Onko mulla mahdollisesti virtsarakontulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CiaCeray
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

CiaCeray

Vieras
Koko viime yö meni ravatessa vessassa;heräsin aina siihen että rakko tuntui olevan täynnä, niin ettei voinut muuta kun mennä pissalle ja kun pääsin pissalle sieltä tuli vain pieni liru. Ei kirvele tai kutita, mutta virtsatessa kumma kuumotuksen tunne,sellanen outo tunne ja muutaman kerran pyyhkiessä tullut paperiin hieman verta(ei ole kuukautis aika). Olen myös väsynyt,ei kuumetta tms.Mahtaako ollaa virtsarakon tulehdus? Tämä päivä mennyt samalla tavalla wc;ssä usein käymällä.

Eilen söin poikkeuksellisesti meksikon ruokaa, irtokarkkeja, chipsejä yms jolloin illalla oli masun seudulta turvonnut olo, voisiko johtua epätrvwwllisestä syömisestä?
Mikä auttaisi normaali tilaan pääsemiseen?

Jos olo ei ole mitenkään sietämätön, kokeile tämän päivän ajan niin että juot tosi paljon, siis monta litraa vettä. Ja käyt vessassa myös, ei kannata yrittää pantata sitä. Sillä olen joskus saanut huuhdottua alkavan tulehduksen pois, mutta se tosiaan auttaa yleensä aivan alussa.

Muuten kannattaa huomenna aamulla mennä lääkäriin.

[QUOTE="vieras";22160367]Jos olo ei ole mitenkään sietämätön, kokeile tämän päivän ajan niin että juot tosi paljon, siis monta litraa vettä. Ja käyt vessassa myös, ei kannata yrittää pantata sitä. Sillä olen joskus saanut huuhdottua alkavan tulehduksen pois, mutta se tosiaan auttaa yleensä aivan alussa.

Muuten kannattaa huomenna aamulla mennä lääkäriin.[/QUOTE]

Ja juoman pitää olla nimenomaan vettä? ei mehua/kahvia yms?

[QUOTE="vieras";22160411]Vesi, persiljatee ja karpalomehu ovat toimineet, kuitenkin niin että suurin osa siitä on vettä. Vedellä saat huuhdottua parhaiten.[/QUOTE]

Ja vuorokaudessa tuolla menolla pitäs mennä ohi?ja jos ei mene lekuriin?
Mulla ei ole koskaan ollu virtsarakontulehdusta..

Ei tarvi olla vettä. Appelsiini- tai omenamehu on ihan jees myös. c-vitamiini auttaa kans virtsarakon tulehduksessa, samoin se mehun happamuus. Mut voihan tuo tosiaan johtua siitä että oot syönyt mausteista ruokaakin. Sit kun se vti iskee päälle niin sen kyllä tietää :/

Ja vuorokaudessa tuolla menolla pitäs mennä ohi?ja jos ei mene lekuriin?
Mulla ei ole koskaan ollu virtsarakontulehdusta..

Ihan siis olen tehnyt niin että just illan kun on ollut kotona, oon yrittänyt juoda mahdollisimman paljon vettä siinä muutaman tunnin aikana, tyyliin 4 litraa. Just ennen nukkumaanmenoa ei enää kannata ettei sen takia tarvi ravata vessassa. Aamulla sitten tunnustelet.

Tosin jos vertakin on vähän tullut, niin voi olla ettei auta.

[QUOTE="vieras";22160430]Ihan siis olen tehnyt niin että just illan kun on ollut kotona, oon yrittänyt juoda mahdollisimman paljon vettä siinä muutaman tunnin aikana, tyyliin 4 litraa. Just ennen nukkumaanmenoa ei enää kannata ettei sen takia tarvi ravata vessassa. Aamulla sitten tunnustelet.

Tosin jos vertakin on vähän tullut, niin voi olla ettei auta.[/QUOTE]

Niin ja tosiaan vettä oon juonut käytännön syistä, kun mulla ei yleensä ole montaa litraa mehua kaapissa. Mutta jos on mehua, juo sitä myös. Ei siis sokeri"mehua" vaan jotain happamampaa, appelsiinia jne.

[QUOTE="vieras";22160440]Niin ja tosiaan vettä oon juonut käytännön syistä, kun mulla ei yleensä ole montaa litraa mehua kaapissa. Mutta jos on mehua, juo sitä myös. Ei siis sokeri"mehua" vaan jotain happamampaa, appelsiinia jne.[/QUOTE]

Olen maidonjuoja ja siksi vielä kysyn voinko juoda maitoa?
Ja mitkä ruokaianeet saattaa pahentaa oireita?etten vaan ruokailemalla pahenna...

Yhteistyössä