Onko mulla oikeus puuttua asiaan (eskariryhmäläisen käytöksestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei nyt mustana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastaisuudessa jos kyseinen lapsi tulee uhoamaan sinulle/lapsellesi vienti- tai hakutilanteessa, niin kiellä lasta napakasti (tai vaikka tartut käteen kiinni jos nyrkit heiluu) ja käännyt heti ryhmän henkilökunnan puoleen. He sitten toivottavasti hoitavat tilanteen saman tien kyseisen rasavillin kanssa. Tälle lapselle tilanne on paljon opettavaisempi ja hyödyllisempi kun asiaan puututaan heti, eikä vasta päiviä myöhemmin. Samalla saat henkilökunnan tietoon, että haluat asialle tehtävän jotain.

Aika riskaabelia on tarttua toisen lapseen. Siitä voi vaikka seurata mitä, jos poika kertoo eteenpäin, että "täti satutti minua" tms. Sanoa tietenkin kannattaa, ja mennä siitä saman tien ryhmän sillä hetkellä vastuulliselle aikuiselle sanomaan, mitä tarkalleen tapahtui. Ja myös kertoa noista oman lapsen itkuista ja peloista, vaikka varata ihan keskusteluaika tms.

Joo tuttu tilanne.
Oman poikani ryhmässä oli viime vuonna samantyyppinen lapsi. Terrorisoi koko luokkaa.
Uhkaili potkaista jopa vanhempia. Kerran mä sit karjaisin( kun oli uhannut potkaista mua ja nosti jalkansa) ; "nyt loppui toi potkiminen ja uhkailu. Sä et täällä potki ketään jne ....." . Taisin päästää ihan kunnolla höyryjä en edes muista mitä sanoin mutta asia selkis pojalle ja puuskahti itkuun.
No mä oli se pahis :( saion rapaa niskaan ko. lapsen vanhemmilta , mutta onneksi sen jälkeen asiaan kiinnitettiin huomiota ja uhkailut ja toisten satuttaminen vähenivät huomattavasti.

Yhteistyössä