Hae Anna.fi-sivustolta

Onko nettideittailu epätoivoisia varten?

Viestiketju osiossa 'Sinkun elämää' , käynnistäjänä Fanni, 04.11.2006.

1. Fanni Vierailija

Niin, otsikossa varsinainen kysymys jo näkyykin. Mitä mieltä olette? Itse suhtaudun nettiin hiukan skeptisesti, joskin pidän sitä nykyaikana täysin luonnollisena keinona tutustua ihmisiin. Moni ei kuitenkaan tunnu näin ajatteevan, vaan pitää nettideittailua säälittävänä ja rumien kohtauspaikkana. Mitäpä, jos etsimäänsä ei vain esimerkiksi löydä baarista, jossa esimerkiksi älykästä keskusteluseuraa en ainakaan itse koskaan onnistu löytämään. En kehtaa kaikille ystävilleni edes kertoa, että olen ollut muutaman netissä tapaamani miehen kanssa treffeillä, koska heistä se on epätoivoisuuden huipentuma. Jos netistä alkanut suhde kestäisi alttarille asti, olisiko noloa sanoa tavanneensa netissä?

2. Sinkkumies 26 Vierailija

Ei siinä mielestäni mitään noloa ole. Luulisi että netti voisi olla parempi tapa tutustua noin yleensäkin jos sen mahdollisuudet hyödynnettäisiin paremmin. Ei tulisi niin paljon avioerojakaan jos oikeantyyppiset ihmiset löytäisivät toisensa.

3. nolostunut Vierailija

Minusta olisi noloa, jos tapaisin naiseni baarista. Siellähän käyvät vain tautiset jakorasiat, joita on höylännyt joka toinen vastaantulija. Mieluummin kunnon nettinainen!

4. Lissu Vierailija

Uskokaa tai älkää:
    olen 5 vuoden aikana laittanut sinkkupalstalle profiilin 4 kertaa.
    Joka ikinen kerta olen saanut vastauksen parilta tyypiltä, jotka ovat lisäksi
    lähestynee ekan kerran SUURIN PIIRTEIN SAMALLA KIRJEELLÄ JOKA KERTA.
    En koe itseäni epätoivoiseksi, viimeksi en edes jaksanut vastata kenellekään,
    kun ei iske niin ei iske....

5. Jussi Vierailija

Saman olen huomannut minäkin. Isolla osalla naisista on ollut edelliselläkin kerralla profiili kun olen omani laittanut. Tosin on siellä ollut aina uusiakin..

6. satu Vierailija

Epätoivoista tai ei, olen ollut kahdesti ystävieni häissä, joissa hääpari on läytänyt toisensa netin kautta. Kauniita ja fiksuja ihmisiä jokainen heistä, ei mitään luusereita. Olen hieman kade ja sinkku edelleen. Baareissa ei huvita juosta ja harrasteet tai työ eivät vie paikkoihin, joissa miehiä parveilisi. Olen siis yksin. Kumpi on oikeastaan epätoivoisempaa, olla loppuelämä yksin, koska kukaan ei löydä minua vai alkaa nettideittailu? Suhteellista...

7. Whatever Vierailija

Ihmisten typeryys jaksaa aina yllättää uudestaan ja uudestaan.

Mädätköön ystäväsi baaritiskille kun pelimiehet eivät heihin enää viitsi koskea. Sillä aikaa onnelliset netissä tavanneet kauniit ja menestyvät pariskunnat nauttivat yhteiselostaan.

8. Kaunis Vierailija

Jos ihminen on normaalilla sosiaalisella kyvykkyydellä sekä ulkomuodolla varustettu, hän löytää kyllä kumppanin ihan ilman nettisepustuksiakin. Näin on tapahtunut satoja vuosia ja tulee aina tapahtumaan.

Sen, mitä netistä olen esim. näiden sinkkuilmoittelijoiden profiileja tai kotisivuja katsellut, niin hakemalla saa hakea miellyttävän näköistä ihmistä. Sanokaa mitä sanotte. Friikit, uskovaiset, nörtit, sosiaalivammaiset, rumilukset ja seksiaddiktit suorastaan parveilevat netissä. Pari kertaa olen ollut nettitreffeillä ja vaikka nuo miehet kuinka itseään virtuaalisesti kehuivat, niin livenä olivat jotain ihan muuta. Pitkään soittelivat perään, mutta oudosti käyttäytyvät jämämiehet eivät jaksa kiinnostaa.

Mutta vakka kantensa valitsee. Kyllä varmasti joku netistäkin puolison löytää.

9. Minä taas en kuvaamiisi ongelmatapauksiin ja luusereihin ole koskaan nettitreffeillä käydessäni törmännyt, vaikka nettitreffejä on takana varmaan useampi kymmenen. Veikkaan, että olet törmännyt ääliöihin siksi, että kauneudestasi huolimatta et ole kovin terävä ja netissä kirjoitellessa pelkällä kauniilla kuvalla ei välttämättä löydä fiksuinta miestä. Itsellenikin ulkonäkö on tärkeä asia, mutta myös päänsisältö ja sydämensivistys ratkaisevat. Vähintään yhtä paljon. Jos rakastut kauniisiin kuviin vailla sisältöä, niin olet yksinkertaisesti tyhmä.

10. Kaunis Vierailija

Spekulointi näyttää olevan puoli ruokaa ;)

Ehkä monet todella ovat luusereita minuun verrattuna. Mutta omaan tasoonsahan jokainen on tyytyväinen. Pysyttele sinä nettimiehissä, kun olet mielestäsi niin kovin "terävä" ja sivistynyt sydämeltäsi...Heh. Tosiaan.

11. toinen lissu Vierailija

minäkin ajattelin pari vuotta sitten että nettideittailu on "epätoivoisuuden huipentuma", mutta kappas vaan nyt kun baarissa juokseminen on harventunut ei sitä enää samalla tavalla kuin aikaisemmin tapaa uusia ihmisiä, joten netistä on tullut vaihtoehto. Tosin netissä liikkuu kaiken maailman outoja tyyppejä mutta myöskin paljon ihan tavallisia tyyppejä jotka ovat tutustumisen arvoisia :) silti, en kerro kaikille jos olen tavannut jonkun netin kautta. Monet tosiaankin ajattelevat saman kun minä aikaisemmin että onpas epätoivoinen kun pitää turvautua nettiin.

12. Setämies Vierailija

Nettideittailu on antoisa harrastus.

13. miina_ Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Noh, minulla on varmaan itsetunto sitten kohdallaan, sillä kehtaan tunnustaa vuosien mittaan "turvautuneeni" nettideittailuun useammankin kerran. En tosin ole itse mikään missi, mutta ainakin aito ja rehellinen ihminen;). Netitse kohtaamani miehet ovat olleet aika erilaisia tai sitten olen vain hyväuskoinen hölmö..Kuvien ja tekstien perusteella useat ovat älykkäitä ja aivan "minun tasoni" yläpuolella eli erityisen hyvännäköisiäkin, kun taas sekaan mahtuu niitä rimanalituksiakin. Voisin kuvitella, että samaa on tarjolla baareissa. Itse kun en ole koskaan ymmärtänyt kännistä seuranhakua baariympyröissä..

Lähipiirissäni ei ole kovin montaa nettideittailua kokeillutta, mutta en anna sen häiritä;). Olenhan elävä esimerkki siitä, että sieltä voi tulla vastaan tämmösellekin tallaajalle vallan sopivia yksilöitä...:)

14. JS-kolkytjarisat Vierailija

"Nettideiteillä" tuli tavattua kaikennäköistä, ns supernättiä ja vähemmän nättiä. Se kuitenkin mitä opin noilla reissuilla "duunari tai akateeminen, samalla tavalla voihkii kun sopivasti kutittaa" -> 4/5 deiteistä päätyi punkkaan viimeistään toisella kerralla kasvotusten, kutsun esittäjänä AINA nainen - nopeimillaan 45 minuutin kuluttua tapaamisesta. Eikä tullut pahemmin kieltäydyttyä, terve nuori mies kun olin.

Vaimonikin löysin netin kautta, sen ainoan seuranhakuilmoituksen myötä minkä koskaan jätin. Nettiä pidin hyvänä "hetken huvin" hakupaikkana, mutta asenne oli se, että jos joskus haluan naisen kanssa pidemmänkin jutun, se tapahtuu ns oikean elämän tapaamisen kautta, ei netin kautta.

Kohta 9 vuotta takana yhteiselämää, yksi muksu ja toinen tulossa. Joskus mietin kauhulla, joskus raivolla sitä 30 sekunnin päähänpistoa minkä aikana tein todella lyhyen & tylyn asiallisen deitti-ilmon. Olisi tullut missattua viimeinen kiltti & rehellinen kotityttö, toisaalta olisi saanut jatkaa hurjaa ikipoikamieselämää mikäli en olisi klikannut "lähetä"-nappia.

15. Tuula Vierailija

Jaa, eipä ole mulle tullut mieleenkään tuollainen, etteikö voisi sanoa netissä treffanneensa. Olen kertonut kaikille tutuille, sukulaisille ja työkavereille, että löysin tämän elämäni miehen netistä. Tuttavat kun ovat ihmetelleet miten me kaksi niin samanlaista ja samanoloista ihmistä olemme sattuneet törmäämään, etenkin kun asumme kaukana toisistamme.

16. lissu Vierailija

No minä sitten olen varmaan vielä enemmän luuseri - löysin monin tavoin ainutlaatuisen ja just minulle sopivan miehen telkkarin tekstarichatista! Emme olisi muuten varmaan koskaan tavanneet, sen verran kaukana asumme toisistamme.

17. nainen46 Vierailija

Mä haen netistä panoja nuorten miesten kanssa... hyvin löytyy upeita, hyväkroppaisia miehiä vakituiseen ja vähemmän vakituiseen seksiin. Aviomiestä en hae, koska viihdyn paremmin sinkkuna ja sitä vois olla vaikeampi netin kautta löytääkään.

18. vaari Vierailija

....haen nimittäin panoja juuri keski-ikäisten naisten kanssa, tarjonta on aivan ruhtinaallista. Pitää vaan ottaa heti puheeksi, että mitään seurusteluja ei aloiteta.
    Aikuinen nainen kyllä ymmärtää ja on mukana kuvioissa.

19. lumi Vierailija

Mulla on ollut neljä nettideittiä, joista yhteen ihastuin tosissani. En ole ikinä ajatellut netin kautta tutustumista mitenkään epätoivoisena, se on yksi keino muiden joukossa tutustua ihmisiin. Tosin olen lesbo, joten kumppanin löytäminen on hiukan vaikeampaa. Mut homo tai hetero, ihan sama, ei se nettideittailusta säälittävää tee. Varmaan monen ujomman on helpompi tutustua ensin kirjoittelemalla, eikä kaikki sosiaalisesti rohkeammatkaan viihdy baareissa yms.

Minulla on yksi ystäväpariskunta, jotka ovat tutustuneet netin kautta. Ovat olleet yhdessä neljä vuotta josta vuoden naimisissa. Lisäksi omat vanhempani ovat tavanneet kirjeenvaihtoilmoituksen kautta 70-luvulla.

20. Tuuri Vierailija

Minullapa on tänään illalla nettitreffit. Pitäkää peukkuja! Voin kertoa huomenna, että miten meni. Ainakin kaikki intressit ovat samanlaisia ja mies tuntuu aika kiinnostavalta, on kokenut elämässä kaikenlaista. Saa nähdä miten käy!

21. Whatever Vierailija

Ajatella että epätoivoisia ihmisiä on ollut jo 70-luvulla ennen mitään Internettiä.

22. Höh Vierailija

Onhan se totta, että netissä liikkuu paljon ns. luusereitakin. Mutta kyllä niitä taitaa tuolta baareistakin löytää? Nykyään kai jo aika samanlaista "valikoimaa" on tarjolla niin netissä kuin baarissakin, eli laidasta laitaan eri tyyppisiä ihmisiä. Nettitreffailun kautta saattaa tutustua nopeammin syvällisemmällä tasolla. Mutta pitkään ei pelkän sähköpostin tms. tasolla kannata kommunikoida. Viesteistä kuitenkin muodostaa ihmisestä oman käsityksensä, joka ei (todennäköisesti) vastaa todellisuutta. On kurjaa kun pitkän kirjoittelun jälkeen menee innoissaan tapaamaan kiinnostavaa ihmistä, joka ei sitten tosielämässä innostakaan yhtään.

23. milli Vierailija

"Olisi tullut missattua viimeinen kiltti & rehellinen kotityttö".
    Noinhan se menee. Vietetaan hurjaa poikamieselamaa ja harrastetaan satunnaisia suhteita, mutta vaimoksi ei kuitenkaan kelpaa samalla tavalla elava nainen vaan pitaa olla kiltti kotitytto...

24. Ei kai sentään Vierailija

Tai ehkä onkin. Kyllä minusta vähän epätoivoiselta tuntui, kun reilu puolitoista vuotta sitten surffailin nettideittisivustoilla. Silti vaan kävi niin, että sieltä löytyi mies, jonka kanssa nyt asustelen saman katon alla. Epätoivoista tai ei, Se Oikea löytyi :)

25. koskit Vierailija

Netin palstojen kautta tutustelussa tulee äkkiä harha että täähän käy helposti - sen kun vain valkkaa vastanneista sen parhaimman. Käytännössä se ei niin mene. Vaikka kuinka kirjoitellessa tuntuisi että tää on niinku tässä niin treffatessa touhu lähtee tietyllä tavalla alusta. Ilmeet ja eleet astuvat kuvaan. Ulkonäkö ei merkitse kaikkea - muttei ole merkityksetönkään.

Lopetin touhun tarpeettomana ja turhauttavana vuosia sitten. Turhauduin siihen kiusalliseen tilanteeseen kun treffatessa ne ennakko-odotukset romahti niin että miltei pauke kuului.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri