Onko muut ns. koukussa johonkin lääkkeeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noi naso- nenäsumutteet ruokkii sitä tukkoisuuden tunnetta. Tukkoinen olo on ja pysyy niin kauan kun sitä käytetään. Siksi niissä on se ehdoton 10pv kötttörajoitus. Sen jälkeen eivät oikeasti auta vaan pahentavat tilannetta. Miksi ihmisetvsuotta kiusaa itteään ja tuhlaa rahojaan? Tää on yks niistä monista asioista joita en vaam jaksa ymmärtää.

Minä en tule toimeen ilman kipulääkettä. Ihan tavan ibuprofeiinia. Mun kroppa on niin kipeä välillä, että liikkuminen tekee tuskaa. Ja nyt on taas tämä kausi menossa...

mulla avamys on ollut parempi kuin mikään muu. se on kai uusinkin näistä sumutteista.

allergiasumutteita voi käyttää vaikka loppuelämän, kuten mä joudun käyttämään, kun mulla vaan on aina limakalvot niin, että tukkoisuuden tunne on ja pysyy. samaten on jotain pölyallergiaa ym mikä kiusaa.

mutta tosiaan pelkällä avamysilla ei varmaan noin pitkästä koukusta pääse eroon... sarvikuonokannu ja nenäöljyt on alussa hyvä idea.... ja kannattaa tehdä esim hiihtoloman tms jonkun aikana kun ei tarvi stressata sitä unen saamista ihan niin kovasti. mut on tosi kivaa olla niistä erossa :)

Surullista... :( Miksi ette yritä vierottaa itseänne noista turhista lääkkeistä, kun kerran kuitenkin myönnätte itsekin, että kyse on selkeästi riippuvuudesta, kuin tarpeesta? Luulis olevan sille rahalle muutakin käyttöä, mitä vuositasolla menee turhan takia lääkkeisiin, joita ei oikeasti tarvitse. Ja kroppakin varmaan kiittäis, kun ei tarvitsis jatkuvasti käydä kemiallisilla mömmöillä.. Tiedän, että viekkarit saattaa olla aikamoiset joissain lääkkeissä ja ne tuleekin purkaa vähitellen, mutta jos on vaan tahtoa, niin niistä selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyhmyyttä vai;25714974:
Noi naso- nenäsumutteet ruokkii sitä tukkoisuuden tunnetta. Tukkoinen olo on ja pysyy niin kauan kun sitä käytetään. Siksi niissä on se ehdoton 10pv kötttörajoitus. Sen jälkeen eivät oikeasti auta vaan pahentavat tilannetta. Miksi ihmisetvsuotta kiusaa itteään ja tuhlaa rahojaan? Tää on yks niistä monista asioista joita en vaam jaksa ymmärtää.

Näin juuri. Ne aiheuttavat turvotusta ja ärsytystä limakalvoilla, jonka jälkeen nenä on entistä pahemmin tukossa. Sen vuoksi niitä ei saa käyttää yli suositusten.

[QUOTE="sondersson";25714929]Jännä, mulla ei tullut sen lopettamisesta mitään ja lääkärikin sanoi ettei siitä tule viekkareita. Sertralinista itelle tulee kauhea olo jos unohtuu joskus ottaa. Päässä tuntuu sellasia sähköiskumaisia jysäyksiä ja sydän muljuaa :/[/QUOTE]

Samoin Citalopramista tulee mulle, sähköiskumaisia tunteita päässä, päänsärkyä, pahoinvointia... Paljolti niitä samoja oireita kuin ensimmäinen viikko aloitettuani lääkityksen.

En tosin ole vielä aikeissa lopettaa, mutta joskus olen muutamana päivänä unohtanut ottaa.

Ketipinoriin. En voi kunnolla nukkua ilman niitä ja jos olen kaksikin vuorokautta ilman, on viekkarit mitä hirveimmät.

Mulla oli 100mg ja vähensin ensin viiteenkymmeneen ja sitten kahteenkymmeneenviiteen milligrammaan. Nukuin viikon verran vain muutaman hassun pätkän yössä ja sitten pärjäsin ilman.

Kannattaa kokeilla jättää pois, jos on esim. lomalla mahdollisuus uhrata yöunet. Uni on myös ohuempaa jonkin aikaa, kunnes tottuu nukkumaan ilman lääkkeitä.

[QUOTE="yyhoo";25715141]Surullista... :( Miksi ette yritä vierottaa itseänne noista turhista lääkkeistä, kun kerran kuitenkin myönnätte itsekin, että kyse on selkeästi riippuvuudesta, kuin tarpeesta? Luulis olevan sille rahalle muutakin käyttöä, mitä vuositasolla menee turhan takia lääkkeisiin, joita ei oikeasti tarvitse. Ja kroppakin varmaan kiittäis, kun ei tarvitsis jatkuvasti käydä kemiallisilla mömmöillä.. Tiedän, että viekkarit saattaa olla aikamoiset joissain lääkkeissä ja ne tuleekin purkaa vähitellen, mutta jos on vaan tahtoa, niin niistä selviää.[/QUOTE]

Mä tarvittaessa otan emmä niitä huvin vuoks.

Samoin Citalopramista tulee mulle, sähköiskumaisia tunteita päässä, päänsärkyä, pahoinvointia... Paljolti niitä samoja oireita kuin ensimmäinen viikko aloitettuani lääkityksen.

En tosin ole vielä aikeissa lopettaa, mutta joskus olen muutamana päivänä unohtanut ottaa.

Täällä toinen samaa ottava :) Mulla jäänyt joskus yksi väliin (kun menee sekasin et ottikohan jo vai ei) mutta vielä ei noita "kuuluisia sähköiskuja" ole ilmaantunut. En myöskään ole aikeissa lähiaikoina lopettaa.

[QUOTE="vieras";25714204]Mä luin kerran jostain lehdestä ihmisten kertomuksia riippuvausuuksistaan. Joku nainen kertoi olevansa koukussa nenäsumutteeseen. Nauratti että kaikkeen sitä voi koukuttua. Mutta on ilmeisesti yleisempikin ongelma?[/QUOTE]

Mun mies on myös koukussa nenäsumutteeseen. Sillä menee helposti nenä tukkoon, ja panikoi ettei saa henkeä.

Mä INHOON nenäsumutteita.

"koukussa" tradolan / panacod..

Kipujen takia jouduttu vaan syömään, joten "koukussa" tavallaan..
Vieläkin tosin syön, mutta kauanko sitä ei kukaan tiiä!

Mietinkin mitä sitten, kun alan vieroittumaan.. voi kamala! :O

Yhteistyössä