Onko muita myöhään oppijoita? Siis ilman appareilla ajamisesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Poika oppi jo kesällä ajalemaan jonkin matkaa ilman appareita, en tiedä mitä tapahtui mutta nyt ei enää osaa eikä halua edes yrittää. Joku aika sitten kun yritettiin meni ajo ihan päin seiniä, kirjaimellisesti. Mitä ihmettä tapahtui, lähtikö rohkeus vai mitä? Kun tuntuu että se taitokin katosi..

Poika täytti 5v. pari kuukautta sitten.

Meillä molemmat isot mukulat oppi aika myöhän ajamaan ilman appareita. Vasta eskaria edeltävänä kesänä halusivat apparit pois, tyttö täytti elokuussa 6 ja poika lokakuussa.

Meillä tyttö oppi vasta sinä kesänä kun meni kouluun, eli melkein 7 -vuotiaana. Olin jo ihan paniikissa, että oppiiko tuo ollenkaan ja kiusataankohan häntä. Itse olisin painostanut ja tuputtanut; onneksi mieheni on rauhallinen ja jaksoi opettaa ja rohkaista niin, ettei jäänyt traumoja.
Ei väkisin ainakaan!
Ps. Meillä nyt 9 -vuotias, joka nauttii pyöräilystä ja menee kymmenenkin kilsaa. Jos minä olisin ollut ohjissa, niin varmaan näin ei olisi.

Esikoinen oppi ennen koulunalkua (synttärit syyskuussa), keskimmäinen on nyt eskarissa ja yhä ajaa apupyörillä. Melkein jo onnistui ilman niitä, mutta kun kerran kaatui, ei missään nimessä ole halunnut enää yrittää. Ensi kesänä sitten :)

Niin ja 4v kuopus kieltäytyy ajamasta pyörällä ylipäänsä. Joukko jästipäitä täällä siis :D

Me puoliväkisin opetettiin esikoinen opettelemaan apupyörittä ajo 5v. täytettyään. Keskimmäisen kanssa treenattiin myös 5v., mutta vasta viime kesänä oppi ja juuri täytti seitsemän...

Mies on myös aikanaan pakotettu harjoittelemaan ilman apupyöriä viisivuotiaana, oli aika arka lapsi. Minä taas ajoin ilman appareita paljon aikaisemmin - saa nähdä kehen kuopus tulee. ;)

Ei harjoittelulla ole kiirettä, mieluummin lapsen ehdoilla kuin väkisin.. Keskimmäisellä oli potkupyörä ennen apupyörien poistamista, jolla harjoitteli tasapainon löytämistä.

Tyttö oppi ajamaan kuukautta ennen kuin täytti 6 v. Siitä lähtien on sujunut hyvin.

Poika taas oppi varhain: päivää ennen 4 v synttäreitään. Hänen ajonsa on vielä melko holtitonta, mutta intoa ajamiseen riittää.

Häh, ei tuo ole ollenkaan myöhään! Keskimäärin lapset oppii pyöräilemään 5v, eli monet 6, jopa 7v! Kaverin tyttö 9v ei osaa ajaa vieläkään, ei halua eikä uskalla yrittää.

6 vuotias tyttö ajaa edelleen apupyörillä, otin aikani siitä kamalat paineet ja stressin. Nyt olen tyytyväinen että edes haluaa ajella pyörällä ja nauttii siitä. kyllä ne apupyörät jossain kohtaa pois jää. Ei tuolla liikenteessä kovin paljon näy aikuisia apupyörillä. Ehkä hän ensi kesän aikana oppii ennen kouluun menoa. Poikamme taasen ajeli ilman apupyöriä jo 4 vuotiaana.

Mun tytär on arka, joten en ole vielä edes kokeillut ilman appareita. Ensikesänä alkaa harjoitus ja hän täyttää kesällä 6v. Tosin ylipäätänsä pyöräilyä (appareiden kanssa) on enempi harjoiteltu vasta nyt menneenä kesänä. Joten sekin vielä vähän hataraa ollut.

[QUOTE="vieras";24938911]Häh, ei tuo ole ollenkaan myöhään! Keskimäärin lapset oppii pyöräilemään 5v, eli monet 6, jopa 7v! Kaverin tyttö 9v ei osaa ajaa vieläkään, ei halua eikä uskalla yrittää.[/QUOTE]
Samaa mieltä. Minun poikani oppi ajamaan ilman appareita 12-vuotiaana. Kaikkihan ei opi koskaan. Tasapaino oli sen verran heikko, että esimerkiksi paikallaan seisominen ilman tukea alkoi onnistua vasta 6-vuotiaana.

Huh, mä olen tuskaillut kun ei mun 5v. ole oppinut vielä ajamaan ilman appareita..Helpotti lukea täältä, että on ihan normaalia näköjään! Jospa sitten ens kesänä..:)

Meillä ovat kaikki oppineet ajamaan appareitta vasta 6-7 vuotiaana. Murkku fillaroi nykyään kouluun päivittäin, on nopeampaa kuin mennä bussilla, lumien tultua sitten siirtyy bussiin.

Yhteistyössä