Onko muita pettäjän uhreja täällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riitta622
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riitta622

Vieras
Etsin muita naisia, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä, eli epäilen vahvasti, että mieheni pettää minua. Hän ei sitä itse myönnä. Haluan varmistua asiasta, mutta en halua mitään yksityisetsiviä palkata. Etsin toista naista, joka on samassa tilanteessa. Voisimmeko mahdollisesti auttaa toinen toistamme? Jos täältä löytyy niitä, jotka olisivat valmiita toimimaan yhdessä ja auttamaan toinen toistamme tässä samanlaisessa tilanteessa, niin ottakaa yhteys: e-mail-osoitteeni tässä: [Email moderoitu. Muistuttaisin ettei tähän osioon saa kirjoittaa sähköpostiosoitteita]. Laittakaahan viestiä, niin mietitään yhdessä asiaa.

on pettänyt minua useamman kerran ja aina se niin palturia puhuu. Ja kuitenkin elämän purressa täällä seilataan. En usko ja luota häneen, vaan ollaan yhdessä viikonloput. Kaksi lasta meillä on ja kohta (n.viiden vuoden päästä) kotoa maailmalle pyrähtää. Kerro sinä lisää jos haluat?

Kysyisin Riitta622 sinulta, että miksi epäilet miestäsi? Onko jotain selkeitä merkkejä hänen käytöksessään, tai onko suhteenne muuten väljähtynyt, seksi loppunut tai muuta?

Itse sain aiemmin oman miehen rysän päältä kiinni, kun hän oli toisen naisen kanssa. Tutkin tekstarit, laskin miehen kortsut ja vertasin lukumäärää meidän käyttämiin ja olihan se käyttänyt niitä useamman, kuin mitä minun kanssa oli mennyt.. Kun aloin epäillä, selvitin totuuden seuraamalla tilannetta. Typerintä oli se, että koko tuon ajan meidän välisemme intohimo tuntui suurelta ja aidolta ja hän vakuutteli rakkauttaan, joten jonkin aikaa halusin uskoa, että epäilyni olivat turhia. Vaistoni oli oikeassa ja pienellä tutkimisella mies jäi nopeasti kiinni.

No vinkki: kun tarpeeksi sattuu ja tapahtuu, ei miehen pettämisellä ole enää väliä.
Otin ennen kovat kierrokset miehen seikkailuista, mut suurempien ongelmien edessä ne kaikki kalpenee. MM läheisen ihmisen kuolema, uusi perheenjäsen, isän sairastuminen, lasten ongelmat. Siinä ei paljoa paina minne mies tunkee paniikissa munansa. En pidä miestäni toki minään, ja olen aivan kypsä eroon.
Mutta minulla ei ainakaan ole mitään hätää ja kiiretta saada nyt ja tässä kaikki selville.Tiedän että minua viedään jos löydän jotain muuta ja parempaa elämässä.

Eikö pettäminen ole paljon muutakin kuin suhde toiseen naiseen /mieheen? Eikö pettämistä harrasteta käytännössä jokaisessa suhteessa, kun emme kerro kumppanille mitä oikeasti ajattelemme ja tunnemme? Se, että joku menee vieraisiin on vain jäävuoren huippu. Toista on helppo osoittaa sormella, mutta eikö jokaisessa pettämistilanteessa tulisi myös katsoa itseään, mitä itse on tuonut tilanteeseen ja osaltaan vaikuttanut sen syntymiseen?
(ja minuakin on petetty, jos joku ajattelee, etten tiedä kivusta mitään).. ja pettäjäkin voi olla uhri.

Voimia aloittajalle. Pettäminen voi olla myös uuden alku. Kiitän siitä mieheni rakastajatarta, joka sai paljon hyvää aikaan. Ensin inhosin hänen nimeänsäkin, mutta nyt kiitän.

Olen nuorena pettänyt vaimoani.Sitä hän ei tiedä eikä koskaan tule tietämäänkään.Ollaan hyviä kamuja.Olen myös saanut maistaa petetyksi tulemisen herkkua.Kurjalta tuntui.Omma rakas kihlattuni entisen kihlattunsa kanssa.En toivu siitä koskaan vaikka se tapahtui 15v.sitten.Aikanaan hän kyllästyi minuun ja lahti kohti uusia seikkailuja.Nyt hän on sellasessa satimessa eikä uskalla lähteä.Kuulemma kahjo ukko hänellä.Olen nähnyt sen tyypin ja olen samaa mieltä .Näyttääkin kahjolta.Hyvä nainen pilaantuu ton kanssa.

Uhri sanasta tulee mieleen, että mies aloittaa vakaan parisuhteen sillä tarkoituksella että kun ollaan sidoksissa, taloudellisesti ja lastenkin takia niin sitten mennään ja petetään jotta vaimo saisi kärsiä. Tässä tapauksessa vaimo olisi urhi. Tarkoituksella alituu satuttamista varten. Muutoin parisuhteessa pettämiset ja muut kriisit ovat vain oireita jostain syvemmästä asiasta parisuhteessa, joka tulisi hoitaa kuntoon. Pettäjäkin voi huonosti koska tarvitsee itselleen toista naista... miksi hän voi suhteessaan huonosti? Parisuhteen hoitamiseen tarvitaan molempia osapuolia.

