Onko nämä supistuksia/onko haittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mööh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mööh

Jäsen
28.04.2008
303
2
18
Elikkä, päivittäin maha kramppaa vähän samoin kuin tuntuisi että on menkat alkamassa. Onko supistuksia? Ja jos on, niin onko niistä haittaa? Nyt siis vähän reilu 18vko menossa ja muutaman viikon ollut tällaista.

Onko ne "supistukset" kipeitä? ei noilla rv:lla pitäisi vielä supistella,saatikka olla kipeitä! kipin kapin neuvolassa käymään että tarkistavat ettei ole paikat alkaneet pehmentyä. Jos ne on oikeita supistuksia niin on riski että vauva tulee ulos!!!!onko tämä ensimmäinen lapsi sulle? puhelinta käteen ja soittamaan.........

No onhan ne samanlailla kipeitä kuin menkkakivut, semmosta juilintaa, kramppeja. Ja mikä kummallista, ei ole ensimmäinen, vaan tonen lapsi. Ensimmäiseltä kun ei vaan supistellut yhtä ainutta kertaa, kun tehtiin suunniteltu sektio. Ja oon mä jo jättäny soittopyynnön neuvolaan, sitä soittoa odotellessa ajattelin täältä kysyä, kun en tosiaan tiiä onko ne supistuksia, vai vain jotain kremppoja..

Mulla on ollut toulaisia tuntemuksia joka raskaudessa (4kpl). Kohdun kasvukivuiksi olen ne tulkinnut Lapset on syntyneet aina täysaikaisina. Supistukset on sitten alkaneet n rv 22 ja harmittomia nekin on olleet. Lähinnä sellaista vatsan kovettumista ja joskus alamahalla pientä paineen tunnetta.

Kannattaa silti tosiaan jutella terveydenhoitajan kanssa, varmuuden vuoksi.

Yhteistyössä