Onko muka liian iso lasku viikon ruokaostoksista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeastiko tuhlari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeastiko tuhlari

Vieras
Kävin aamulla kaupassa ja tarkoitus olisi että viikon verran näillä eväillä pitäisi pärjätä. Tai loppuviikosta ehkä tarvii maitoa ja hedelmiä hakea, mutta ei muuta. Ostin:
- shampoo ja hoitoaine
- vanulappuja
- talouspaperia 4 rll
- yleispuhdistusaine
- 2l jugurttia
- 1l täysmaitoa
- 7l rasvatonta maitoa
- 3l jääteetä
- 4l tuoremehua
- tölkki limua
- tölkki olutta
- lantrattavaa mehua 0.5l
- kaakaojuomajauhe
- 2x maksalaatikko
- 900g lihapullia
- broilerin rintafilettä 500g
- broilerin filesuikaleita 450g
- 2x tonnikalapurkki
- jauheliha 500g
- lihapullia 900g
- fusilli-makaroneja
- riisiä
- nuudeleita
- 2kg perunoita
- spagettia
- tomaattimurkaa
- ketsuppia
- 150g juustoraastetta
- 1kg pakasteherneitä
- 2 pss maissia
- 1pss parsakaalia
- 1kg porkkanoita
- 2 paprikaa
- 2 kurkkua
- tomaattia
- salaattia
- 3x paahtoleipä
- 1 sekaleipä
- 2x margariini
- 2x 200g pakettia leikkelettä
- 1,1kg juustoa
- 1 pkt kaurahiutaleita
- 1,3 kg banaaneja
- ruokakerma
- 6prk vauvanruokaa (8kk)
- 6 prk hedelmäsoseita
- 2 tetraa valmispuuroa
- karkkipäivän karkit
- 1 pss sokeria
- 1 aski tupakkaa

Näihin meni about 92 euroa, mikä oli miehen mielestä ihan järkyttävän paljon. En kuulemma osaa olla yhtään taloudellinen, jos viikon ruokiin menee noin paljon. Meitä perheessä 2 aikuista ja 4 lasta 13, 11, 3v ja 8kk. Eikä mun mielestä ole mitenkään kauheesti. Onneksi ei tarvinu vaippoja, pyykinpesuaineita yms. ostaa ja pakastimessakin on leipää, muutenhan toi ukko olis varmaan saanu sydärin kassalla.

Mut mua alko sit mietityttään, että meneekö meillä sitten ihan hirveesti rahaa ruokaa, kun menee noi 600 euroa kuukaudessa (sisältää pesuaineet, vaipat). Tossa listassa on toi ukon tupakka-aski, mutta ne ostaa yleensä ite eli ne ei sisälly tohon kuukauden ruokabudjettiin.

Me kanssa yritetään ostaa kerralla koko viikon ruoat ja tuon verran meilläkin menee, vaikkei vaippoja enää tarvita ja perheessä kaksi lasta. Olet säästäväinen ja miehesi ei ymmärrä ruoan hintaa nykyään.

No ei ole paljon todellakaan !
Me ollaan tyytyväisiä, jos pysytään 600,- euron kk-budjetissa (2 aikuista, 1 teini, 2 koiraa, 1 kissa) - tupakkaa emme polta emmekä alkoholia kuluta kuin ehkä sixpackin joka toinen kuukausi.

No meitä on kolme - kaksi ala-asteikäistä tyttöä ja minä - ja meillä menee viikossa varmaan pitkästi toista sataa kauppaan. Että tunge vaikka ne parsakaalet sen äijäkkeesi turvan tukkeeksi ja kerro sille hiljaisuuden langettua, että ruoka maksaa nykyään todella paljon.

Ei mene mun mielestä. Meillä 7 hengen perhe, lapset iältään 2-12v. Meillä menee kuukaudessa yleensä 800-1000e, sisältäen vaipat, paperit, pesuaineet yms.
Tällä kuulla olisi tarkoitus päästä 600e, kun on muuten niin tiukka kuukausi, mutta kyllä menee tiukalle. Epäilen, että loppukuusta syödään ei oota..
Kaikki ostetaan s-marketista, kun on tili siellä eikä varaa kulkea kaupunkiin tarjousten perässä, joten sekin nostaa kauppalaskua, kun kaikki on aina niin kallista.

Paljonhan tuota olet tavaraa saanut 90?llä. Niin ja tuo määrä kuivatarvikkeita (makaronit, spagetit, riisi, nuudelit,ketsuppi) riittänevät myös pidemmäksi aikaa kuin viikoksi.
Meillä menee aivan liikaa kauppassa ruokaan, ja meitä on kaksi aikuista ja kaksi pientä lasta. Ei taida meidän viikon ruokalasku pysähtyä 100?n.

Mä olen nyt hoitanu meidän ruokaostokset, kun olen äippälomalla ja mies ei ole yleensä ollu mukana kaupassa kun musta on kivempi käydä kaupassa arkiaamuna niin ei oo niin paljon jonoja. Pitää ottaa vissiin useemmin mukaan, ettei totuus unohdu =)

Miehillä jotka ei itse käy kaupassa on oikeasti aukko siinä hintatitoudessa,meillä mies tajusi kyllä kun alkoi itse tulemaan kauppaan mukaan ja maksamaan,oli ihan että ei voi olla...mä totesin vaan että on se kallista syödä juu..

ota mies mukaan tai laita se hoitaan kauppajutut.

Montako pussia leipää te oikeen viikossa syötte? :D Jep, meillä menee kahella aikusella n. 40e/viikko, eli 20e per naama, eli teillä jos laskis 13 v aikuseks ja 11v ja 3v yheks aikuseks niin menis 80 e plus sit tupakit, karkit ja sellaset. Eli täysin normaali hinta ja tuollakin saa jo tosi paljon vertailla ja halvinta ostaa. Ruoka nyt vaan on kallista. Ja mieti, että jos 20 euroa per nokka menee viikossa, niin se on noin 2e vähän päälle ruokaan päivässä plus pesuaineet ym. Ei tod. oo paljoo. Vai missä miehes syö edes yhtä ateriaa tolla hinnalla?

Tietenkin tuostakin listasta olis voinut typistää tuoremehut tiivisteeseen, lihapullat jauhelihaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja eikkis:
mun mielestä kauheen paljon, me selvitään satkulla viikon ruuista ja 7 hengen perhe ollaan, tosin 1 on vielä rinnalla vaan, eli 6 syö...

No saman verranhan teillä sitten on syöjiä, kun ap:n perheessä, joten miten heillä satku on paljon ja teillä vähän?

Yhteistyössä