onko muita ketkä ei osaa nauttia elämästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pessimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pessimisti

Vieras
Huomasin juuri, että en yksinkertaisesti osaa vaan olla ja nauttia, olla onnellinen. Mietin aina mikä voi tai tulee menemään pieleen, en uskalla iloita mistään. Sain juuri tietää, että lapseni sai hoitopaikan juuri sieltä mistä haluttiinkin mutta en osaa olla tyytyväinen kun olen varma ettei lapsi siellä kuitenkaan viihdy, siellä on kamalat hoitajat tms. Mieheni kanssa mennään kesällä naimisiin mutta en osaa siitäkään iloita kun olen varma että erotaan kuitenkin jossain vaiheessa. En pysty nauttimaan tän hetkisestä taloudellisesta tilanteesta (tulemme erittäin hyvintoimeen) kun olen varma, että mieheni on kuitenkin pian työtön tms. Jos en mitään muuta keksi niin olen varma että joku läheiseni sairastuu syöpään. Tässä vain muutama esimerkki. Mistään en osaa olla iloinen tai tyytyväinen kun pelkään, että se otetaan multa pois tai siitä seuraa lopulta jotain huonoa. Onko muita samanlaisia?

Meinasin tänään tehdä samanlaisen kirjoituksen kuin sinä.
Minulla on näennäisesti kaikki paremmin kuin hyvin. Unelmista saavutettuna tärkeimmät. Silti takaraivossa takoo ja jyskyttää kehoitus 'älä ole onnellinen, muuten tapahtuu jotain hirveää!'.
Just ajattelin jotain syöpää tms. asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Oho:
Meinasin tänään tehdä samanlaisen kirjoituksen kuin sinä.
Minulla on näennäisesti kaikki paremmin kuin hyvin. Unelmista saavutettuna tärkeimmät. Silti takaraivossa takoo ja jyskyttää kehoitus 'älä ole onnellinen, muuten tapahtuu jotain hirveää!'.
Just ajattelin jotain syöpää tms. asiaa.

Juuri noin. Asiat on paremmin kuin hyvin mutta en osaa nauttia siitä. Joka asiasta täytyy etsiä ja varautua siihen pahimpaan vaihtoehtoon. Haluaisin olla onnellinen ja pystyä nauttimaan sillon kun asiat menee oikeasti hyvin! Tuntuu siltä, että elämä menee hukkaan kun pelkää kaiken aikaa.

Yhteistyössä