Tilanne voisi tietysti olla toisinkin päin, mutta ko. aloittaja on nainen kirjoitin tämän näin päin.

T. surullinen ja petollinen vaimo

Alkuperäinen kirjoittaja mietitäänpä:
Uhri sanasta tulee mieleen, että mies aloittaa vakaan parisuhteen sillä tarkoituksella että kun ollaan sidoksissa, taloudellisesti ja lastenkin takia niin sitten mennään ja petetään jotta vaimo saisi kärsiä. Tässä tapauksessa vaimo olisi urhi. Tarkoituksella alituu satuttamista varten. Muutoin parisuhteessa pettämiset ja muut kriisit ovat vain oireita jostain syvemmästä asiasta parisuhteessa, joka tulisi hoitaa kuntoon. Pettäjäkin voi huonosti koska tarvitsee itselleen toista naista... miksi hän voi suhteessaan huonosti? Parisuhteen hoitamiseen tarvitaan molempia osapuolia.

Tilanne voisi tietysti olla toisinkin päin, mutta ko. aloittaja on nainen kirjoitin tämän näin päin.

T. surullinen ja petollinen vaimo

Jos pettäjä voi suhteessaan huonosti niin onko kaikki keinot koitettu suhteen parantamiseksi? Onko pettäjä ihan oikeasti yrittänyt puolinsonsa kanssa selvittää mikä mättää ja miten tilanteen voisi pelastaa? Vai kuvitteleeko lapsellisesti että pettäminen jotain ratkaisee? Jos kaikki keinot suhteen pelastamiseksi on koitettu, todetaan yhdessä ettei homma toimi enää ja laitetaan lusikat jakoon. Vasta sen jälkeen hypätään vieraaseen sänkyyn. Käsittääkseni ei siis ole tarvetta toisen selän takana hyppiä vieraisiin sänkyihin ja esittää että oman kurjuutensa takia niin tekee. Meni suhteessa hyvin tai huonosti niin toista voi kunnioittaa loppuun asti. Pettäjillä vain usein on se ikävä ominaisuus että tietävät suhteen olevan ohi mutta eivät uskalla lähteä olemaan yksin vaan petaavat itselleen ensin suhteen johonkin toiseen.

Olemme olleet naimisissa 10 vuotta. Viimeiset 2 vuotta on ollut todella vaikeaa. Jatkuvaa riitelyä, mökötystä, tiuskimista ja hellyyttä ei lainkaan. Oikeastaan kaikki em asiat olivat seurausta siitä, että mieheni lakkasi haluamasta seksiä. Ei hän koskaan ole mikään hirmu-aktiivinen ollut, mutta pikkuhiljaa se vain lopahti kokonaan. Seksistä tuli jonkinlainen valtataistelun väline, jota minä kärtin, halusin, josta haaveilin, rukoilin, suutuin kun mies ei halunnut jne. Hänen mielestään kaikki oli hyvin, eikä seksuaalinen haluttomuus ollut ongelma, lähinnä minun ongelma. (Ts. hänen mielestään hänen haluttomuutensa ja minun halukkuuteni olivat ikävä yhteensattuma, jota ei voi millään korjata, ja esim. ammattiapua ehdottaessani hän nauroi, että ei kai se minua auta) "Pakkoseksiä" meillä oli joskus, mutta se oli aina minun aloitteestani ja mies lähinnä suostui siihen, jotta asia olisi taas ok.

Pahimmin minua loukkasi se, ettei toinen halunnut. Lakkasin tuntemasta itseni naiseksi, kauniiksi tai haluttavaksi. Tähän voisi lisätä, että näytän ulkoisesti hyvältä, liikun paljon, teen sivujobina esim. kasvomallin töitä, eli kyse ei ollut siitä, että olisin läsähtänyt ja lihonut tms.

Olin siskoni kanssa eräässä kesätapahtumassa n. 9 kk sitten viikonlopun. Tapasin itseäni 8 vuotta nuoremman miehen, menimme sänkyyn. Koko kehoni huusi kosketusta, rakastelimme koko yön, mies antoi minulle aivan jumalaista mielihyvää, sellaista, jota en muistanut olevankaan. Hänen himonsa ja kehunsa vartalostani oli kuin balsamia loukatulle naiseudelleni. Tämän jälkeen olimme erotiikkasävytteisessä tekstiviesti- ja sähköposti-yhteydessä muutamia viikkoja, olimme sopimassa jo uutta tapaamista. Tämä kuitenkin "kuivui kokoon" ilman dramatiikkaa ja katkaisin itse lopulta välit mieheen. Suojaseksistä huolehdimme, eli tauteja ei tarvinnut ajatella.

