Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
Sarahh
Jepajee... Luin myös koko ketjun :LOL: Menkat myöhässä tosin vasta 32/30, mutta negoja tullut viimeksi 31/30 clearblue. Tosi "varma" olo että en oo raskaana, jotenkin noi negatestit vienyt toivon.. Lisäksi alavatsassa jomotusta ja vihlontaa.. Oletan että menkat alkaisi.. Pieni toivo elää.. Kiitos myös tälle ketjulle siitä :ROFLMAO: Mutta mietin kanssa onko sitten joku muu pielessä kun jo yli viikon ollut huono olo.. Vähän aaltomaisesti kylläkin :( Oon myös heräillyt öisin viikon verran kesken unien ihan pirteenä ja uniahan on riittänyt.. Myös painajaisia paljon ja herään siihen että itken :unsure: kolmatta yritetään ja oisko tää nyt sitten yk5.. Edellisestä raskaudesta jo 6vuotta.. Jos viikonloppuun mennessä ei mitään uutta niin testailen taas o_O tsempit muille kuumeilijoille ;)
 
Ollako
Samaa täällä mietitään. Yksi nega tehty viime vkonloppuna mut oireet ja tuntemus puoltaa raskautta ( 3 lasta). Ei mitään tietoa kierrosta kun juuri otettu kierukka pois... Mut edellisistä menkoista nyt 37 pvä. Viikonloppuna ajattelin taas tehdä testin...
 
Nonnika
Heippa!

Tämä on todella mielenkiintoinen ja minulle ajankohtainen ketju.

Oma tilanteeni: viimeksi kuukautiset alkoivat 2.lokakuuta. Lokakuun 21.päivä ilmaantui hyvin niukka ruskea vuoto, joka loppui 22.päivä. Tämä omituinen niukka ruskea vuoto kesti siis kaksi päivää.

Kuukautiskierto on menossa nyt kp 40 / 33-35. Olen tehnyt jo kolme testiä, jotka kaikki ovat olleet täysin negatiivisia. Viimeisimmän testin tein tuolloin kp 35 kohdalla.

Tuntuu ettei mitään kuukautisoireita tunnu, joita minulla normaalisti on. En tunne juuri muuta kun palelua, väsymystä ja pissattaa kauheasti. Ei vaan kuukautisia kuulu, vaikka jollain tavalla uskon että ne vielä alkavat niin silti mahdollinen raskaus mietityttää kokoajan.

Tekisi mieli vaan ostaa testejä ja testailla, että saisi sen vastauksen tai sitten ne kuukautiset niin voisi jatkaa elämää ilman miettimistä.

Mitä mieltä porukka tästä? lupaan tulla kertomaan miten käy, kun saan joko plussan tai kuukautiset.
 
Angelique
Heippa!

Tämä on todella mielenkiintoinen ja minulle ajankohtainen ketju.

Oma tilanteeni: viimeksi kuukautiset alkoivat 2.lokakuuta. Lokakuun 21.päivä ilmaantui hyvin niukka ruskea vuoto, joka loppui 22.päivä. Tämä omituinen niukka ruskea vuoto kesti siis kaksi päivää.

Kuukautiskierto on menossa nyt kp 40 / 33-35. Olen tehnyt jo kolme testiä, jotka kaikki ovat olleet täysin negatiivisia. Viimeisimmän testin tein tuolloin kp 35 kohdalla.

Tuntuu ettei mitään kuukautisoireita tunnu, joita minulla normaalisti on. En tunne juuri muuta kun palelua, väsymystä ja pissattaa kauheasti. Ei vaan kuukautisia kuulu, vaikka jollain tavalla uskon että ne vielä alkavat niin silti mahdollinen raskaus mietityttää kokoajan.

Tekisi mieli vaan ostaa testejä ja testailla, että saisi sen vastauksen tai sitten ne kuukautiset niin voisi jatkaa elämää ilman miettimistä.

Mitä mieltä porukka tästä? lupaan tulla kertomaan miten käy, kun saan joko plussan tai kuukautiset.
 
Viimeksi muokattu:
Angelique
Miten kävi, Nonnika?

Itsellä oli melkein sama tilanne. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä kolmeen vuoteen mutta minkäänlaisia tärppejä ei ole tullut. Ei nyt varsinaista aktiivista yritystäkään ole ollut. Oviksia olen silloin tällöin tikutellut loppuvuodesta lähinnä saadakseni tietää onko niitä. Alkuun oli innostus suuri kun sellaisen sai kiinni ja ihan selkeänä oli kaksi viivaa tikussa, mutta kun emme olleet sopivaan aikaan samassa osoitteessa, ei kiinni saaduista ole ollut iloa. Innostus hiipui kun elämässä oli muutenkin haasteita.

Tässä kuitenkin erään eroottisen kohtauksen jälkeen tajusin, että oli osuttu laskennallisesti sopivaan saumaan, kp 12/24-30. Heti seuraavana aamuna ovistikku kehiin ja sain kaksi viivaa, tosin se merkityksellinen ei ollut kovin voimakas. Joko ovis oli ollut tai oli tuloillaan. Jostain kumman syystä olin aivan varma, että nyt tärppäsi. Tein rt:n kp 17 ja taisin dipata tikkua liian kauan sillä sain kaksi vivaa, joista testiviiva oli lähinnä tuhraantunut. Virtsa tod.näk. huuhteli kohtaa sen verran, että punainen väriaine levisi. Kun ei kuitenkaan ollut selkeä nega niin innostus alkoi nostaa päätään. Eikä se siihen jäänyt, alkoi vessassa juokseminen ja nännit olivat niin herkkinä, että no, tiedätte kyllä! Kp 23 uusi testi ja kirkkaan puhdas nega. Ei niin minkäänlaista haamua. Jatkoin itseni kuulostelua ja löysin tieni tänne. Antoi toivoa lukea myöhäisistä positiivisista tuloksista. Ja yhä olin vahvasti sitä mieltä, että olin takuulla raskaana.

Tuli kp 28 ja taas uusi testi, joka oli nega ja tuli kp 30, 31, 32, 33 jne. Menkat myöhässä välillä viikon - melkein kaksi viikkoa. Oireet jatkuivat samankaltaisina eikä menkkoja näkynyt eikä kuulunut. Tosin, jossain vaiheessa huomasin valkovuodon lisääntyneen. Tätä ihmettelin, sillä oletin, ettei sen pitäisi lisääntyä (viitata ovikseen) mutta "onneksi" jollakin tämä liittyy raskausoireisiin. Välillä tuntui menkkaoireita muttei siltikään mitään. Aamuisin, päivisin, iltaisin tuijottelin kalenteria ja laskin päiviä vaikka taisin jo osata kalenterin ulkoa, mutta jotenkin se vain helpotti päivä päivältä laskea kuinka myöhässä menkat olivat. Tuli jonkinmoinen rauha oletetun raskauden suhteen ja päätin olla ostamatta testejä kunnes tuli merkkipäivä kp 40 ja herättyä eivät nännit olleet lainkaan herkät. Kp 41 menkat alkoivat. :( Joko en ollut ovuloinut lainkaan tai se tapahtui pitkittyneessä kierrossa hyvin myöhään. Ikinä ei kierto ole kestänyt 40 pvää. Nuo kp 24 ylimenneet päivät negojen jälkeen menivät kai "toivoa on niin kauan kuin menkat ovat poissa" -asenteella ja pienoisella :D itsepetoksella. Sen verran vakuuttunut olin raskaudesta.

Ikää on jo sen verran, että taisi jäädä viimeiseksi kerrakseni "olla raskaana". Lapsi minulla jo on, joten syliini ei jää tämän vuoksi tyhjää tunnetta. Silti tunnen jonkinlaista alakuloa.

Kiitos kaikille, jotka olette tänne vuosien varrella kirjoittaneet!
 
Mitätämäon
Moi. Ovulaatio oli noin kuukausi sitten, jonka jälkeen ei kuukautisia näkynyt. Tein testin viikon sen jälkeen kun niiden olisi pitänyt alkaa, testi oli negatiivinen. Yritin unohtaa asian kokonaan. Rinnat ovat olleet viikon ovulaation jälkeen tähän päivään saakka kipeät ja turvonneet, sekä on ollut pientä kuvotusta. Noin viikko sitten alkoi menkkamaiset kivut, jotka tulevat aaltoina. Tuntuu, että ne vain kovenevat päivä päivältä. Onko jollain samanlaisia kokemuksia?
 
