onko mulla jotenki liian hienostunu käsitys juhlista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
kaveripariskunnalta tuli kutsu toisen synttäreille.. viestissä luki et otathan omat juomat JA RUUAT mukaan, tervetuloa :o :o :o :o :o :o

sama pariskunta on kutsunut aikanaan meidät yksiin juhliin joista sit JÄLKIKÄTEEN perivät 20e nuppia päälle tarjoiluista (ei maksettu!!)

kerran ollaan menty niiden juhliin tyhjin käsin eikä siel oo ollu mitää tarjottavaa ja sit ne on kiukutellu ku porukka lähtee aikasin meneen...
et sisänsä edistystä et nyt ees mainitsivat omista eväistä..

mut mun käsitys on se, et jos kutsun juhliini porukkaa, niin varmana on ruokatarjoilu (ainakin jotain suolasta "iltapalaa" riippuen kaikesta) ja booli, voin toki lisätä et omat ruokajuomat tai saunajuomat mukaan siltäkin varalta et booli ei maistu tai jos väkee tulee ihan kamalasti.

ei oikein kiinnosta mennä ja varsinkaan hankkia mitään lahjaa :ashamed:

Kuulostaa kyllä kieltämättä mielenkiintoiselta... sen mä vielä ymmärrän jos on nyyttärimeiningillä niin että on sovittuna etukäteen mitä kukakin tuo

Harvoin aukaisen suutani kun on kysymys toisten juhlista tai muustakaan elämäntavasta mutta nyt on pakko. Eli :o . Että ihan laskutus vierailta jälkikäteen. :/

edit: Nyyttärit on muuten tosi kivoja,mutta eihän nuo edellämainitut sellaisia olleet nähneetkään.

tollaset kutsut saa mulle sellasen grrrr-mielentilan, olis heti ihan eri jos lukis et nyyttärit!! :kieh:

niin ja sit pyydettii vastaan tänää tuleeko vai ei, mitä hiton väliä ku ei tarvii laskee mitää tarjoiluita??!!

Jos juhlii pienellä porukalla muutaman parhaan kaverin kanssa, niin sitten ok että omat juomat. Mutta jos pitää oikein kunnon juhlat niin pitäisi olla tarjottavaa ja edes jotain boolia. Toki voi vieraille ilmoittaa että voi ottaa omaakin juomaa mukaan, jotta tarjolla on vain boolia.

Alkuperäinen kirjoittaja jekku:
Jos juhlii pienellä porukalla muutaman parhaan kaverin kanssa, niin sitten ok että omat juomat. Mutta jos pitää oikein kunnon juhlat niin pitäisi olla tarjottavaa ja edes jotain boolia. Toki voi vieraille ilmoittaa että voi ottaa omaakin juomaa mukaan, jotta tarjolla on vain boolia.

ja omat juomatkin viel menee, mut että omat ruuat!! on kyllä musta erittäin törkeetä :ashamed: mut ei tullu shokkina tolta pariskunnalta :snotty:

Kyllä mekin ilmaistiin tuparikutsussa että tarjolla on syötävää (ihan reilusti ) ja boolia,
muita JUOMIA saa tuoda oman maun mukaan.
Mutta että rahat jälkikäteen?? :o

Kyllä mä aina ruuat laitan mutta totuus on, etten ala 20-päistä joukkoa juottamaan...
Pitäs olla p- ja vviiniä, bisseä, lonkeroa, siideriä ja ties mitä et jokaiselle ois mieluisaa.

En kyllä kehtaisi vierailta rahaa pyydellä jälkikäteen tarjoiluista, saati pyytää tuomaan mukanaan omat ruuat. Nyyttäriperiaatteella on meidänkin kaveriporukassa järjestetty monet illanvietot, mutta synttärit sun muut ihan "omat" juhlat olen järjestänyt niin, että syötävää ja juotavaa on vieraille tarjolla. Ehkä kaverisi ei pitäisi juhlia edes järjestää, jos kokee muiden ruokkimisen ja juottamisen itselleen jotenkin kannattamattomana. Tosin en tuollaista ystävää pyytäisi omiinkaan juhliini (nyyttäreille ehkä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Kyllä mä aina ruuat laitan mutta totuus on, etten ala 20-päistä joukkoa juottamaan...
Pitäs olla p- ja vviiniä, bisseä, lonkeroa, siideriä ja ties mitä et jokaiselle ois mieluisaa.

No kyllä meillä on ihan bileissäkin aina tarjolla juomina booli ja olutta. Jos ne ei kelpaa, ni sit voi ottaa omat juomat mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Juu eri asia sit, jos ois vaikka nyyttärit, et kaikki tois jotain pientä yhteistä syötävää...

jep.. ollaan viety kans nyyttäreihin.. mut sit sain jälkikäteen kuulla et paikasta pitää maksaa.. joku 7e /hlö se oli.. mut tän mokan teki mun ukkoni kun ei informoinut mua.. ja maksoin tietty kun oli kiva mökki,saunoineen /rantoineen..

Miun oli pakko kertoa miehelle tämä juttu ja sekin oli että :o , ei myökään mitään rikkaita olla mutta aina meillä nyt jotain tarjottavaa on kaikille jos kerran juhlat järjestetään. Mitenhän nuo siun "ystävät" järjestää ristiäiset sun muut,samalla periaatteella että omat ruuat mukaan varmaan.
:laugh:

Oho! Enpä mäkään ole koskaan kuullut vastaavasta. Nyyttärit toki on ihan eri asia, niin kuin joku jo mainitsikin, mutta lasku jälkikäteen, kun ei olla etukäteen korvauksesta sovittu, on kyllä jotakin aivan käsittämätöntä.

Yhteistyössä