Onko ne lapset otettava joka paikkaan mukaan? Ystävien kanssa tavatessa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kärppä tunkiolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kärppä tunkiolla

Vieras
Monellako on näin (varsinkin äitiyslomalla/hoitovapaalla), että kun tapaatte ystävien (etenkin työssäkäyvien) kanssa vapaa-ajalla, niin ystävät ottavat aINA (pienet) lapsensa mukaan ja pyytävät myös minua tuomaan lapsensa AINA mukaan kyläilemään/kahvittelemaan eli ei koskaan treffejä ilman lapsia. :(

Itse kun olen päivät pitkät kotona kahden uhmaikäisen pienen lapsen kanssa, niin halojaa, kyllä tekisi mieli ottaa "vapaata" ja treffata ystäviä ilman lapsiakin välillä. Mutta kun ystäville tämä tuntuu olevan jotain aivan käsittämättömän outoa etten halua ottaa lapsiani mukaan!! Pari kertaa olen näin tehnyt ja aina saan kommentiksi "harmi kun et ottanut lapsia mukaan, no ensi kerralla sitten".

Ok, ymmärrän, että A) monilla esim. mies tekee vuorotyötä, jolloin lapsia ei pysty jättämään hoitoon.

Tai B) Kun on ollut koko päivän töissä ja on ollut lapsistaan erossa, niin ei raaski niitä kullanmussukoita jättää esim. isälleen kotiin hoidettavaksi.

Vai C) Eikö ne isät viitsi/ehdi/osaa hoitaa lapsia sen aikaa, että äiditkin välillä pääsisi viihteelle?

Onneksi minulla on myös pari lapsetonta ystävää ja pari muuta ystävää, jotka myös jättävät mielellään tavatessamme lapsensa kotiin, mutta tapaan heitä niin harvoin kun asuvat kauempana. Onneksi palaan itsekin vuoden vaihteessa työelämään, mutta aion silti jatkaa tapailemisia ystävieni kanssa ILMAN lapsia!!!

Onko muita "kohtalotovereita" tai oletko itse näitä, jotka eivät halua jättää lapsia pois kun ystäviä tapaatte vaan aina pitää treffata lapset mukana? Miksi???

Mun on pakko tunnustaa et ku ipanat oli ihan pieniä niin tosi usien menin heidän kanssaan kyläilemään.Nytkin on aika usein niin.Lapset tykkäävät kun käydään kyläilemässä ja pääsee kavereiden kanssa leikkimään niin en raaski heitä kotiin jättää...
On tietenkin asioita joihin en ota heitä mukaan.Vaikka iltalenkille :D Silloin voi rauhassa nauttia kaverin seurasta.Tai shoppailemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sama Nainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no johan on taas onkelmat jollain.

No miten on itselläsi, kuljetatko lapset mukaan KAIKKIALLE?

A, B vai C???

Otan minne otan. En tee siitä ongelmaa, eivätkä tee ystävänikään.

Sanoin vaan että onpahan taas jollain ongelma.

Itse kaipaan taukoa välillä myös lapsista. Varsinkin kun edelleen siis olen kotona heitä hoitamassa. En ole riippuvainen lapsistani ja pystyn elämään myös omaa elämääni. Oletko itse työelämässä jo?

Mä oon ihan samaa mieltä. Mulla tuttavapiirissä yleensä syy on se, että lapsille ei ole hoitajaa eli sen vuoksi tulevat mukaan. Yhden neljän lapsen äidin puolesta suorastaan harmittaa kun hänen miehensä voi hoitaa yhtä lasta kerrallaan, mutta kaikki muut pitäisi ottaa mukaan. ei siinä paljon rentouduta ja mä en jaksa hoitaa toisten lapsia jos joskus pääsen jonnekin yksin. on pari kertaa peruttu shoppailureissu kun hänellä olis ollu 2-3 lasta mukana. vauva olisi mennyt vaunuissa, mutta ne touhukkaat taaperot... sovittiin sitten vaan perhekyläilystä,

Mä jättäisin mielellään lapset isän kans kotiin ja tapaisin kavereita. on vaan sellainen tilanne, et mies on viikot muualla töissä ja Vkl en raski lähteä juuri ikinä mihinkään yksin, et saisin olla mahd. paljon mieheni kans. jos mies olis aina kotona niin olis eri asia.

Mä mielelläni kyläilen lapsiperheissä lasten kanssa, mutta käyn kyllä lenkillä pelkkä vauva vaunuissa tai mahdollisesti taas joskus painellaan tanssiravintolaan tai vastaavaan ilman vauvaakin. Lapsettomille taasen mielummin menen ilman lapsia.

Niin juu ja se miksi otan lapset mukaan lapsiperheiden luokse mennessä on ihan vain siksi, jotta lapsetkin pääsevät kyläilemään toisten lasten kanssa.

no johan on taas onkelmat jollain.

No miten on itselläsi, kuljetatko lapset mukaan KAIKKIALLE?

A, B vai C???

Otan minne otan. En tee siitä ongelmaa, eivätkä tee ystävänikään.

Sanoin vaan että onpahan taas jollain ongelma.

Itse kaipaan taukoa välillä myös lapsista. Varsinkin kun edelleen siis olen kotona heitä hoitamassa. En ole riippuvainen lapsistani ja pystyn elämään myös omaa elämääni. Oletko itse työelämässä jo?

Mulla on lapset vajaa 3v ja vauva 3kk. Kotona siis olen.

E-vaihtoehto on varmaan sitten se, että äiti on niin kiinni lapsessaan, ettei halua hetkeksikään olla erossa. Mielestäni huomattavasti terveempää olisi pyrkiä edes joskus, edes hetkeksi irrottautumaan lapsistaan, olla hetken aikaa muutakin kuin äiti... Ikävä kyllä, usein kaveritapaamisissakin meno alkaa väistämättä pyöriä lasten ympärillä - siis ei siinä mitään, jos välillä on lapset mukana, mutta pitäisi olla niitäkin hetkiä, kun voidaan keskittyä AIKUISTEN JUTTUIHIN KAIKESSA RAUHASSA.

Totta kai otan lapset mukaan, jos kerran menen lapsiperheeseen kylään. Kotona hoidetut lapset nauttii seurasta siinä kuin äitikin.

Jos puhutaan privaatteja, mennään lenkille ilman lapsia :-)

Lapsiperheisiin otan lapset mukaan ja ainakin jos menen päiväsaikaan. Illalla ja lapsettomien luona vieraillessani pyrin aina jättämään pois. Faktahan on että jos otan noi 1 ja 2 v lapset mukaan niin ei siinä kamalasti kerkeä kahvitella kun koko ajan saa juosta hakemaan lasta jostain tutkimusretkeltään.

itseäni ärsyttää sama asia.. ja pikkuhiljaa se tilanne ajautuu siihen, että jää ne tietyt asiat kertomatta ja puhumatta. sellaiset, mitä en viitsi lasten kuullen kertoa, ja mitä on muutenkin inhottava kertoa, jos juttu koko ajan keskeytyy.

Riippuu mitä ollaan sovittu. Jos meen kyläilemään lapsiperheeseen jossa saman ikäisiä lapsia/lapset kotona, otan myös oman lapsen/omat lapset mukaan. Jos taas on sovittu että treffataan aikuisten kesken, niin sitten en ota. Mikä ongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä.:
Totta kai otan lapset mukaan, jos kerran menen lapsiperheeseen kylään. Kotona hoidetut lapset nauttii seurasta siinä kuin äitikin.

Jos puhutaan privaatteja, mennään lenkille ilman lapsia :-)

no ap:han puhuikin tilanteista, jossa hänellä ei ole lapset mukana.. esim shoppailureissusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Riippuu mitä ollaan sovittu. Jos meen kyläilemään lapsiperheeseen jossa saman ikäisiä lapsia/lapset kotona, otan myös oman lapsen/omat lapset mukaan. Jos taas on sovittu että treffataan aikuisten kesken, niin sitten en ota. Mikä ongelma?

ja siinä taas yksi lukutaidoton.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
itseäni ärsyttää sama asia.. ja pikkuhiljaa se tilanne ajautuu siihen, että jää ne tietyt asiat kertomatta ja puhumatta. sellaiset, mitä en viitsi lasten kuullen kertoa, ja mitä on muutenkin inhottava kertoa, jos juttu koko ajan keskeytyy.

Näillä ajatuksilla minäkin kiteytän pointtini tähän lopuksi.

Ja ymmärrän kyllä teitä äitejä joilla esim. pieni vauva, mutta joskyse isommista lapsista, ok, ihan kiva että näkevät hekin välillä muita lapsia, mutta jos kyse on AIKUISTEN jutuista eli tuulettumaan pääsystä kivassa porukassa, niin kyllä sen aina keskeyttää joku lapsista, joka esim.lyö päänsä tv-tasoon, pyytää päästä vessaan, vie lelun kaverin kädestä tai kakkaa vaippaansa tai jotain muuta tuon tapaista. Yritä siinä sitten keskustella keskeytymättä.

Toivon ettei kukaan vedä hernareita nenuunsa, kaikilla varmasti jokin syy, mutta tämä vain yhden kotiäidin näkökulmasta.
Rakastan lapsiani yli kaiken, mutta haluan viettää joskus elämääni edes pienen hetkisen ilman lasteni seuraa. Olenhan muutoin heidän käytettävänään 24/7.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

ja siinä taas yksi lukutaidoton.

Tai siinä? Sanooko ap tossa tekstissä, että lasten mukaan otosta on sovittu etukäteen? Kannattaisko sopia, niin ei tarvis jälkikäteen harmitella?

Yhteistyössä