Onko muita (tv:n katsomisesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muua

Vieras
Joiden muksut ei saa katsoa videoita/lastenohjelmia. Tuntuu et mua katotaan kieroon kun 2,5v tyttö ei katso ikinä kotona telkkaa. Jos ollaan kylässä ja siel tv auki niin en toki käske sammuttaa.Myös jos kavereiden muksut katsoo meidän siellä ollessa niin en kiellä tyttöä.Mutta ennemmin ehdotan muuta tekemistä.Kun tuntuu et kaikki on niin näyttöpinotteista nykyään.Kesäkeleillä pelataan pleikkaa ennemmin ku jalkapalloa ulkona tai katotaan sisällä lehmäjengiä.
Luulen et tyttö saa katsoa HYVIN rajoitetusti vasta joskus muutaman vuoden päästä.Saa nyt nähdä,mutta näin ainakin nyt tuntuu.

ei tossa mitään kieroon katsomisen aihetta oo..meidän poika katsoo kyl suht usein muumeja dvdltä...mut ihan hyvä juttu toi on,tosin mul oli pienenä semmoset siskokset kavereina jotka sai katsoa telkkaria tosi rajoitetusti kotona ja telkkarista tuli niille melkee pakkomielle muualla kun oli...yleensä kun kaikki kielletty kiinnostaa sit kahta kauheemmin..tietenkin tapauskohtasta.mun mielestä hyvä juttu et rajotat!

Ei munkaan mielestä mitään pahaa et rajoittaa. Mutta kuten Hansu kirjoitti niin olen myöskin tavannut sellaisia joille tv;stä tulee pakkomielle kun eivät ole saaneet katsoa.

ai..no sit luin taas väärin,kun eka ymmärsin et kesäleireillä nykyään pelataan mielummin pleikkaa ja se huono juttu(niinku onki)mutta sit luin et teillä kesäilmalla pelataan mieluummin ku katotaa lehmäjengiä tai pelattas jalkapalloa...sori :D taidan vähä nyt omia sekoilla..

Monet lapset katsovat ihan liikaa telkkaa, kaiken maailman filmejä ja pelaavat koneella. Olen pph eikä hoitolapset katso meillä koskaan mitään filmejä vaikka joku äiti niitä hanakasti oli tuomassa meidän iloksi yhteenaikaan. Oli hiukka ihmeissään kun en halunnut ottaa vastaan mitään videoita vaan sanoin, että meillä menee päivät niin nopeasti kaikkea touhuten, ettei edes ehdittäis katsella noita. Se on totta, että leikit, ulkoilut ja perusjutut (syömiset, nukkumiset) vievät tarkasti päivän tunnit. Ja koska lapset istuvat kaiket illat ja viikonloput telkkarin edessä, niin eiköhän se riitä...

Meillä telkku auki aamusta iltaan oikeastaan, toki pois päältä silloin, kun ollaan ulkona. Mutta muuten lastenohjelmia lähes koko ajan telkussa.

Hoh, esikoisen ollessa vauva olin kriittisempi, ajattelin, että jotain haittaa on esim. Teletappien katsomisessa. :laugh: No, nyt on ollut muutaman kuukauden Disney-kanavat sun muut (30 kanavan paketti otettiin) ja ihana helpotus, jos edes yksi lapsista (joita on 4) haluaa katsoa telkkaria. :whistle:

Esikoisen kanssa oli ihan eri asia. :p :whistle: ;)

Yhteistyössä