Tilanne kotona jatkui samana. Itse olin muuttunut tapahtuman seurauksena siten, että olin välinpitämätön, vetäydyin, en halunnut miestäni enää jne. Tavallaan tämä oma haluamattomuuteni oli helpotus itselleni. Helmikuussa mies vaihtoi työpaikkaa ja muutimme. Uusi ympäristö ja työpaikan vaihdos teki hyvää. Pikkuhiljaa löysimme toisemme uudelleen. Se alkoi siten, että mieheni alkoi ohimennen taputtamaan pepulle, sipaisemaan niskaa, antoi suukon, lähetti tekstarin kesken työpäivän, jonka aloiti "..näytit aamulla niin kauniilta nukkuessasi.." jne. Aloimme puhua ja jopa nauraa jälkeen. Nyt tuntuu, että olemme kahden vuoden kriisin jälkeen löytäneet toisemme puolisoina ja olemme lähdössä esim. viikonloppulomalle kaksistaan. (Meillä on kolme lasta).

Olen kokenut saman, epäilin asiaa kauan ja olin kuulemma mielisairas. Sitten kuulin totuuden ja olin koko ajan ollut oikeassa. Mikään ei ole ollut sen jölkeen ennallaan.
Olisin iloinen jos haluaisit jutella asioista enemmän.
T Saman kokenut

Jos luottamus menee mitä sitä toista syyttelemään. Kerro miehelle reilusti mitä ajattelet ja mitä tunnet. Mies vakuuttaa ettei ole pettänyt, mutta et usko? Hakkaa vaan päätäsi seinään, ei se mies puheitaan muuta. Mutta miltä luulet miehestä tuntuvan kun väität epäileväsi hänen pettäneen vaikka mies ei ole toista naista edes ajatellut tai vilkaissut? Kyllä se lyö säröä väliin jollei jos siinä vaiheessa sitä ole riittävästi. Siitähän saat sitten lisää syitä epäillä pettämistä kun mies vetäytyy kuoreensa. Mietis nyt asiaa vähän tarkemmin: Jos miehes pettää sinua, miksi sitten enää olette naimisissa? Erotkaa. Jos mies ei ole pettänyt mutta sinä et luota häneen, peli on menetetty. Erotkaa. Riidat näkymättömästä pettämisestä tuhoaa liittonne viimeistään ja silloin on jo molemmilla liian paska maku suussa.

Piti tässä kommentoida monta samanmoista tilannetta läpikäyneenä, että kukaan täysin sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa ei petä. Ja jos niin käy kantaa vastuunsa. Kertoo ja selvittää..hoitaa ja miettii miten tästä eteenpäin. Pettäminen on 98% itsetunto ongelmaisten(piilosellaisten kin) ihmisten toimintaa. Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että teko väärin ja idioottimaista satuttamista kumppania kohtaan.
Näin ollen huomataan että vikoja on muussakin kuin itsetunnossa, empatia kyvyssä myös.
Olet vahvoilla. Tunnet ja koet oikein. Pettäjä ei opi koskaan, mutta voi joskus muuttaa tapojaan. Mutta tilaisuuden tullen..
Susi syö lampaan. Ohjeeni on..jos pystyt ole kuin viilipytty ja ala panostaa omaan elämään. Jos siis haluat miehesi pitää. Älä välitä hänestä..vaan itsestäsi. Mene..meikkaa kulje..lähde..älä tule..ole viileä ja asiallinen
Mut joo peliksihän tämä menee..kauanko sitä jaksat.? No tsemmpiä. Mä jaksoin 17b. Ja ny ku en enää jaksais kokl juttua mies ei halua lähtee miihkä..ku pelit on pelattu. Heh.

Piti tässä kommentoida monta samanmoista tilannetta läpikäyneenä, että kukaan täysin sinut itsensä ja ympäristönsä kanssa ei petä. Ja jos niin käy kantaa vastuunsa. Kertoo ja selvittää..hoitaa ja miettii miten tästä eteenpäin. Pettäminen on 98% itsetunto ongelmaisten(piilosellaisten kin) ihmisten toimintaa. Tämä ei poista sitä tosiasiaa, että teko väärin ja idioottimaista satuttamista kumppania kohtaan.
Näin ollen huomataan että vikoja on muussakin kuin itsetunnossa, empatia kyvyssä myös.
Olet vahvoilla. Tunnet ja koet oikein. Pettäjä ei opi koskaan, mutta voi joskus muuttaa tapojaan. Mutta tilaisuuden tullen..
Susi syö lampaan. Ohjeeni on..jos pystyt ole kuin viilipytty ja ala panostaa omaan elämään. Jos siis haluat miehesi pitää. Älä välitä hänestä..vaan itsestäsi. Mene..meikkaa kulje..lähde..älä tule..ole viileä ja asiallinen
Mut joo peliksihän tämä menee..kauanko sitä jaksat.? No tsemmpiä. Mä jaksoin 17b. Ja ny ku en enää jaksais kokl juttua mies ei halua lähtee miihkä..ku pelit on pelattu. Heh.

kommentoit yli 8 vuotta vanhaan kuolleeseen ketjuun. Että silleen.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä