukautiset on nyt viikon myöhässä (normaali kierto prikulleen 28 päivää) ja tänään aamulla tein testin, joka näytti haamuplussaa. Mulla on ollut menkkamaista kipua mahassa tän viikon ja tänään kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. Pahoinvointia ei ole ollut. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä. Mietityttää hurjasti ja kovasti tekis mieli tehdä uusi testi nyt heti. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi odottaa pidempään (esim. viikko). Olisko kellään mitään ideaa, jolla joko palauttaa minut maan pinnalle tai jotain järkevää miten tilanteeseen saisi selvyyden? Kiitoksia jo etukäteen! :)
 
uusi testi
Heippa! Olen nyt tän viikkoa tavaillut tätä ketjua ja nyt tekee mieli kertoa omasta tilanteestani. Olen 23 vuotias naikkonen ja päätimme kihlattuni kanssa kokeilla vauvaonnea ennen kuin lähdin reissuun. No. Tilanne on aika mutkikas. Lähdin siis vajaa kaksi viikkoa sitten kotoa eli viimeisestä yhdynnästä on suunnilleen kolmisen viikkoa. Ehkäisyä ei käytetty, koska tietoisesti lopetin laastereiden käytön. Kuukautiset on nyt viikon myöhässä (normaali kierto prikulleen 28 päivää) ja tänään aamulla tein testin, joka näytti haamuplussaa. Mulla on ollut menkkamaista kipua mahassa tän viikon ja tänään kipu on muuttunut vihlovaksi, tykyttäväkai ja toispuoleiseksi. Pahoinvointia ei ole ollut. Mielestäni ravaan pissalla myös tiheämmin kuin ennen, mutta kuitenkin pelottaa, että oireet ovat vain korvieni välissä. Mietityttää hurjasti ja kovasti tekis mieli tehdä uusi testi nyt heti. Järki kuitenkin sanoo, että pitäisi odottaa pidempään (esim. viikko). Olisko kellään mitään ideaa, jolla joko palauttaa minut maan pinnalle tai jotain järkevää miten tilanteeseen saisi selvyyden? Kiitoksia jo etukäteen! :)

Ne menkkamaiset kivut kestää aika pitkään. Mulla taisi kestää ekat pari kk on / off. On todella epämiellyttävää mutta johtuu kai kohdun kasvamisesta. Tee parin päivän päästä uusi testi.
 
Viimeksi muokattu:
S-
Ne menkkamaiset kivut kestää aika pitkään. Mulla taisi kestää ekat pari kk on / off. On todella epämiellyttävää mutta johtuu kai kohdun kasvamisesta. Tee parin päivän päästä uusi testi.

Kiitos nopeasta vastauksesta! :) kuten sanoin, toisaalta tekis mieli tehdä uusi testi jo nyt, mutta toistaalta pelottaa tehdä se. En haluis pettyä, jos sieltä jostain syystä tulis se negatiivinen. Voiko nää oireet sit olla vaan mun korvien välissä? :/
 
Viimeksi muokattu:
uusi testi
Kiitos nopeasta vastauksesta! :) kuten sanoin, toisaalta tekis mieli tehdä uusi testi jo nyt, mutta toistaalta pelottaa tehdä se. En haluis pettyä, jos sieltä jostain syystä tulis se negatiivinen. Voiko nää oireet sit olla vaan mun korvien välissä? :/

Mulla oireet aikoi oikeestaan heti (pahoinvointia. väsymystä yms) ja sitten rv9 jälkeen tuli päälle oikein kunnolle. Siihen asti ne olisi melkein voinut kuvitella
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä