Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
smirre-
hei! olen seurannut näitä ketjuja jo vuoden ajan, pari kertaa mulla on jäänyt menkat tulematta kokonaan,aina kuvittelin jos jotain oireita, nyt kiertopäinä 47/28, mutta ei mitään oireita...eilen huviksi testasin illalla ennen nukkumaan menoa, kahdella testillä, molempiin haalea haamu, tänään testasin sitten heti aamusta, selkeä plussa. en oikein tiedä uskoisko vaiko ei, ja jos vaikka näin olisi niin olisiko tämä vaarallista että näkyisi vasta näin myöhään? ja voiko tulla vääriä plussia? en ole koskaan saanut minkäänlaista viivaa testiin, en edes viivan paikkaan ja nyt sitte tuli heti selvästi toinenki viiva, vähän vaaleampi toki kuin se toinen, mutta ihan punainen viiva, näkyy jo kauas :D vuoden päivät yritetty muksua, menin lääkäriin epämääräisistä menkoista ja löytyikin sitten solumuutoksia papassa, ajattelin että mulla ei ole edes mahdollisuutta tulla raskaaksi ja lopetettiin yrittäminen. nyt oon ihan pihalla, hetkeäkään en ole kyllä ajatellut että raskaana olisin...
 
pepita
Mielenkiinnolla luin tätä ketjua läpi. Me ollaan vasta muutaman kuukauden ajan yritetty lasta, joskin sillä mentaliteetillä, että tulee jos tulee eli ei olla seurailtu pahemmin oviksia vaan rakasteltu silloin kun siltä tuntuu. Joulukuun alussa mulla alkoi outo kihelmöinti alavatsassa ja välillä vihloi oudosti. Menin lääkärille ja sieltä sain läheteen gynelle, joka teki ultran ja totes, että ei ole mitään tulehduksia ja muutenkin kaikki ok ja raskasutesti oli negatiivinen. Menkat tulikin sitten joulukuun lopussa ajallaan. Nyt tammikuun menkat 3 päivää myöhässä ja vajaa viikon ajan on taas ollut tota kihelmöintiä alavatsassa. Muutaman päivän ajan on myös saanut juosta vessassa pissaamassa noin vartin välein, päätä särkee koko ajan, voisin nukkua vuorokauden ympäri, etoo ja närästää ihan tajuttomasti ja alaselkääkin on vihlonnut. Ja mikä oudointa oon itkenyt parin ed. viikon aikana ilman syytä kaksi kertaa...ja mä en ikinä itke. No tein sit tänään iltapäivällä clearbluen testin ja negaa näytti.Ehkä tää on sit vaan mun mielikuvitusta...
 
stuck_n
Moikkis.
täällä näyttää olevan sellaista sakkia joka tietää... eli mulla tosiaan 23-vuotiseen ikääni menessä tuloksena 4-vuotias poika, ja kuukautiset täydellisessä balanssissa..kierto on sen 30pv.. ja nyt 2 pv menkat myöhässä ja testit negaa ihan ne herkimmätkin..esikoisessa ei ollut juuri mitään oireita,(paitsi ne menkat jäi pois) !! menkka kivun kaltaisia kipuja on mutta..olisko ne vaan myöhässä vai olisko toinen vekara tulossa..!?!?
 
Meppi
Heipat!

Tuli luettua noita aikasempia viestejä ihan urakalla ja sekotettua omaa päätä vähän lisää. 9 päivää myöhässä, rinnat niin kipeät ettei tekis mieli riisua edes rintsikoita illalla ja vatsa turvoksissa. Testit näyttää negaa..
Kattelin laskureista et ovu ois ollu 8. päivä.. Eikös alussa mene se n. viikko et alkio kiinnittyy? Alkaako raskaushormonia kehittyä hedelmöittymisestä vaiko tuosta kiinnittymisestä?

Elikkäs, onko tässä nyt vielä mahdollisuuksia odottaa sitä positiivista vai heittääkö mun kroppa ihan omiaan? :/
 
hope
Kiva lukea teidän kertomia tarinoita. Tässä minun tarinani. Lopetin pillerit elokuun lopussa (-11) eli tässä on nyt on oltu ilman noin 5 kuukautta. Heti ei pystytty toden teolla yrittämään vauvaa koska mulla oli vahvat lääkkeet mutta joulukuusta asti ollaan yritetty. Jo ennen pillereiden aloittamista joskus aikoinaan ( olen nyt kolmekymmentä ) menkkani oli epäsäännölliset. Nyt pillereiden lopettamisen jälkeen 2 ekat menkat olis säännölliset mutta sitten ei ole ollutkaan nytkin jo 46/30. Eilen tein testin ja se oli negatiivinen (clearblue). On ollut vatsassa menkkamaisia kipuja mutta menkat vaan ei ole alkanut. Jotenkin sitä toivoo olevansa raskaana mutta epäilen suuresti. Ja kai tämä ikäkin jonkun verran vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.
 
