Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
minullakin
Kuukautiset taas myöhässä mutta kp 33/33 negatiivinen testi. Ei tekis mieli testatat uudestaan kun pettymyskiä on niin monta takana. Ja kuukautiset ovat viime aikoina pidentyneet joka kierto eli taitaa taas sen takia vain olla myöhässä.
 
Lupsukka
Heips!
Täälläkin mennään kp 33/28 ja negatesti tehtynä sunnuntaina. Lopetin pillerit tammikuussa ja nyt sitten odotellaan menkkoja kuuluvaksi. Tätä palstaa luettuani mullakin alkoi jo toivonkipinä heräämään,josko sittenkin hormoonitaso olisikin ollut vielä liian alhainen. No viikon päästä testaan uudelleen.
 
ois kyssäri
moonikset jo usean päivän myöhässä ja tein etstin päivänä jollon ois pitänyt alkaa. negaa tuli. ennenkin on parilla päivällä saattanu kierto vaihdella. kuinka kauan kannattaa odottaa ennen seuraavia toimenpiteitä? kiitti avusta!
 
Odottavan aika on pitkä
Testejä kulutettu jo 3 kpl, negatiivisia. Jospa malttaisi vielä viikonloppuun odottaa ennen seuraavaa testausta. Monta kertaa olen jo luullut menkkojen alkavan...
 
Huohh
kuinka nopeasti raskausoireet oikeastaan yleisimmin alkavat?
tuntuu kuin jo olisi niitä raskaudenoireita, koska huomattavasti turvonnut maha(ilmavaivoja), selvästi lisääntynyt vessassakäynnin tarve ja ihan oudot kiukku itku kohtaukset jostain aivan turhista asioista..
Menkkojen pitäisi alkaa vasta päälle viikon päästä, mutta ihmetyttää tämä oireilu, olisiko mahdollista, että oireet tulisivat jo näin pian?
 
PMS-oireita
Alkuperäinen kirjoittaja Huohh:
kuinka nopeasti raskausoireet oikeastaan yleisimmin alkavat?
tuntuu kuin jo olisi niitä raskaudenoireita, koska huomattavasti turvonnut maha(ilmavaivoja), selvästi lisääntynyt vessassakäynnin tarve ja ihan oudot kiukku itku kohtaukset jostain aivan turhista asioista..
Menkkojen pitäisi alkaa vasta päälle viikon päästä, mutta ihmetyttää tämä oireilu, olisiko mahdollista, että oireet tulisivat jo näin pian?

Aika selville PMS-oireille nuo kuulostaa
 
Moffales
Onneksi löysin tämän palstan, niin saan purkaa odotuksen/jännityksen johonkin. Olen laskenut, että ovulaation paikkeilla tapahtui pieni "vahinko" kahdesti perätysten. En sitä tajunnut sitten siinä vaiheessa mietiskellä, mutta nyt kun menkkojen OLISI pitänyt alkaa on alkanut mietityttää että voi olla mahdollista että olisi raskaustapahtunut... Ajatukset on vähän sekavat, koska olen 19-vuotias ja opiskelut vielä täysin kesken mutta taas jos raskaus olisi tapahtunut, niin kyllä sitten vastuu kannetaan loppuun asti. Testiä en ole vielä tehnyt, odottelen 15. päivään asti ja jos menkkoja ei näy niin sitten teen testin. En sitten tiedä, että pelkäänkö vai odotanko negatiivista. Positiivinen tulos, kyllä pistäisi hymyn huulille, koska vauvakuume ollut jo pitkään mutta en vain osaa kuvitella itseäni raskaana.
Siskoltani olen kysellyt raskauden oireita (hän on 3:n pienen lapsen äiti), ja välillä saatta huomata, kuinka alkaa närästämään (huom! ikinä ennen ole närästystä kokenut), vilunväreitä/lämmönnousua, rintojen turpoamista, alamahassa nipistelua, mielialan ailahtelua jne. Ja nämäkin oireet tulleet vasta ihan viikon sisällä, aikaisemmin en ole huomannut mitään. PMS-oireilua en harrasta, joten siitä tuskin johtuu (?). Olen kyllä miettinyt, että raskaus olisi hyvä juttu. Vähän vaan jännittää, että jos raskaus on, niin mitenkäs avomies suhtautuu asiaan (en ole siis vielä puhunut asiasta hänelle, haluan ensin saada varmuuden asiaan). Mutta tässä sitä jännitellään, että mitä tulevaisuus tuo tullessaan ... :) Huomaamatta se vauva-ajatus aina välillä hiipii tuonne alitajuntaan ;)
 
Lupsukka
Mullakin alkoi menkat 3 päivää tänne kirjoittamisen jälkeen, että se niistä toiveista sitten =) Nyt sitten mennään uutta kiertoa ja jännätään kuinka pitkä kierto tulee tällä kertaa vai tuleeko kiertoa ollenkaan =)
 
Lupsukka
Vielä sen verran haluan kommentoida sinulle Moffales, että valitettavasti minullakin nousi tuo närästys ekan kerran ilmoille kp 30 kohdalla jatkuen ihan sinne kp 36 asti jolloine menkat suvaitsivat saapua. Eikä minua ole ikinä ennen närästänyt, joten tottakai olin ihmeissäni. Toivottavasti sulla kuitenkin oire olis jotain muuta kuin menkkojen esioireilua niin kuin minulla.
 
Sanse
kp 32/31 ja eilen tein raskaustestin, 10 min sisään oli ilmaantunu toinen viiva, heikompi kuin toinen mutta selvästi näkyvissä. Jänskättää että onko se ehkä sittenkin positiivinen. Yritän malttaa oottaa muutaman päivän ennen ku testaan uudelleen. Voiko noihin ns. haamuihin luottaa miten paljon?
 
lilja193
tervehdys vaan kaikille!! ajauduin kanssa nettiin etsimään vastausta mieltä askarruttavaan tilanteeseen ja sitten löysin etsimäni. tämän palstan.
mulla ekaa kertaa elämässä menkat myöhässä jo 5 päivää. testi näyttää negaa, mutta jotenkin on sellanen tunne että masussa tapahtuis jotain. ehkäsy (kondomi) jätettiin pois pari kuukautta sitten ja vauva olisi todella tervetullut, mutta emme kuitenkaan olla vielä liikoja toivottu. onko jollain omakohtaista kokemusta siitä että olisi raskautunut kierron loppuvaiheilla? aattelin vaan että onko se selitys siihen että testi ei näytä vielä plussaa, jos hormonia ei ole vielä tarpeeksi....
 
Nella..
Kirjoitampa nyt omankin tarinani lyhykäisyydessään, josko siitä olisi jollekin uskoa ja toivoa nostamaan, vaikka yksilöitähän me varmasti tässäkin asiassa jokainen ollaan! :)

Eli takana yli 10 vuotta pillereitä, jotka jätettiin pois viime toukokuussa. Kierto oli alussa ihan normaali .28 päivää, jonka jälkeen kierto alkoi pitenemään parilla päivää, ja lopulta ne venyi 37 päivään.

Tässä kierrossa tein testin kp 37/37 negatiivinen (netistä tilattu puikkotesti)
kp 40/37 negatiivinen (apteekin oma testi)
kp 42/37 negatiivinen (clearblue)
kp 52/37 haalea, mutta varma positiivinen (clearblue)
kp 56/37 tumma positiinen (clearblue)
..ihan vaan varmistukseksi :)

Sen verran pitkä kierto, ettei uskalla varmuudella sanoa raskausviikkoja, mutta myöhään ainakin minulla näkyi testissä, vaikka testit on hyvin herkkiä!
Onnea jokaiselle yritykseen ja PlussaOnnea!!
 
lilja193
okei...tuo tarina saa taas mielen virkeemmäksi...mahtavaa, että on niitä kenelle on tapahtunut se mitä itelleenkin toivois. jotenkin ei ees jaksa tehdä enää testejä, ku aina vaan se sama miinus. päätinkin että ootan nyt taas muutaman päivän ja jos menkkoja ei kuulu niin otan yhteyden lääkäriin. sekin on erikoista että mitään kummempia oireita ei ole ollut..no ok, lämpö oli koholla toissa iltana, mutta voi johtua myös orastavasta flunssasta. ja päänsärky on ollut nyt kaks päivää riesana..oikein vihloo! mahassa tuntu paripäivää sellasta ihme repivää tunnetta kohdun paikkeilla, mutta nyt ei sitäkään enään. tapahtuis nyt jotain, suuntaan tai toiseen....mä en kestä jos nyt yhtäkkiä kierrotkin menee päin prinkkalaa....täs ois kuukauden kuluttua omat häätkin....:)
 
FeelingWeak
Hei vaan kaikille! Törmäsin onnekseni tämmöseen palstaan raskaussivuja etsiessäni. Itsellänikin on epävarma tilanne siitä, oonko raskaana vai en. Kuukautiset nyt myöhässä vasta pari päivää, mutta viikon verran ollut jo ihmeellinen olotila kaikinpuolin. Lämpöä on ollut jatkuvasti noin 37,3 astetta. Mahaakin nipistelee aina välillä. Turvotusta ja ilmavaivoja on tullu viime päivinä hirveesti. Koko ajan kurnii vatsa, vaikka olisin vasta syönyt. Ja sit tietty tuo älytön väsymys. Testiä en ole tehnyt, ja mitä oon lukenu niin ei kai vielä kannatakkaan? Ajattelin oottaa ainakin viikonloppuun ja testailla sitten jos ei kuukautisia kuulu. Oon ihan sekasin siitä, että haluaisinko olla raskaana vai en. Aluksi olin ihan peloissani ja ahdistunut mahdollisesta raskaudesta, kun en ole edes vakituisessa parisuhteessa. Mutta nyt kun on asiaa miettinyt, niin eihän se nyt niin kamalaa oliskaan saada semmonen pikkanen ihminen osaksi elämää :) Onko ne kotitestit oikeastikin niin epäluotettavia kuin mitä täällä on saanu lukea??? Milloin sitä kannattaisi testailla, että varmasti näkyis se plussa jos raskaus on tosiasia?
 
kolmas raskaus menossa
Testin voi tehdä samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Itse olen testannut joka kerta heti jos kuukautisia ei ole kuulunut ja oikein on näyttänyt, vieläpä ihan selvästi. Tämä toimii siinä tapauksessa jos on säännöllinen kierto. Oireidesi perusteella voisit olla raskaana, täsmäävät prikulleen omiin oireisiini alkuraskaudessa. Eikun testailemaan.. Ja kerrothan, miten kävi?
 
FeelingWeak
Nyt on meneillään kp 31/28, eikä kuukautisia kuulu. Yleensä on kyllä ihan säännöllinen kierto... Täytyypä huomenaamulla sitten tesmailla! Ja toki kerron sitten tännekin tuloksen :) Oon lukenu, ettei oo väliä mihin aikaan päivästä testaa, mut eikös olekin niin, että yleensä sitä istukkahormonia on eniten aamuvirtsassa? Haluaisin kyllä kerralla tietää, ettei tarvi edelleen jatkaa tätä epätietoisuudessa elämistä. En ole syönyt edes E-pillereitä vuosiin, niin ei siitäkään voi johtua tämä kuukautisten myöhästyminen. Eikä nää kyllä mitään pms-oireitakaan ole. Ihan jotain muuta. APUA!
 
pettymysten virta...
Kp 36/30, vaikka minkälaisia oireita, ja eilen verestä otettu hcg negatiivinen, eli eipä tätä kai voi enää millään ihmeelläkään taikoa raskaudeksi vialliseen testiin vedoten. Kohta kaksi vuotta pettymyksiä peräjälkeen, alkaa olla takki aika tyhjä.

Olen ollut kerran aiemmin raskaana, ja silloin sain ensimmäisen hyvin haalean plussan n. 3,5 viikkoa siitä kun ois pitänyt menkat alkaa. Odotettuna kp1:nä lirahti pieni tippa hennosti punertavaa limaa, ja siinäpä sen raskauden oireet. Loppui kyllä hyvin pian plussaamisen jälkeen, mutta siis meni paljon kauemmin kuin ihmisillä yleensä kuuluu menevän. :)
 
SuZie
mulla on menossa kp 33/30-32. Vähän mekkamaisia oireita, lämmöt 37 ja vähän päälle. Tosi väsyny olotila ja päiväunetkin tulee nykyään nukuttua?? Itkukiukkuraivareita tuntuu tulevan ihan mitättömistä syistä ja turvotus on melkoista. On ollut muutenkin kummallinen olo?? Ja kummallisia uniakin on tullut viimeöinä nähtyä... Oon testannu 3 negaa jo mutta auttaa kyllä kuulla et muillaki samanlaisia tarinoita..Liekö noi kuukautiset alkamassa.. ;( Vaavi kyllä haaveissa..
 
Yuna
Itelläni menossa kp 41/29, eikä oikein oo ollu minkäänmoisia SELVIÄ oireita, mitkä viittais joko menkkoihin tai raskauteen.. Kylläkin valkovuoto on runsasta, välillä nippailee hassusti vatsassa tai vihlasee jos tekee äkkiliikkeitä esim. nousee istumaan makuulta.. Niin ja ruoka maittaa :D Tein kaks negatiivistä testiä kun menkat oli noin 1-4 päivää myöhässä. Nyt sitten päätin odottaa tän noin 2 viikkoa siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ennenkuin teen uuden testin taas.. Eli huomena apteekkiin =)

Vauva olisi toivottu, mutte epäilen että tämä kierron pidentyminen johtuu e-pillereiden poisjätöstä.. Ensimmäinen luomukierto nimittäin menossa. Että jos seuraava testikin näyttää negaa, niin kai se on lääkärille soitettava ja kysyttävä mitä tehdä, jos sais sitä ihme hormonilääkettä.. Olisi nimittäin kiva saada kierto edes vähän normaalimmaksi..

Jokatapauksessa, keskiviikko aamuna selviää olenko kenties pieniin päin.. =) jännää..
 
gittes
Mulla on myös nyt menossa kp 35/32. aina olleet säännölliset. kaksi testiä olen tehnyt ja molemmat negaa.. kaikenlaisia mahakipuja on ajoittain ja lämmöt koko ajan 37 paikkeilla. Nälättää ja väsyttää. Kaikista pahin on maha, joka on turvoksissa kun rantapallo. :D
En kuitenkaan vielä usko negatiiviseen tulokseen 100% varmasti (siis jos menkkoja ei kuulu) koska minulla on aina ollut kierto jossa ovulaatio tulee todella myöhään kierrosta ja menkat alkavat siitä huolimatta ajoissa aina samaan aikaan(kp siis 32). Olen viime kierrostakin pongannut oviksen. eli kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ovulaatiosta oli kulunut vain 9 päivää. Ja silloin testasin negan ja seur pv.nä myös negan. Jos oletetaan että olisinkin raskaana niin aika varmasti 1 viikon ja 2 päivän ikäinen alkio ei välttämättä näkyisi vielä raskaustestissä. siksi odottelenkin ihan rauhassa sen pariviikko että olisi esim. 4 viikolla.

toivottavasti tajusitte mitä yritin selittää, että ei kannata huolestua jos ekana menkattomana päivänä ei plussaa näy, kun oviksesta voi olla niin vähän aikaa että raskaushormonia ei millään ehdi erittyä. :)
 

Yhteistyössä