Jemppu
Hei, täällä kp 31/28 ,tissit kipeet ja alavatsaa vihlonu pari päivää. Tein tänä aamuna negan, silti tunne et olisin raskaana, menkat eivät ole muutenkaan myöhässä koskaan. Menkkamaista jomotusta ei myöskään vatsalla ole vaan välillä vihlasee. Näin viime yönä unta kahdesta viivasta ja voi että petyin aamulla kun oli nega. Toivon et jos menkat alkais ni alkais sit pian et pääsis seuraavan kerran yrittää, eikä ettei olis mikää mega pitkä kierto. Oletettuna ovis päivä ja muutaman päivänä sen jälkeen ollaan oltu yhdynnässä joten mahdollisuuksia on. Itsellä neljä lasta ja tämä iltatähden tavoittelu on noussut mun mieliin ihan joka hetkiseksi. Yritän olla stressaamatta mutta odotan kovasti et tärppäis. Aiemmista kolmesta lapsesta olen tehty plussa testit heti menkkojen oletuspäivänä,ainoastaan esikoisesta meni melki 5päivää kun sain plussan,sillon luulen et ovulaatio ollu vaan myöhemmin.
 
Sippuri
Mulla tälläinen tilanne: Kuparikierukka poistettiin 3.4., sitä edelliset kuukautiset olivat loppuneet 28.3. Harrastettu seksiä sen kummempia tarkkailematta ovulaatiota. Menkkojen piti alkaa perjantaina, ei näy vielä. Kierukan aikana oli säännölliset. Viime viikon tiistaista saakka rinnat olleet tosi kipeät, runsasta valkovuotoa. Alavatsassa ollut hassuja tuntemuksia, mutta ei mitään menkkakipujen tyylisiä. Tein la-su- ja tänään aamulla raskaustestit; pari raskauskeijun herkkä-liuskoja ja yksi peruspuikko (kärsimätön :LOL:), kaikki selvä nega. Voikohan johtua vain kierukan poistosta? (hormonejahan tuossa ei ole, joten sen ei kuulemma pitäisi vaikuttaa kiertoon).
 
Jemppu
Hei, voihan olla et vaikka on kuparikierukka niin kroppa silti reagoi jotenki siihen poistoon. Hormonitoimintahan voi häiriintyä vaikka stressistä,sairaudesta tms. Itsellä oli kerran pitkä kierto kun jouduin umppari leikkaukseen joten se siirti sitä. Mulla kans tulee valkovuotoa koko ajan.. koko ajan pitää käydä vessassa ja toivoa et vuoto ei oo menkat..
Mikä kiertopäivä sulla on menossa ja paljon sulla oli kierukan kanssa?
-Jemppu
 
Sippuri
Moi

Laittelinki eilen tutulle gynelle viestiä ja se sanoi, että ei vaikuta kiertoon, mutta ensimmäisten menkkojen tulo voi kestää, koska vaikutus kohdun limakalvolle vielä jatkuu. Eli ootellaan. :) Alkais nyt sit vaan, niin tulis se oviskin :D:rolleyes:
 
Pelokas96
Pieni pelko tässä on tullu kun menkat yli viikon ollut myöhässä ja raskaus testit näyttää negatiivista aina kierto ollut normaali toki tulee pelkoja että onko jokin pahasti pielessä vai mikä on Enkä uskalla soittaa lääkäriin. Alamahassa kipuja ja pahaa oloa ja eilen munkin rasva ällötti. pelokas 20.v
 
Sippuri
Jemppu! Miten sulla kävi?

Mulla alkoi menkat sillon viimeksi. Ja nyt ollaan taas samassa tilanteessa. Menkkojen ois pitänyt alkaa keskiviikkona, toisaalta tikutin oviksen 13.5, eli kp 18, menkat voi siis olla myöhässä sen takia, mutta ei näy vielä. La ja su tuli molempina päivinä tippa ruskeaa tuhrua, sen jälkeen ei mitään. Tissit tosi kipeet, viime viikolla juili ja poltteli mahassa kovasti, ja oli just menkkakipujen tuntua, olin ihan varma et ne alkaa. Tänään aamulla testasin, ja negaa näytti. :( ihankun mun menkat nyt oikein kettuilis mulle :LOL::cry:
 
Pupsis
Hei keskustelu on hieman laantunut mutta kirjoittelenpa tänne kuitenkin.

Itselläni on kuukautiset nyt 10 päivää myöhässä. Olen tehnyt negatiiviset testin kp 27/28 ja 31/28. Tällä hetkellä menossa kp 38/28.

Olen syönyt e-pillereitä useita vuosia. Viime liuskasta unohtui pari pilleriä ja liuskan/kierron puolessa välissä tuli puentä rusehtavaa tuhrua ja alkoi vatsanipistykset ja pahoinvointi. Muita oireita on väsymys, rasvoittuvat hiukset, herkkä hajuaisti vaikka mikään haju ei ällötä, turvonnut vatsa, kiukkuisuus ja kaikki muut raskauteen viittaavat oireet paitsi herkät rinnat. Oireet jatkuivat kaksi viikkoa vahvana kunnes nyt kolmantena viikkona lieventyneet, vatsanipistykset ja väsymys on ainoita oireita mitkä on jäänyt kunnolla.

Itse ajattelen että se pieni tuhru olisi voinut olla tyhjennysvuoto joka oli todella niukka koska olin kesken liuskan. Muutoin minulla ei ole koskaan tullut vuotoja kesken liuskan. Vertailuksi myös olen muutama vuosi sitten pitänyt puolen vuoden takoa pillereistä jolloin minulla ei ollut minkäänlaisia oireita. Kuukautiset tuli silloin harvakseltaan, mutta lopetinkin pillereiden syömisen suoraan siitä että söin kolme liuskaa peräkkäin, joten keho oli tottunut siihen että kuukautiset ovat harvakseltaan.

Aion jatkaa testaamalla noin kerran viikkoon kunnes kuukautiset tulee. Vaikka raskauden todennäköisyys on pieni niin en silti luota testeihin. Jatkan kunnes testiin tulee kaksi viivaa tai kuukautiset alkaa.
 
M4lttamaton
Hei! 7v pillereiden syöntiä takana kunnes 23.6 lopetin vauvan toivossa. Siitä meni 2vko ja alko menkat. Seuraavat venähtiki kp 36 asti. Nyt sitte taas odotellaan. Nyt kp37 ja eilen testi näytti negaa.
Ei sinänsä oo ollu muita oireita ku tajuton väsymys ja ärtyneisyys. Miten teillä on menny pillereiden lopettamisen jälkeen?
 
Saanaha
Täällä kanssa yksi epävarma. Syönyt joskus pillereitä ja viimeiset 6vuotta ollut kierukka, joten KP:sta ei tietoa, kun menkat jäivät pois. Ekat menkat tuli 3viikkoa kierukan poiston jälkeen, ilman kipuja tai tuntemuksia. Ovulaatio oli selkeä ja itse oltiin niitä aikoja aktiivisia jossain välissä kärsin yhden päivän todella etovasta olosta ja on ollut kovia päänsärkyjä. Mahaa nippailee ja se on turvoksissa(ei kuitenkaan sellainen "ilmaa mahassa" tyylinen, vaan enemminkin kun olisi nestettä kertynyt). Kärsin maksasairaudesta, jotka mm.hormoonit laukaisee, joten mieleen tuli, josko raskaana ja se aiheuttanut puolestaan maksa-arvojen nousun->nestettä kertyy kroppaan. Eilen nukkumaan käydessä alkoi yhtäkkiä todella raastava kipu alavatsassa, jonka sain parilla buranalla loppumaan. Menkkoja ei kuulu, kp 29 (vasta)menossa. Malttamattomana 3testiä takana, kaikki vahvasti negaa. Tulevaisuuden ratkaisujen suhteen olisi kiva tietää, onko vaiko eikö. Ei kai auta kun odottaa ja uusia testi jonkun ajan kuluttua.
 
