Onko muita kenellä menkat viikon myöhässä ja sitten vasta plussanneet?

  • Viestiketjun aloittaja mymmelimyy
  • Ensimmäinen viesti
*-*-*
Yuna: Itselläni kesti ekojen kuukautisten tulo 54 päivää. Testejä kului sillä välillä kyllä useita... :) Ehdin jo soittaa lääkärillekin asiasta, niin käskivät vaan odotella vielä lisää... Joillakin voi kulua monia kuukausia ennenkuin menkat tulee. Olen kuullut jollain menkkojen tulleen vasta 9 kk päästä... Mut ei nyt niin kauaa tarvii odotella! Jos raskaus on toiveissa, niin ehkä tuolla 4 kk:n odottelun jälkeen voisit saada jo lääkkeet avuksi, joilla saadaan kuukautiset käynnistymään ja kierto tasoittumaan. Eli yhteyttä vaan lääkärille, jos niitä menkkoja ei ala kuulumaan. Joko muuten tänään testasit? Mitä näytti?

gittes: Eli onko sinulla väli ovulaatiosta menkkoihin 9 päivää? Toivottavasti ei vaan ole liian lyhyt tuo luteaalivaihe... Oletko käynyt lääkärillä selvittämässä tuota asiaa? Seuraavassa lainaus Metku.net -sivuilta: "Yksi merkki ongelmista voi olla nk. luteaalivaihe eli aika ovulaatiosta kuukautisten alkuun. Normaalisti tämä on 12-16 vuorokautta. Liian lyhyt luteaalivaihe aiheuttaa sen, että kohdun limakalvo rapistuu liian nopeasti ja kun alkion siihen pitaisi kiinnittyä ei se onnistukaan. Alle 9 vuorokauden luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Alhainen keltarauhashormonin määrä ei myöskään pysty ylläpitämään kehittyvää raskautta vaikka kiinnittyminen onnistuisinkin."
Mutta toivottavasti tuommoisesta ei ole kyse. Ajattelin vaan laittaa tähän infoksi tuon tekstin... Tsemppiä!
 
Yuna
Juu *-*-*, oon kuullut että voi mennä tosi monta kuukautta ennenkun palautuu kuukautisrytmi vähän normaaliks, tai että edes alkaa kuukautisvuoto. Käytin kuitenkin e-pillereitä vain noin 2 vuotta, niin ihmettelen että onko mun hormonituotanto voinut siinä ajassa mennä nyt näin sekasin :O mutta kai kaikki on mahdollista.. :)

En ole vielä tehnyt testiä.. Huomen aamulla ajattelin sen tehdä, vaikka nyt jo tekis mieli :D mutta jos näyttää negatiivista, niin eikös ainakin verikokeesta saa varman vastauksen? Olisi helpottavaa olla varma siitä onko raskaana vai ei.. Jos en ole niin toivon todellakin että kuukautiskierto palautuu nopsaan normaaliksi.. :/
 
*-*-*
Toivottavasti saisit menkat pian tai sitten sen plussan testiin :eek:)
Kyllä on voinut kahdestakin vuodesta mennä kierto sekaisin. Onhan kuitenkin niinkin kauan elimistö saanut keinotekoista hormonia, joten voi kestää aikansa siitä palautua... Sekin on kuitenkin yksilöllistä.

Verikokeesta saat ainakin 100% varman vastauksen. Apteekin testeistä kannattaa kokeilla vaikka sitä Acon10-kasettitestiä tai Clearbluen puikkotestiä. Maksaa jotain 9-10€. On todella luotettava ja herkkä. Itse olen tehnyt sillä Acon10:llä (maksaa jotain 5€). On ollut luotettava ja sekin myös herkkä. Tein itse sillä selkeen plussan joitakin päiviä sitten :eek:) Tuu sit kertoon tulokset aamulla kuin kävi! Tsemppiä!
 
Yuna
Juu, negatiivinen oli.. :( oli mulla kyllä aika vahva aavistuskin siitä.. Ja äsken kun kävin vessassa niin huomasin että valkovuoto on vähän rusehtavaa. Että taitaa ne menkat kohta alkaa, ainakin ennen ollut toi merkkinä niiden alkamisesta.. Että toisaalta hyvä, vaikka pari viikkoo venykin toi kierto :)

Eikun uudestaan yrittämään.. :)
 
*-*-*
Yuna: No voi harmi :eek:( Mutta tosi hyvä juttu kuitenki, ettei tuon kauempaa tarvinnu niitä menkkoja odotella! Seuraavaan kiertoon siis ovista vaan bongailemaan! Kuin pitkä kierto sulla normisti on?
 
Sarkku87
Mulla menkat aina olleet epäsäännölliset..
Mutta kuitenkin ois pitäny alkaa n,viikko takaperin..

Menkat on siis viikon myöhssä,ja negiivista näyttää testi..
Tuntuu vaan oudolta masussa..ja maha kasvanu..en tiiä oisko karkista vai mistä mutta..
Yökkö olo ollut parina päivänä,ja tänään alko yhtäkkiä oksettamaan..huimausta hieman ja päänsarkyä..maha on "pinkeenä"
Oisko vaan jtn ummetusta tai semmosta??
Vaikka on se k^'kki tullutkin..ÄÄÄK,AUTTAKAA! :)
 
Yuna
Juu, toisaalta tuntu aika oudolta että menkat oli mulla just tasan 2 viikkoa myöhässä :D Normaalisti mun kierto on e-pillereiden aikana ollu noin 28-30 päivää. Ennen e-pillereitä mun kierto oli kyllä aika epäsäännöllistä, mutta kuukautisvuoto tuli kuitenkin joka kuukausi. Toivon että kierto edes vähän lyhenis nytten, edes noin 30:een päivään, niin olis luotettavampaa laskee oviksen ajankohta. Vai onko tavanomasta, että pillereiden jälkeen kuukautiskierto ensin vähän venyy, mutta sitten lyhenee?

Sarkku87: Mulla ei positiivisesta raskaustestistä ole kokemusta, mutta sen verran tiedän, että vaikka menkat on vasta/jo viikon myöhässä, niin sitä raskaushormonia ei välttämättä oo vielä alkanut muodostua, joten testi näyttää negaa. Tai sitten ei vain ole tärpännyt.. :/ Mulla oli itelläni tossa pari viikkoa sitten samanlaisia oireita kun sulla; vatsa turpos, hirvee päänsärky, oksetti iltasin, ummetusta ja hassuja tuntemuksia vatsassa. Ne kuitenkin mulla tais loppujen lopuks liittyä noiden e-pillereiden lopettamiseen, ja koska oli kyseessä eka luomukierto, niin aiheutti sekasortoo kropassa.

Voihan kuitenkin olla että olisit raskaana! :) Kaikki ollaan kuitenkin erilaisia, ja voihan olla että noi oireet viittaavat raskauteen, vaikka testi oli negatiivinen. Hyvin vaikee vielä sanoo mitään varmaa.. Odottele rauhassa, ja jos ei menkkoja kuulu niin tee testi uudestaan =) jaksamisia!
 
Naapurin Iines
Moi! Mulla on nyt tilanne se, että menkat ovat myöhässä, kp nyt 38/28. Testasin viimeksi lauantaina Apteekin omalla raskaustestillä, mutta negaa näytti. Kp 26-27 tuli aivan pientä ruskeaa tuhrua, mutta ei niin paljon, että niitä olisi voinut menkoiksi laskea. Oireina on ollut menkkakipujen tapaiset nippaisut alavatsassa, väsymys, lämmöt koholla, lievä pahoinvointi aina välillä ja todella levottomat unet. Eilen testasin ovulaatiotestillä ja se näytti hailakkaa viivaa. Voisiko siis ovistesti näyttää raskauden ennen raskaustestiä?
 