N23
Moikka! Lueskelin eilen tämän ketjun tarinoita ja mietiskelin omaa oloani.. Eilen katsoin kalenteriin ja totesin menkkojen olevan myöhässä viikon verran. Tänään kävin ostamassa muutaman raskaustestin joista ensimmäisen tein heti kotiin päästyäni. Testi näytti plussaa! =) Lopetin ehkäisylaastareiden käytön marraskuussa. Mitä tulee omaan olooni ja tuntemuksiini.. silloin kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, oli muutamaa päivää ennen perinteistä nivusten kolotusta ja pientä nipistelyä vatsanpohjassa. Nyt viimeisen viikon ajan olen palellut päivisin ja hikoillut öisin. Muutaman viikon aikana on satunnaisesti ollut päiviä, jolloin mieleni on tehnyt hirveästi syödä. Olen siis syönyt vatsani mielestäni täyteen, mutta noin 30 minuutin päästä mieleni on tehnyt kuitenkin lisää ruokaa - lähinnä herkkuja. Viimeisten menkkojen jälkeen ainut vuoto on ollut ovulaatio, sen jälkeen pöksyt ovat pysyneet kuivina ja puhtaina. Tein vielä äskön toisen raskaustestin varmistuakseni näistä kahdesta viivasta - ja sieltähän ne tuli =) Nyt siis odotellaan tulevaa lokakuuta positiivisin mielin! =) Toivon, että kaikki menee loppuun saakka hyvin! Nyt on rv 5+2. Ja ennen kaikkea tsemppiä ja onnea kaikille muillekin! =)
 
jennu
Kylläpä on harvinaisen stressaava tilanne..Olin tammikuussa menkkojeni loppupuolelle suojaamattomassa yhdynnässä(kaksi päivää sen jälkeen menkat loppuivat.Menkkojeni kalenterin mukaan olisi pitänyt alkaa jo viime perjantaina,joten jo viikon kohtapuoliin myöhässä...Menkkani ovat olleet erittäin säännölliset tähän asti normikierto 25 päivää..mahaa nipistelee samallalailla että menkat alkaisivat,mutta ei niitä vain näy.Ihmeellistä pahoinvointia on alkanut esiintyä(tänään myös ensimmäistä kertaa oksensin syötyäni),vessassa saa ravata todella usein ja syödä saa ihan mielinmäärin..Prisman ja rfsu testit on kokeiltu ja molemmat negaa.Mikä vaivaa?
 
tytttö
Tässäpä tätä ketjua vaan lueskelin ja oma tilanne mietityttää.. Yleensä menkat kun tulee suht ajallaan, kierron pituus 26-29 päivää.. Nyt kuitenkin meneillään jo kp 36, kaks negaa jo testattu, mut ei niitä menkkojakaan kuulu. Noo, eipä tässä kai auta kun odotella ja katsoa miten tilanne etenee. Reilun viikon päästä on gyne ni jos ei menkkoi kuulu ni täytyy sit kysellä missä vika. Yks raskaustesti on viel tekemättä, mut täytyy nyt malttaa ees pari päivää ennen ku sen teet. Negat testattu kp 32 ja 34.
 
hope
Postitiivinen testi näkyi minulla vasta viikolla 4!



Alkuperäinen kirjoittaja tytttö;11140644:
Tässäpä tätä ketjua vaan lueskelin ja oma tilanne mietityttää.. Yleensä menkat kun tulee suht ajallaan, kierron pituus 26-29 päivää.. Nyt kuitenkin meneillään jo kp 36, kaks negaa jo testattu, mut ei niitä menkkojakaan kuulu. Noo, eipä tässä kai auta kun odotella ja katsoa miten tilanne etenee. Reilun viikon päästä on gyne ni jos ei menkkoi kuulu ni täytyy sit kysellä missä vika. Yks raskaustesti on viel tekemättä, mut täytyy nyt malttaa ees pari päivää ennen ku sen teet. Negat testattu kp 32 ja 34.
 
kisse
Moi! Mulla on kanssa inhottava tilanne. Mun menkat on ollut jo yli vuoden todella epäsäännölliset, jotain 29-45 päivää. Nyt on ollut viikon menkkamaista kipua vatsan seudulla, välillä pientä ja välillä todella kovaa. Olen jo useammin ajattellut, että nyt ne alkaa. Lämmöt on myös koholla 36,8-37,4. Tissit on kipeät, varsinkin nännit. Muita oireita ei olekaan. Mutta... kierto on tänään 49/29-45. Eli menkat on ehkä! 4 päivää myöhässä. Negan testasin eilen, mutta päivällä parin tunnin pidättämisen jälkeen. Ei ole mukavaa tämä odottelu. Onko täällä vielä kohtalontovereita? :)
 
Irmaliisa
Tein tänään negatiivisen testin Clearbluella ja olen ymmärtänyt että olisi tosi luotettava. Mutta olo on mitä ihmeellisin. Hikikohtauksia, pahoinvointia, menkkakipuja, väsymystä ja jossain vaiheessa pientä metallin makua.... Ihan ihmeellisiä. Kuukautiset viimeksi 12.2 ja uskoisin että ovuloin 1.3. (ainakin oireita oli) Kierto ei normaali. Kuukautisen tapaiset oli tuossa viikkositten. Aluksi kirkasta punaista vuotoa, joka vaihtui seuraavana päivänä ihan ruskeaan jota jatkui paripäivää. Ei kipuja melkein ollenkaan ja normaalisti kovat kivut ja runsaat kuukautiset. Noiden "kuukautisten" jälkeen alkoi nuo ihme olot. Aloin jo epäillä kiinnitysvuodoksi, sopisi hyvin ovulaatiohetkeen. Mutta nyt näytti testi negaa. Täytyy varmaan tehdä parinpäivän kuluttua uusi testi. Alkoi vain harmittaa niin paljon :(
 
BA
Moi! Mulla on kanssa inhottava tilanne. Mun menkat on ollut jo yli vuoden todella epäsäännölliset, jotain 29-45 päivää. Nyt on ollut viikon menkkamaista kipua vatsan seudulla, välillä pientä ja välillä todella kovaa. Olen jo useammin ajattellut, että nyt ne alkaa. Lämmöt on myös koholla 36,8-37,4. Tissit on kipeät, varsinkin nännit. Muita oireita ei olekaan. Mutta... kierto on tänään 49/29-45. Eli menkat on ehkä! 4 päivää myöhässä. Negan testasin eilen, mutta päivällä parin tunnin pidättämisen jälkeen. Ei ole mukavaa tämä odottelu. Onko täällä vielä kohtalontovereita? :)
On täällä kohtalotovereita!! Mulla kierto n.35pvää. Tällä hetkellä menkat pari päivää myöhässä, eilen tein testin joka oli negatiivinen (päiväpissasta ja aika vasta ennen testausta olin juuri käynyt vessassa). Lämpöilyä, tuntemuksia rinnoissa ja alavatsakipuilua ollut muutamia päiviä. Saattaa olla menkat alkamassa, mutta ovulaation aikoihin peittoa heiluteltiin ja mielessä pyörii raskauden mahdollisuus. :)
Aamulla teen kyllä uuden testin..
 
Viimeksi muokattu:
mm
Hmm.. nyt ihmetyttää. Pari päivää sitten minulla koski alavatsaan todella kovasti. Seuraavana päivänä alkoi menkat ja vuoto oli runsasta, siis todella runsasta ja ihan kirkkaan punaista. Mukana tuli järkyttävä määrä hyytymiä ja kaikkea muuta yhtä mukavaa. Ja tätä on nyt jatkunut pari päivää. Menkkojen piti alkaa vasta viikon päästä. Mikähän tämäkin nyt on, onko kellään tietoa tai kokemusta?
 
wawa
Olen lukenut tätä ketjua läpi, ja alkanut elätellä haaveita turhia tai ei. Menkat on reilusti kaksi viikkoa myöhässä, olen tehnyt kaksi testiä, ensimmäinen ei kertonut mitään ja toinen oli negatiivinen.Oireita on myös minulla rinnat turvoksissa, ajoittain outo tunne mahassa ja sekin turvoksissa, olen juossut vessassa tuplasti enemmän kuin ennen, ainakin, myös itku on koko ajan herkässä ja alaselkää vihloo,ja PMS oireita ei ole juuri koskaan, ainakaan mitään tähän verrattavaa. En ymmärrä jos testi on negatiivinen ja kuukautiset ei ole ennen myöhästellyt, ainakaan näin pitkää aikaa. Mitä tässä pitäisi tehdä? Epätietoisuus on todella ahdistavaa. Ja tavallaan toivon, että mahassa olisi elämää, mutta testien jälkeen haaveet karisivat nopeasti, mutta tämä ketju antoi toivoa. Pitäisikö vain odottaa vielä, ja tehdä uusi testi jos menkat eivät ala?
 
ada
moikka

minun tilanteeni nyt tälläinen -> raskautta yritetty nyt vajaa vuosi, kierrot vaihdelleet 28-33 välillä nyt menkat myöhässä n. reilu viikon. olen testannut monta raskaustestiä ja kaikki näyttäneet negaa:/ oireina mulla heikotus kohtaukset, vatsan turpoaminen oikein toden teolla, lämpöä, runsasta valkovuotoa (varsinkin aamuisin), kamala väsymys ja pään jatkuva särkeminen. tekee mieli tiettyä karkkia kun syön haukun kaksi menee ohi ja tulee tilalle pieni yökötys. siskoni sai plussan vasta oltuaan 3 kk raskaana, nyt tietenki mietin ja toivon että minun tilanteeni sama ja tätä palstaa lukiesssa sain tukea tälle niin varmalle tunteelle, että olen raskaana ja paskat testeistä. :D haluisin mennä terkkariin verikokeeseen mutta nyt perjantai enkä malttaisi odottaa maanantaita.. mutta tämä tunne niin HAJOTTAVA kun et tiedä mitä uskoa, sisäinen tunne sanoo kyllä ja testit ei..?!? mitä mieltä te kanssa ystäväni olette? mitä tekisitte?

kiitos ihanasta palstasta:)
 
jennyliini
Kirjoittelin tuossa pari viestiä ylempänä, että kp:t vaan kuluu mut testeissä negaa ja roskishaamuja. Tänään sit on kp 50/30 ja testasin juuri vahvan plussan clearbluen testillä! Oireina edelleen ollut aaltomaista pientä pahoinvointia aamuisin ja nippailua mahassa, rinnatkin on vähän kipeet, eipä muuta. Toivon että pieni pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin. Myöhään siis todellakin voi plussata ja joskus ne roskishaamut enteilee hyvääkin :)




Onneks olkoon....mulla kuukautiset 10 päivää jo myöhässä ja 2 testii näytti negaa eri päivinä tehdyt ja sit tänää kävin päivystyksessä koska luulin että mulla on joku tulehdus alapäässä koska kuukautisia ei näy eikä kuulu ei minkäänlaista mutta raskaus oireilua kylläkin on ollut pahaa oloa ja lisääntynyttä haju kykyä ja rinnat todella herkät ja nännit tummuneet....mutta lääkäri olikin todella tyly tarkastettuaan kun mitään tulehdusta ei ollut kerroin näistä muista ongelmista vastaus oli et sinä voi olla raskaana jos testit on näyttäneet negaa koska jos odottaa ne on positiivisia jo 2 päivän jälkeen kuukautisten myöhästymisestä ja ei oireilu voi alkaa raskauden alku vaiheessa.....tuli todella paha mieli käynnin jälkeen ei edes voinut mitenkään tutkia asiaa vaa ohitti sen kokonaan vaikka kerroin parhaan ystäväni raskaudesta että hän sai tietää vasta 8 viikolla testi näytti plussaa mutta sitä ennen ei vaikka kävi neuvolassa tekee testit moneen otteeseen.....pitää kai ottaa omaan terveysasemaan maanantaina yhteyttäja yrittää sit tingata noita verikokeita
 
Viimeksi muokattu:
Ii
Menkat tosiaan myöhässä neljä päivää. Pillereitten lopettamisesta 8 kk. Jos hormonitoiminta on sekasin ja kierto sekasin, niin onko normaalia että tulee valkovuotoa? Koko ajan on tunne, että kohta alkaa menkat... Tähän asti kierto säännöllisesti 26 ja 27 päivää. Pari negatiivista testiä tehty, mutta ei mitään tietoa menkoistakaan. Mitä tekisin? Kiitollinen avusta.
 
Ac
Löysin hakemalla tämän kivan ketjun.

Itsellä ollut pillereiden lopettamisen jälkeen (7kk) säännöllinen kierto 28-30pv ja joka kerta on tiennyt että ne alkaa kun edellisenä päivänä on tullut niin selkeät kivut.

Nyt on menneillään pv39 eikä mitään tapahdu. Ei mitään tuntemuksia siihen suuntaan että alkaisi menkat. Kolme testiä tehty, kaksi halpis ja yksi ClearBlue ja kaikki negoja. Rasittavaa. Alkais vaan ne menkat, jotta pääsis tästä epävarmuudesta eroon ja voisi yrittää uudelleen. Jotenkin tuntuu että ei usko että raskaus olisi mahdollinen kun "luotettava"kin testi negan näytti.

Vaikkakin teidän jutut pientä toivon kipinää antaakin. Pelottaa vaan niin valtavasti innostua kun sitä ruukkaa pettyä niin pahasti :(

Maha on yksi iso turvonnut pallo, jota harvemmin tapahtuu, mutta sillekait keksii tuhat ja yksi muuta selitystä. Kait se on vaan odoteltava alkaako ne kenties yhden kerran väliinjättäneenä vai alkaako loppuvuodesta olla tukalat oltavat.
 
^^
Täällä todellakin toivottais vauvaa!! Eka oli menkat viikon myöhässä..Eilen muka alko ruskealla vuodolla, eikä sitä tullu paljoa. Päivän mittaa alko mukana olemaan ihan punasta. Illalla ei sitten tullu ollenkaa mitääään! Ihmettelin et mitä tää nyt on ku ei koskaan ennen oo ollu tämmöstä.. Nyt sitten näyttäis että olis ihan normaalit menkat..
Kaverilla tuli menkat ihan normaalisti ja oli kuitenki raskaana.
Mulla ollu vähän huonoa oloa ja kylmä on koko ajan. Ja sitten on ollu vähä ala maha kipiä ja välillä käy semmonen viiltävä kipu.. Ois niiin kiva tietää mitä tää on!! Testiä en oo vielä uskaltanu tehä, ku niin monesti joutunu pettymään..
 
Ac
Ei tosiaan oltu raskaana. Mahakipujen takia piti käydä verikokeissa sekä virtsakokeessa, ei ollut mitään poikkeavaa, ei myöskään raskautta. Stressiä epäilivät syyksi. Lääkekuurin siihen sain. Ja alkoihan ne kuukautisetkin sitten tänään.. Huoh. Vähän on sellainen harmistunut olo. Ja todella tuntuu epätoivoiselta.

Nyt sitten mietityttää kun kierto ehti päivälle 41 että alkoi menkat niin jatkuuko ne tästä ensimmäisestä vuotopäivästä laskettuna sen 28-30pv mikä minulla yleensä on se normaali kierto? Vai miten se menee? että osaa taas vähän ajatella milloin seuraavan kerran osaa odottaa ne alkavaksi :(
 
MeeJoo
Nyt sitten mietityttää kun kierto ehti päivälle 41 että alkoi menkat niin jatkuuko ne tästä ensimmäisestä vuotopäivästä laskettuna sen 28-30pv mikä minulla yleensä on se normaali kierto? Vai miten se menee? että osaa taas vähän ajatella milloin seuraavan kerran osaa odottaa ne alkavaksi :(
Eka vuotopäivä on aina kiertopäivä 1. Riippumatta siitä, kuinka pitkään meni ennen kuin menkat alkoivat. Noin pitkässä kierrossa kuin 41 päivää voi olla jäänyt ovulaatio kokonaan väliin, tai sitten se on ollut vasta about kiertopäivänä 27. Ovulaation myöhästely voi johtua stressistä, kroppa jää hätätilassa panttaamaan ovulaatiota ja antaa sen tapahtua vasta kun tilanne on rauhoittunut. Itse tulin aikanaan raskaaksi kiertopäivänä 31 tapahtuneesta ovulaatiosta, kun vaarini oli kuollut juuri muutama viikko aikaisemmin ja oli siitä pari viikkoa kovin järkyttynyt.
 
Viimeksi muokattu:
naanis
Ihanaa, että löysin tämän ketjun ja oli kiva lukea ihmisten tarinoita.
Lopetin pillerit n. 6kk sitten ja sen jälkeen menkat tullut ihan ajallaan, niinkuin ennenkin.
Nyt pari viikkoa myöhässä, mutta on tuntunut nipistelevää tunnetta vatsassa ja tuntuu myös oka päivä samalta kun menkat olisivat juuri alkamaisillaan ja käyn vessassa välillä katsomassa tilannetta, että alkaako menkat vai voisiko raskaus olla mahdollinen.
No on tullut tehtyä kolme testiä tässä parin viikon sisällä; apteekin oma, clear blue ja joku netistä tilattu tikku testi ja kaikki negaa? :/ Aamulla uusi yritys vielä... ehkä tää on jotai muuta? stressiä?
 

Yhteistyössä