Saanaha
Täällä kanssa yksi epävarma. Syönyt joskus pillereitä ja viimeiset 6vuotta ollut kierukka, joten KP:sta ei tietoa, kun menkat jäivät pois. Ekat menkat tuli 3viikkoa kierukan poiston jälkeen, ilman kipuja tai tuntemuksia. Ovulaatio oli selkeä ja itse oltiin niitä aikoja aktiivisia jossain välissä kärsin yhden päivän todella etovasta olosta ja on ollut kovia päänsärkyjä. Mahaa nippailee ja se on turvoksissa(ei kuitenkaan sellainen "ilmaa mahassa" tyylinen, vaan enemminkin kun olisi nestettä kertynyt). Kärsin maksasairaudesta, jotka mm.hormoonit laukaisee, joten mieleen tuli, josko raskaana ja se aiheuttanut puolestaan maksa-arvojen nousun->nestettä kertyy kroppaan. Eilen nukkumaan käydessä alkoi yhtäkkiä todella raastava kipu alavatsassa, jonka sain parilla buranalla loppumaan. Menkkoja ei kuulu, kp 29 (vasta)menossa. Malttamattomana 3testiä takana, kaikki vahvasti negaa. Tulevaisuuden ratkaisujen suhteen olisi kiva tietää, onko vaiko eikö. Ei kai auta kun odottaa ja uusia testi jonkun ajan kuluttua.
 
Pupsis
Itsellä kävi sitten niin että kerkesin käydä terveyskeskuksessa ja tehdä useampi negatiivinen testi ennen kuin kuukautiset alkoivat. Kiertopäiviä oli sitten 50.

Nyt taas ollaan kiertopäivässä 38. Ilmeisesti monen vuoden pillereitten syöminen on sekoittanut hormoonit kunnolla. Terveyskeskuslääkäri kertoi myös että hoikkana voi kestää pidempään ennen kuin kierto tasoittuu.

Toiveena olisi tulla raskaaksi ennen joulua. Kunnon yrittämistä meillä ei ole, sillä mies ei ole täysin vakuuttunut vauvan yrittämisestä mutta hän ei ole myöskään halunnut alkaa käyttää muuta ehkäisyä. Eli pieni ihme saisi nyt tulla. :p
 
Andie
Heips :)

Onkohan ketju vielä hengissä? On ihan koukuttanu lukea muiden kokemuksia tällä palstalla ja mielellään lukis lisää ja samalla jakas omia kokemuksia myös jos täällä vaan muita on :)
 
vierailija
Heippa! ☺
Mulla kaksi lasta ja molemmista testi näyttänyt positiivista myöhään. Ekasta yli viikko myöhemmin ja tokasta myös viiden päivän jälkeen haalea plussa. Nyt edellisistä raskaudesta aikaa ja nyt menkat taas pari päivää myöhässä. Kerran testin jo tehny ja se nega. Voikohan olla että jollain hidas hcg nousu vaikka kaikki hyvin? Mulla myös Pco tyyppiset munasarjat ollut ennen esikoista ainakin, voisko vaikuttaa?
 
vierailija
Hei! Olen nyt paljon lukenut näitä palstoja, itsellä on menkat 2kk myöhässä, 2 raskaustestiä takana ja molemmat negaa. Yhden testin tein neuvolassa(negatiivinen) ja sen jälkeen menin ultraan joka tehtiin alateitse, lääkäri sanoi ettei olisi merkkiä raskaudesta että on paksut limakalvot joten pian pitäisi menkkojen tulla ja tästä lääkäriköynnistä on nyt kohta 3 viikkoa eikä menkkoja vieläkään ja oireita löytyy vakkka miten paljon! Jäätävät alaselkäkivut jotka häiritsevät nukkumista vähän väliä yöllä saa herätä ja vaihtaa asentoa kun ottaa niin selkään, oudot nippailut alamahassa ja kuukaitiskipujen kaltaiset mahakivut. Nännejä kutittaa ihan hulluna ja verisuonet noussut rinnoissa enemmän pintaan. Väsyttää kokoajan ja pahoinvointia vähänväliä. Iltaa kohden pahoinvointi helpottaa. Jos olisin raskaana olisin nyt viikolla 7 ja silloin kun olin ultrassa olisin ollut viikolla 5 joten voiko olla mahdollista että se ei olisi vielä ultrassa näkynyt ja voiko olla raskaana vaikka tulee negatiivisia tuloksia? Help me! Kertokaa omia kokemuksianne! T. Neuvoton
 
