Onko naisen turvallista kävellä yksin yöllä kaupungissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tuli mieleen, kun aina sanotaan, ettei saisi liikkua yksin, mutta kyllä varmasti suurin osa joskus kulkee. Jos on vaikka ollut baarissa niin ei aina kannata ottaa taksia, se maksaa aika paljon ja jos on lyhyt matka niin tuntuu melko turhalta. On muitakin tilanteita, jolloin tulee käveltyä yöaikaan yksin, esim. jos on yötöissä tai lenkillä koiran kanssa tms. Liikutteko koskaan yöllä yksin vai onko teillä aina joku kaveri mukana?

Itse vältän yöllä liikkumasta kaupungilla. Yöllä käytän aina omaa autoa kun tuun töistä tai taxia. Ulkona kun ollaan ystävien kanssa ,niin mennään kimppakyydillä kotiinkin.
Mutta Helsingin keskustassa en yksin kävele.

Olen liikkunut usein! Ei ole ollut yhtäkään kovin uhkaavaa tilannetta. Rahaa on joskus tultu pyytämään, mutta kun olen sanonut, ettei ole käteistä, niin ei ole ikinä tivattu sen enempää.

Maaseudulla keskellä kirkasta päivää on sensijaan ollut uhkaava tilanne, mutta en nyt kerro siitä sen enempää...

Kyllä mä täällä Lahden keskustassa uskallan kävellä, mutta yhtään kauemmaksi ei ole kiva yksinään mennä :( Keskusta on ainakin viikonloppuisin sen verran kansoitettu että sinne joukkoon hukkuu helposti.

Vähän riippuu paikasta. Jyväskylässä uskaltaisin. Opiskelin Turussa ja siellä otin kyllä keskustasta taksin yöllä kotiin. Vaikka kamppailulajit onkin hallussa. ;)

Mies just sanoi kun yöllä jakaa postia, että on se lohduttoman näköstä missä kunnossa naisia kulkee yöllä tuolla kaupungilla. Kolmen promillen humalassa yksin liikkuvat naiset on kyllä tosi "helppoja saaliita" =(

Itse kuljen koirien kanssa yölläkin, ne nostaa äläkän jos joku epäilyttävä lähestyy. Jos kuljen yksin niin pidän yleensä kännykän kädessä ja soitan miehelle tai ainakin olen puhuvinani siihen.

Toisaalta kyllä kai sen taksin ennemmin maksaa kuin ottaa riskin, että jotain tapahtuisi. Mietityttää vain, onko järkeä ottaa taksia esim. 500m tai kilometrin matkan takia, kun voihan lyhyenkin kävelymatkan takia jotain tapahtua.

Alkuperäinen kirjoittaja namsu:
Kyllä mä täällä Lahden keskustassa uskallan kävellä, mutta yhtään kauemmaksi ei ole kiva yksinään mennä :( Keskusta on ainakin viikonloppuisin sen verran kansoitettu että sinne joukkoon hukkuu helposti.

Mäkin uskallan Lahen keskustas kävellä yksin,mut sitten täällä kotinurkilla en mee ulos pimeellä yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toisaalta kyllä kai sen taksin ennemmin maksaa kuin ottaa riskin, että jotain tapahtuisi. Mietityttää vain, onko järkeä ottaa taksia esim. 500m tai kilometrin matkan takia, kun voihan lyhyenkin kävelymatkan takia jotain tapahtua.

Oma olemuskin ehkä vaikuttaa... Farkuissa ja maihareissa uskaltaa paremmin kuin vesirajahameessa ja piikkikorkokengissä? (Mä tosin olisin piikkikoroissa jo drag queen, joten tilanne ei tule vastaan... En osaa olla niin naisellinen.)

Mä kuljen yleensä illalla ja yöllä Hesan keskustassa (ku tuun töistä tms.) Kyllä pari kertaa on joku hörhö mulle tullu hörhöilee, mut siitä tilanteesta on aina selvitty. Jos pelottaa ihan kauheesti, niin ei kannata kulkea yksin. TSEMPPIÄ!!!!

Kyllä mä olen koko ikäni kävellyt tuolta baarista kotiin vaihtelevia matkoja (500m-2km) vaihtelevassa humalatilassa, koskaan ei ole mitään pelottavaa tapahtunut.

Yhteistyössä