Onko mulla jo vaihdevuodet??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mollamaija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mollamaija

Vieras
Viime aikoina mulla on alkanut tulla hirveän helposti hiki, siis hikoilen koko ajan ja monesti yölläkin on tosi kuuma. Olen aina ollut järkyttävä vilukissa joten muutos on iso. Toinen asia on mielialan vaihtelut, välillä v-uttaa ihan kybällä ja sitten on taas ihan ok. Olen myös alkanut tiuskia ja sanoa tosi suoraan (olen ennenkin sanonut suoraan mutta nyt vielä enemmän) ihmisille. Mitään törkeää en onneksi ole sanonut kenellekään! Kuukautiset on myös niukentunut paljon. Mutta, olen vielä alle 40-vuotias! Voiko siis mulla olla jo vaihdevuodet alkaneet? Pitäisikö hakea jotain nappeja lääkäriltä, auttaisiko joku tähän hikoiluun??

Käsittääkseni joillakin voi alkaa vaihdevuodet jo ennen 40, vaikka yleensä ne alkaa reilusti myöhemmin. Tiedän että lääkkeitä siihen on mutta sitä en tiedä miten ne vaikuttaa hikoiluun.

Ikää mulla on siis 38, kohta 39. Lapsia en lisää aio tehdä joten sen suhteen ei mitään paniikkia, iltatähti jää tekemättä ;)
Tuo hikoilu on lähinnä mua häiritsevää, olisi kiva jos sen saisi kuriin jotenkin!

Alkuperäinen kirjoittaja mollamaija:
Viime aikoina mulla on alkanut tulla hirveän helposti hiki, siis hikoilen koko ajan ja monesti yölläkin on tosi kuuma. Olen aina ollut järkyttävä vilukissa joten muutos on iso. Toinen asia on mielialan vaihtelut, välillä v-uttaa ihan kybällä ja sitten on taas ihan ok. Olen myös alkanut tiuskia ja sanoa tosi suoraan (olen ennenkin sanonut suoraan mutta nyt vielä enemmän) ihmisille. Mitään törkeää en onneksi ole sanonut kenellekään! Kuukautiset on myös niukentunut paljon. Mutta, olen vielä alle 40-vuotias! Voiko siis mulla olla jo vaihdevuodet alkaneet? Pitäisikö hakea jotain nappeja lääkäriltä, auttaisiko joku tähän hikoiluun??

Esivaihdevuosioireita, ei siis vielä varsinaisia, mullakin on ollut, menivät itsestään ohitse mutta hae apua jos ovat häiritseviä.

En ole ollut mitenkään erityisen stressaantunut, sitten kyllä tajuaisin että tämä voi siitäkin johtua. Mutta kun en mitään muuta selitystä ole keksinyt, mitään elämänmuutoksia ei ole ollut. Ja tämä on jatkunut nyt jo useamman kuukauden.

Mä täytän lähitulevaisuudessa 42v.Mulla on tulee joskus öisin kauhea hiki tai kuuma, sit hetken kuluttua tulee vilu.Päivällä saatta tulla yht´äkkiä kauhea hiki, vaikkei tekis mitään ja sit se menee ohitse.Myös muutama itsepäinen musta karva ( yök ) on tullu leukaan ja niitä saa olla aina nyppimässä pois.Menkat on kutakuinkin olleet säännölliset, mutta nyt on muutaman kierron heittäneet eli ei enää ihan yhtä säännölliset kuin ennen.Kuulostaako vaihdevuosioireilta?Äidilläni oli samantyyppisiä oireita samanikäisenä; ainostaan öisin ei ollut hikoilupuuskia.

Mulla on kans ollut muutama musta karva leuassa! Mutta mulla on muutenkin voimakas karvankasvu. Muistaakseni äidillä oli vaihdevuodet siinä 50-vuotiaana, taisi alkaa vähän alle, mutta kuitenkin myöhään... Siskoni on 45v eikä sillä ole vielä vaihdevuosia joten ei suvussa tällaista aikaisia vaihdevuosia ole.

Yhteistyössä