lilja193
kirjottelin tänne tos helmikuussa ja ihmettelin ku kierto oli yhtäkkiä venynyt kuudella päivällä...kyllä ne menkat sieltä sitten lopulta tuli. mutta taas...olis pitäny eilen alkaa, mutta ei sinnepäinkään ole mitään tuntemuksia. ainoastaan viikko sitten tunsin n.5min jatkuvaa pistoa alavatsassa ja nyt mietinkin että olisko voinu olla vaikka kiinnittymisestä johtuvaa vihlontaa. testiä en kyllä piru vie tee ennenku menkat on AINAKIN kaksi viikkoa myöhässä...oon niin lopen kyllästyny niihin miinuksiin...
oon tässä nyt sitten "kuunnellut" kroppaani ja voi tsiisus näitä ilmavaivoja, oikeesti!!! kokoajan on kauhee nälkä, niin että mahaa kurnii...vois syödä vaikka hevosen! ja rinnat on jotenkin turpeiset..nännit vähän niinku herkät..hipasut vihlasee ikävästi. eipä sitten muuta paitsi aivan kamala väsymys kokoajan...
kiva homma, ku ei yhtään tiedä että koska ne menkat pitäis tulla. aina ennen ollu tasan 27 päivää kierto, mutta nyt sitten yhtäkkiä heittää...
 
lilja193
onko normaalia, että ovislimat vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu...? ku eikös niiden normisti pitäis kestää vaan ovis ajan?
sellasta kirkasta ihme limaa vaan tulee ja tulee ja tulee...heh...mutta ne menkat tosiaan puuttuu.:S (siis toivon sydämeni pohjasta että niitä ei tulis!) mikä olis parempi huomenlahja miehelle ku uutinen vauvasta...tulee jo pelkästä ajatuksesta tippa linssiin...meillä 3 viikon päästä häät. <3
 
Kevätheinä
Olen uusi täällä, ja onnellinen löydettyäni muita saman ihmetyksen kanssa pähkäileviä :)
Mun tilanne on sellainen, että kuukautiset ovat olleet vuosia täsmällisen säännölliset, kierto 28-29pv. Tästäpä syystä olenkin uskaltanut vakisuhteessa käyttää ehkäisykeinona varmoja päiviä, eli ovisaikaan on pidättäydytty yhdynnästä sellaiset viis päivää varmuuden vuoksi.
Nyt sitten ryhdyttiin puhumaan vakavammin vauvahaaveista ja kaikenmaailman yhteiskunnallisten lapsettomuudenyleistymispuheista johtuen en oikein ole osannut ajatella, että raskautuminen voisi tapahtua heti. Mun viime menkat alkoi maaliskuun lopussa, ja huhtikuussa sitten entiset "epävarmat päivät" vaihtui vauvahaavepäiviksi, asenteella "tervetullut koska tahansa".
Nyt menkat on myöhässä 6-7pv ja eilen tein raskaustestin (en tosin aamuvirtsasta) joka näytti negaa. Samoin tein muutama päivä sitten negatiivisen.

Olen hämmentynyt: menkat eivät ole ennen olleet myöhässä, enkä tässä ole niiden alkua erityisemmin jännännytkään, koska en osannut toivoa että heti tärppäis, eli se jännäilykään ei kai syynä menkkojen puuttumiseen...
Raskausoireista lukiessani tuntuu että niitäkin multa löytyy, mut toisaalta ehkä kun kehoa alkaa oikein tarkkailemaan niin osan kuvitteleekin... (?) No joka tapauksessa janon tunne ja vessassa juokseminen on lisääntynyt (normaalistikin juon paljon, mut nyt ekstrapaljon - laimentanut virtsaa..?!!) Sitten lisäksi päänsärkyä, nännit on vähän suurentuneet, ehkä hitusen kipeät ja eilen ihan huvikseni mittasin lämmön: 37 astetta! En tunne olevani mitenkään flunssassa kuitenkaan... Ennen menkkoja mulla ei ole yleensä mitään pms-oireita, ainoastaan vuodon jo alettua vatsakipua.

Mitä ihmettä tässä pitäisi ajatella? Juuri nyt toivon selkeyttä, joko plussaa tai menkkoja. On vaan vaikeaa, kun ihmetyttää niin kovasti tämä. Mies onneksi elää täysillä mukana tässä, ihanasti.
Mitäs mieltä olette.... tuntuu uskomattomalta että plussata vois vasta sit ku menkat on jo paljon myöhässä kun niitä testejä mainostetaan niin luotettavaksi.
Onkohan näillä asioilla tiedossa olevaa suurta merkitystä:
-virtsan laimeus (runsas vedenjuonti)
-testaaminen siinä vaiheessa kun virtsa ei ole ollu riittävän kauan rakossa (ts. luin jostain että testit näyttäis plussaa vasta ku virtsa ollu ainaki 4 tuntia rakossa)
-> ei riittävästi istukkahormonia testiin
Hmm.. tässäpä sekalaisia mietteitä, selvensivät ainakin omaa päätäni. :)
 
ohdakkeenkukka - töissä
Naapurin Iines, luin viikonloppuna sivustoa, jossa oli tehty erinäisiä kokeita raskaustesteillä ja ovistesteillä.
Usein on täälläkin puhuttu siitä kuinka ovistesti näyttää plussaa kun on raskaana. Kuitenkin se menee niinpäin, että ovistesti näyttää plussaa vasta kun raskaushormonia on jo sen verran, että raskaustesti näyttää plussaa.
Ovistesteissä on mulla aina tuo haalea viiva ja se ei tarkoita varsinaisesti mitään. Pidän sulle kuitenkin peukkuja, toivoa on niin kauan kun tätiä ei näy!
 
ohdakkeenkukka - töissä
Nostelen tätä ketjua kun osui sitten omaan nilkkaan.

Ihan ekana kysyn, kuinka kävi naapurin Iinekselle?

Täällä mennään kp 42/ 28-33. Voi rähmä.
Tein puolitoista vk sitten haalean haamun Aconin kympillä, mutta kaksi pvää siitä eteenpäin negan apteekin testillä ja negaan uskoin. Kaivelin infoa Aconin kympistä ja selkisi, että tuolla testillä haamu on tulkittava negaksi.
No niinhän se gynekin mulle (muutama päivä ennen testiä) sanoi, että en luultavasti ole raskaana, voi olla etten edes ovuloinut silloin kun piti, koska vaikuttaisi siltä että toinen tuuba on tukossa.

Kuitenkin sain tuon haamun jälkeen perinteiset oviksen jälkeiset oireet, eli nännit tuli äärettömän kipeiksi ja muniksia nippaili. Myös aamulämmöt on kohonneet. Ovistestiä ei tuohon hätään ollut, mutta aconin haamukin voisi oviksesta johtua.

Joka tapauksessa jurppii, alavatsaa vihlaisee välillä kun erehtyy liikkumaan tai venyttelemään hätäisesti. Toissailtana pöllyyteltiin peittoja ja sen jälkeen tuli hieman verta pyyhkiessä. Testailemaan nöyrryn vasta viikonloppuna jos silloinkaan, negat ottaa sen verran aivoon..
 
lilja193
täällä kans kp 35/27-30....nega tuli kp 33...huomenna teen taas aamulla testin. aattelin edetä aina 2 päivää kerrallaan, heh...viikonverran on jo ollu menkkakipuja (välillä aika koviakin) mutta ei sitten minkäänlaista vuotoa ole ilmennyt. itseasiassa erikoisen "kuiva" kausi meneillään...
toivon sydämeni pohjasta että ovis on ollut tavallista myöhemmin ja vielä sitä raskaushormonia ei ole tarpeeksi ja siksi näytti toissapäivänä negaa. jospa huomenaamulla olis jo parempaa kerrottavaa...:))
katsotaan..

 
lilja193
IHANAA!!! tänään kp 36 ja kaksi selvää viivaa pamahti testiin ku päivällä piruuttani testasin!!!!!!!:)) aika epätodellinen olo...nyt vaan toivotaan että kaveri pysyy loppuun asti mukana.:) 2vkon päästä olis varhaisultra..
 
pöppiäinen
Voi onneks olkoon lilja193!! <3 Varmasti on ollut ihana tunne! :) Tässä itsekin arvuuttelen ja pohdin olisiko tärpännyt.. Pillerit lopetin noin kaksi kuukautta sitten ja ekojen luomujen tulo kesti jonkun 40 päivää, pillereiden aikana säännöllinen kierto, 28-29 päivää.. Nyt odottelen toisia luomuja, mutta mietityttää pari asiaa, osaisiko kukaan vastata, helpottaisi mun oloa :)

1. Lyheneekö kierto ensimmäisten luomujen jälkeen hieman sinne ihanteelliseen kierron pituuteen päin..? Eli kun mulla se oli 40 päivää ensin niin onko tavallista että se lyhenisi? Menkkojen pitäisi alkaa vika päivä jos kierto on edelleen se 40 päivää noin, mutta jos sen normaalisti pitäisi lyhentyä niin.. Toivoa on hyvä pitää yllä :D

2. Mulla tuli noin viikko sitten neljän päivän ajan beigen/ruskean väristä vuotoa niinkuin valkovuodon mukana/seassa.. Ei jääny paperiin pyyhittäessä, vain pikkareissa näkyi.. Luulin jo että nyt ne menkat alkaa mutta mulla on aina ollu menkkavuoto ihan punasta, ei beigee.. Se vuoto loppu, ja nyt on ollu ihme vihlasuja ja hassuja tuntemuksia vatsassa.. Mietin, että olisiko se vuoto voinut johtua (toiveessa on hyvä elää) alkion kiinnittymisestä..? Kun sellaista kuulemma esiintyy joskus..

HELP! :D Jos kuukautiset ei ala viim. ens viikolla niin haen testin.. Toivottavasti nää ei oo harhatoivekuvitelmia, joita mulla viimekierron aikana oli... :/ :D
 
yhden lapsen äiti
itsellä aikoinaan oli menkat epäsäännölliset, sitten ne tuli pari kolme kertaa säännöllisemmin ja seuraavat olivat myöhässä n. viikon kun testasin clearblue:lla ja siihen ei tullut määräajassa mitään, mutta n. 10 min myöhemmin puolet viivasta vähän punertui. Viikkoa myöhemmin, kun menkat jo 12 pv myöhässä, veritesti osoitti minun olevan raskaana 4-5 vkolla ja aivan oikein olikin. Ei varmaan todellakaan olisi näkynyt plussaa samana päivänä kun kuukautisten olis pitäny alkaa...
 
Lilli.
Hmm. Mielenkiintoinen ketju. Minulla on menossa kiertopäivä 34/32. Olen tehnyt jo neljä testiä (älkää kysykö miksi) ja kaikki negoja. Kaksi ensimmäistä tein jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja nämä kaksi sitten sen jälkeen, keskellä päivää tosin, en aamupissasta. Kaikenlaisia raskausoireita löytyy... Jos parin päivän päästä testailisin uudemman kerran. :)
 
lilja193
heipparallaa taas kaikille!!

pöppiäinen! kyselit tuosta kierron pituudesta...mulla meni niinpäin, että renkaan pois oton jälkeen kierto pysyi tasan 27 päivässä. sitten muutaman kuukauden jälkeen se pitenikin yht´äkkiä kuudella päivällä (silloin jo kirjottelin tänne, ku olin ihan varma että nyt on tärpänny...vaan eipä ollu) sit seuraava kierto oli 30 päivää ja nyt sit ei tullu menkkoja enää ollenkaan..ku tuli se plussa siihen testiin ;))

viikon päästä on varhaisultra ja näkee että onko siellä oikeesti elämää vai ei. kovin yritän olla rauhallinen ja ajatella positiivisesti, mutta aina takaraivossa kuitenkin jyllää ajatus, entäs jos....(varsinkin ku eksyy päivittäin lukemaan näitä keskustelupalstoja kaikenmaailman tuulimunista ym..)
no..mutta ristin käteni ja toivon että se pikkunen salamatkustaja sieltä löytyis...hih..

tsemppiä kaikille muillekin ja toivotaan lisää plussia!!!!!
 
-toiveikas-
mulla kierto jotain 29-33 joskin toisinaan ollut pitenpikin. nyt menossa kp 39 ja tehty jo kaks negaa.. harmittaa .. vieläköhän olisi toivoa raskaudesta? alavatsaa nipistelee toisinaan ja vatsa oudon tuntonen muutenki, vai kuvittelenkohan..
 
lilja193
niin kauan on toivoa kun menkat ei ala (heh..ja joillain tulee menkat raskaudesta huolimatta..). ite tein negan vielä pari päivää ennen plussaa eli 33/27-30....mutta siitä parinpäivän päästä plussasin. eli mulla ei olis todellakaan testi näyttäny plussaa vielä päivänä jolloin menkkojen piti alkaa. :) se on niin yksilöllistä, että kuinka paljon sitä raskaushormonia erittyy..
 

Yhteistyössä