Miiia
Onpas mukava ketju.. ajattelin myös kirjoittaa tunteitani vaikka aika paljo laantunu tää ketju. Mulla myös oli 2 viikkoa menkat myöhässä.. oli pahoinvointia illalla, hikoilin ja yhtäkkiä tuli kylmiä väreitä. Maha paisunu ja lämpöä 37. Mutta menkat alkoi pari päivää sitten ja kuitenki jatkunut paha olo ja yököttää joka ilta. Onkohan nyt hormoonit pikkasen sekaisin vai mikä mua vaivaa 2 viikon päästä gynelle joten sit nähdään mikä on.. piti vaan saada kirjoittaa ettei tarvi yksin koko ajan mietiskellä päätä puhki et mikä nyt on ku aikasemmin ei oo koskaan ollut näin, paitsi ku odotin mun tyttöä.. tällaista täällä :)
 
vierailija
Täällä menkat 5pv myöhässä, eilen nega clearblue testi... Runsas valkovuoto, kokoajan luulen että nyt ne menkat alkoivat mutta ei. Pahinta tämä stressaaminen ja odottaminen että edes jotain tapahtuisi johonkin suuntaan.
Olen ollut aikasemminkin raskaana, joka meni vklla6 ja risat kesken. Sen jälkeen ollut säännölliset kuukautiset. Viimeksi muistaakseni testasin clearbluella kun kuukautiset olivat 4-6pv myöhässä, en muista tarkkaan. Tuli positiivinen, illalla tein clearbluen ja apteekin oman testin, clearblue positiivinen ja apteekin oma nega. Neuvolassa kävin juuri vessassa kun en tajunnut että kohta testataan -> nega, no illalla sitten taas clearblue positiivinen. Minut määrättiin myös verikokeisiin neuvolasta ja sieltä tuli positiivinen. Hetken elin siinä sumussa ennenkin oikein tajusin koko "yllätystä". Sitten parin vkn päästä meni kesken, pahamieli vieläkin asiasta kuin sitä miettii. :( Voisikohan olla että minulla kehittyy hcg jotenkin hitaasti? Onko kenelläkään kokemusta samantapaisesta? Pelottaa, stressaa mutta silti toivon että olisin raskaana. Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa painiville!
 
Samassa veneessä
Täällä menossa kp 30/24-27. Ainoa raskautumismahdollisuus olisi ollut heti edellisten menkkojen jälkeen, joka tarkoittaisi, että olisin raskautunut ainakin 20-23 päivää sitten. Testi kuitenkin nega 27/24-27. Aikaisemmista raskauksista on vuosia, mutta muistan hyvin, että heti plussa pärähti, jo ennen menkkoja. Uskon, että nega on nega ja odottelen täällä menkkoja, mutta ainahan epävarmuus kaihertaa, kunnes toisin todistetaan. Ensi viikolla testaan, jos ei menkkoja kuulu :) siitä ihmeellinen tilanne, etten odota kumpaakaan tulosta enempää tai vähempää. ps. Kiva ketju
 
Samassa veneessä
Aa..unohtui laittaa miksi epäilin raskautumista. Menkat olleet vuosia tuon 24 päivää ja harvoin sen 27. Tietenkin välillä kaikilla voi olla ihme kiertoja ja ehkä tämä on minun, mutta oireitakin mukamas on. Rinnat kasvaneet, viikon ollut menkkamaisia kramppeja ja väsymys on kova. Toisaalta kaikki voi johtua tuosta kierron heitostakin. Uskon kovasti nega-testiin, mutta tietenkin oireet ihmetyttää. Joten odotellaan :)
 
Samassa veneessä
Testasin tänään negan. Ja nyt rinnat taas tyhjän oloiset ja vessassa käydessä vähän punertavaa paperiin, joten nega oli nega ja menkat taitavat olla tulossa. Ehkä oli tajuisesti kuitenkin toivoin plussaa, kun aloin oireitakin tarkkailemaan ilmoittelen vielä täällä yksin puheluna, että miten käy. Sillä tämä on ollut mielestäni hyvä ketju tämänkaltaisen ongelman kanssa painiville.
 

Yhteistyössä